  • 1. Data: 2003-02-07 12:45:12
    Temat: Re: ksiega przychodów-rozchodów
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > 1)
    > Mam stary komputer i chce go wciagnac na firme, wiem ze musze to zapisac w
    > ewidencji srodków trwalych, ale czy ma to byc umieszczone równiez w
    ksiedze?

    Wpisujesz w ewidencje ST, pozniej amortyzujesz dowodami wewnetrznymi.

    > 2)
    > Jak w ksiedze wpisuje sie faktury zwiazanych z paliwem?
    > Czy nalezy ten fakt zapisac jako sume calosciowa, czy kazda fakture z
    > osobna?

    Mysle ze lepiej jest ksiegowac faktury poszczegolne a nie tworzyc "zbiorcze
    dowody ksiegowe".

    > 3)
    > Które ze skladek odprowadzanych ZUS-owych powinno znalezc sie w ksiedze?
    > Które z nich mozna wprowadzic w koszty dzialalnosci?

    Konto 51 - jesli jest jako koszt a nie ulga. Czasami lepiej jest zapisac
    konto 51 jako ulge.
    Konto 53

    > Prosze o pomoc, bede bardzo wdzieczny [ot - chyba teraz jest ladnie
    > napisane]

    czyzby grupa cie juz zbesztala za styl?

    Adam

  • 2. Data: 2003-02-07 12:53:17
    Temat: ksiega przychodów-rozchodów
    Od: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów

    Mam takie pytania:

[...]

    Pozdrawiam
    Marek Gazda

  • 3. Data: 2003-02-07 13:14:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Mam stary komputer i chce go wciagnac na firme, wiem ze musze to zapisac w
    > ewidencji srodków trwalych, ale czy ma to byc umieszczone równiez w

    Nie musisz. jesli nie jest to jakis "superkomputer" tylko "zwykly PeCet",
    to wyceniasz go wg wartosci obecnej i jak nieprzekracza 1000 PLN
    to nawet do ewidencji wyposazenia niemusisz wpisywac.

    A co doksiegi - przeceiz chcesz by byl kosztem - wiec jak inaczej ?

    > 2)
    > Jak w ksiedze wpisuje sie faktury zwiazanych z paliwem?
    > Czy nalezy ten fakt zapisac jako sume calosciowa, czy kazda fakture z
    > osobna?

    Zalezy od tego do czego to paliwo ma byc.

    czy do samochodu i jesli tak to czy jest w ST a jesli tak to czy jest
    "osobowy"...

    > 3)
    > Które ze skladek odprowadzanych ZUS-owych powinno znalezc sie w ksiedze?
    > Które z nich mozna wprowadzic w koszty dzialalnosci?

    "pracownikow".
    Skladki swoje umieszczasz w pit-5

    > Prosze o pomoc, bede bardzo wdzieczny [ot - chyba teraz jest ladnie
    > napisane]

    o wiele lepiej...

    > Pozdrawiam
    > Marek Gazda

    Powodzenia

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-07 13:16:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Adamski" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    "zbiorcze
    > dowody ksiegowe".

    > Konto 51 - jesli jest jako koszt a nie ulga. Czasami lepiej jest zapisac

    No pewnie...
    A pana zbesztamy za Konto 51 w KPiR

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-07 13:30:05
    Od: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message

> [...]
    > to nawet do ewidencji wyposazenia niemusisz wpisywac.
    >
    > A co doksiegi - przeceiz chcesz by byl kosztem - wiec jak inaczej ?

    Tak chce żeby to był koszt na 2000 PLN
    Czy w związku z tym każdy środek powyżej 1000PLN powinnien być również ujęty
    w ewidencji wyposażenia?
    Czym się różni ewidencja środków trwałych od ewidencji wyposażenia?

    > Zalezy od tego do czego to paliwo ma byc.
    >
    > czy do samochodu i jesli tak to czy jest w ST a jesli tak to czy jest
    > "osobowy"...

    Paliwo jest do samochodu osobowego, którego jestem współwłaścicielem nie
    jest on wciągnięty jako środek trwały na firmę, tylko to jest mój osobisty
    samochód. Nie zamierzam go wciągać na firmę, ani amortyzować.
    Przy czym moja firma to zwykła działalność gospodarcza.

    > "pracownikow".
    > Skladki swoje umieszczasz w pit-5

    Nie mam żadnych pracowników, tylko siebie, czy zatem mogę obniżyć koszty
    działalności poprzez ubezpieczenie społeczne (51) i fundusz pracy (53), bo
    wiem że zdrowotnego nie powinienem odliczać. Wówczas czy takie zapisy
    potwierdzone przelewem bankowym na konta ZUS mają się znaleźć w księdze jak
    koszty.

    Jeszcze jedno pytanie:

    4)
    Czy jak zaczynam działalność gospodarczą, a zacząłem ją z dniem 01.01.2003
    to czy muszę jako pierwszy wpis w księdze - wpisać renament, czy jest to
    konieczne skoro nic jeszcze wówczas nie miałem? Jeśli tak to jak powinien
    wyglądać taki zapis?

  • 6. Data: 2003-02-07 13:49:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marek Gazda" [...]
> [...]
    ujęty
    > w ewidencji wyposażenia?
    > Czym się różni ewidencja środków trwałych od ewidencji wyposażenia?

    Tym, ze wpisuje sie skladniki majatku NIE zaliczone przez podatnika do ST
    o wartosci oczatkowej ponizej 3 5000 i powyzej bodaj 1000

> [...]
    > samochód. Nie zamierzam go wciągać na firmę, ani amortyzować.
    > Przy czym moja firma to zwykła działalność gospodarcza.

    To wcale nie wpisujesz...

    Prowadzisz ewidencje przebiegu posjazdu i kosztow z tym zwiazanych.
    na koniec miesiace przeliczasz kilometry na limit i wpisujesz w jednej
    pozycji
    to, co mniejsze - limit lub wydatki. Poliwo oczywisce w kwocie brutto.

> [...]
    > wiem że zdrowotnego nie powinienem odliczać. Wówczas czy takie zapisy
    > potwierdzone przelewem bankowym na konta ZUS mają się znaleźć w księdze

    Ubezpieczeniw ujmujesz w Pit-5 wychodzi na to samo co koszt, wiec sienie
    przejmuj.
    Zdrowotne jest wlasciwie czescia podatku. Dobrowolne jest dobre dla tych, co
    wiedza, ze zachoruja na dlugo.

    No pewine....
    Wpisujesz tyle, ile miales...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-07 14:00:57
    Od: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki za wyjaśnienia :-)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2003-02-07 15:39:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > o wartosci oczatkowej ponizej 3 5000 i powyzej bodaj 1000

    Nie 1000 ale 1500

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 9. Data: 2003-02-07 18:23:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Fri, 7 Feb 2003 14:14:52 +0100, w
    <b20bef$fv2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> napisał(-a):

    > Nie musisz. jesli nie jest to jakis "superkomputer" tylko "zwykly PeCet",
    > to wyceniasz go wg wartosci obecnej i jak nieprzekracza 1000 PLN
    > to nawet do ewidencji wyposazenia niemusisz wpisywac.

    Limit na wyposażenie to 1500zł.

  • 10. Data: 2003-02-08 10:46:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <a...@u...agh.edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    > to wyceniasz go wg wartosci obecnej i jak nieprzekracza 1000 PLN
    > to nawet do ewidencji wyposazenia niemusisz wpisywac.

    Dzieki... Znowu przyspalem...

    Boguslaw.