    From: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiega przychodów-rozchodów
    Date: Fri, 7 Feb 2003 14:30:05 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@217.153.105.171

    Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    news:b20bef$fv2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > ksiedze?
    >
    > Nie musisz. jesli nie jest to jakis "superkomputer" tylko "zwykly PeCet",
    > to wyceniasz go wg wartosci obecnej i jak nieprzekracza 1000 PLN
    > to nawet do ewidencji wyposazenia niemusisz wpisywac.
    >
    > A co doksiegi - przeceiz chcesz by byl kosztem - wiec jak inaczej ?

    Tak chce żeby to był koszt na 2000 PLN
    Czy w związku z tym każdy środek powyżej 1000PLN powinnien być również ujęty
    w ewidencji wyposażenia?
    Czym się różni ewidencja środków trwałych od ewidencji wyposażenia?

    > Zalezy od tego do czego to paliwo ma byc.
    >
    > czy do samochodu i jesli tak to czy jest w ST a jesli tak to czy jest
    > "osobowy"...

    Paliwo jest do samochodu osobowego, którego jestem współwłaścicielem nie
    jest on wciągnięty jako środek trwały na firmę, tylko to jest mój osobisty
    samochód. Nie zamierzam go wciągać na firmę, ani amortyzować.
    Przy czym moja firma to zwykła działalność gospodarcza.

    > "pracownikow".
    > Skladki swoje umieszczasz w pit-5

    Nie mam żadnych pracowników, tylko siebie, czy zatem mogę obniżyć koszty
    działalności poprzez ubezpieczenie społeczne (51) i fundusz pracy (53), bo
    wiem że zdrowotnego nie powinienem odliczać. Wówczas czy takie zapisy
    potwierdzone przelewem bankowym na konta ZUS mają się znaleźć w księdze jak
    koszty.

    Jeszcze jedno pytanie:

    4)
    Czy jak zaczynam działalność gospodarczą, a zacząłem ją z dniem 01.01.2003
    to czy muszę jako pierwszy wpis w księdze - wpisać renament, czy jest to
    konieczne skoro nic jeszcze wówczas nie miałem? Jeśli tak to jak powinien
    wyglądać taki zapis?