    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiega przychodów-rozchodów
    Date: Fri, 7 Feb 2003 14:49:49 +0100

    "Marek Gazda" [...]
    PeCet",

    > Tak chce żeby to był koszt na 2000 PLN
    > Czy w związku z tym każdy środek powyżej 1000PLN powinnien być również
    ujęty
    > w ewidencji wyposażenia?
    > Czym się różni ewidencja środków trwałych od ewidencji wyposażenia?

    Tym, ze wpisuje sie skladniki majatku NIE zaliczone przez podatnika do ST
    o wartosci oczatkowej ponizej 3 5000 i powyzej bodaj 1000

    > Paliwo jest do samochodu osobowego, którego jestem współwłaścicielem nie
    > jest on wciągnięty jako środek trwały na firmę, tylko to jest mój osobisty
    > samochód. Nie zamierzam go wciągać na firmę, ani amortyzować.
    > Przy czym moja firma to zwykła działalność gospodarcza.

    To wcale nie wpisujesz...

    Prowadzisz ewidencje przebiegu posjazdu i kosztow z tym zwiazanych.
    na koniec miesiace przeliczasz kilometry na limit i wpisujesz w jednej
    pozycji
    to, co mniejsze - limit lub wydatki. Poliwo oczywisce w kwocie brutto.

    > Nie mam żadnych pracowników, tylko siebie, czy zatem mogę obniżyć koszty
    > działalności poprzez ubezpieczenie społeczne (51) i fundusz pracy (53), bo
    > wiem że zdrowotnego nie powinienem odliczać. Wówczas czy takie zapisy
    > potwierdzone przelewem bankowym na konta ZUS mają się znaleźć w księdze
    jak
    > koszty.

    Ubezpieczeniw ujmujesz w Pit-5 wychodzi na to samo co koszt, wiec sienie
    przejmuj.
    Zdrowotne jest wlasciwie czescia podatku. Dobrowolne jest dobre dla tych, co
    wiedza, ze zachoruja na dlugo.

    No pewine....
    Wpisujesz tyle, ile miales...

    Boguslaw