  • 11. Data: 2003-02-14 20:03:42
    Temat: Re: ksiega przychodów-rozchodów
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:b20dg1$om3$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Tym, ze wpisuje sie skladniki majatku NIE zaliczone przez podatnika do ST
    > o wartosci oczatkowej ponizej 3 5000 i powyzej bodaj 1000

    Obstawiałbym, nie 1000 a 1500 zł.

    Sark

  • 12. Data: 2003-02-17 14:59:57
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Tym, ze wpisuje sie skladniki majatku NIE zaliczone przez podatnika do ST
    > o wartosci oczatkowej ponizej 3 5000 i powyzej bodaj 1000

    A wlasciwie jaki jest cel prowadzenia tej ewidencji wyposazenia,
    skoro w sensie podatkowym traktuje sie te rzeczy jak kazdy inny "mały"
    wydatek?

    Domyślam sie, że ma to jakieś znaczenie przy likwidacji firmy -
    - pewnie się trzeba jakoś z tych rzeczy rozliczać podatkowo,
    ale jak?

    No i moze jest coś takiego, że ktos może kontrolować czy przedmioty
    wpisane do tej ewidencji rzeczywiście są u nas obecne,
    a przedmioty kupowane na firme ponizej tej wartosci granicznej,
    nie ujęte w ewidencji mogą "wyparować"?

    I pewnie ma to jeszcze związek z tym słynnym rocznym remanentem,
    w który tak cięzko jest tu niektórym (w tym i mnie) uwierzyć.

    Z góry dzieki za rzucenie światła na te sprawy :-)

    latet

  • 13. Data: 2003-02-19 10:51:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ A wlasciwie jaki jest cel prowadzenia tej ewidencji wyposazenia,
    >+ skoro w sensie podatkowym traktuje sie te rzeczy jak kazdy inny "mały"
    >+ wydatek?

    Coby kontr...wróć.
    Cobyś się nie pogubił jak usiłujesz się doliczyć własnego KUP :),
    przynajmniej w zakresie "grubszych wydatków" :)
    W EW to sobie zapiszesz co się z tym stało, trudniej przeoczyć ;) !

    >+ Domyślam sie, że ma to jakieś znaczenie przy likwidacji firmy -
    >+ - pewnie się trzeba jakoś z tych rzeczy rozliczać podatkowo,
    >+ ale jak?

    Spis na zakończenie DG obejmuje również wyposażenie - i to
    *nie tylko* to ujęte w EW. Od tego płaci się ryczałtowy podatek...

> [...]
    >+ a przedmioty kupowane na firme ponizej tej wartosci granicznej,
    >+ nie ujęte w ewidencji mogą "wyparować"?

    Zdroworozsądkowo. Pytać mogą cię o każdy wydatek :)
    Jeśli było w EW - to wpisujesz kiedy i dlaczego złomowałeś/ukradli/...

    >+ I pewnie ma to jeszcze związek z tym słynnym rocznym remanentem,
    >+ w który tak cięzko jest tu niektórym (w tym i mnie) uwierzyć.

    Nie !
    Nie ma zakazu aby robić remanent ŚT i wyposażenia, ale obowiązkowy
    jest tylko remanent towarów handlowych i materiałów - bo te wpływają
    na podatek.

    pzdr, Gotfryd