    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kupno-sprzedaż-faktura VAT a podatek
    Date: Sat, 20 Nov 2004 09:56:35 +0100

    On Sat, 20 Nov 2004, vdstudio wrote:
    [...]
    >+ > - celem ustalenia czy chodzi o "egzemplarz" czy "licencję" :)
    >+ > Ale dla nas mało istotne.
    >+
    >+ dla tej sprawy również.

    To miałem na myśli :) - inaczej nie byłoby "nas" (bo jaki inny
    wspólny interes mogliśmy mieć w TYM poście ? :)).

    Trochę (dużo :]) OT:

    >+ O tym rozstrzyga inna procedura (wynikająca z
    >+ licencji właśnie) - i tu niejednoznaczności żadnych nie widzę. I szczerze
    >+ mówiąc nie rozumiem z czym ludzie mają taki problem, jeśli chodzi o
    >+ oprogramowanie.

    No dość proste: czy taki "typowy problem sprzedawny na sztuki" to
    jest coś do czego ma się "tylko prawo korzystanie zwane licencją",
    a jeśli tak - to czy istnieje jakikolwiek element prawny pozwajalący
    uznać że to nie jest "egzemplarz" w rozumieniu ustawy o prawach
    autorskich (to "egzemplarza" dotyczy właśnie "prawo do korzystania
    bez rozporządzania prawami majątkowymi")

    Jeśli odpowiedź brzmi "tak nie" - to nie ma "procedury wynikającej
    z licencji" bo z prawa autorskiego wynika ustawowe prawo zbycia.

    Tak samo jak z prawa cywilnego wynika ustawowe prawo zastawu dla
    wynajmujacego czy ustawowe prawo do rozwiązania umowy zlecenia
    z ważnych powodów - choćby na uszach stanąć to nie można umownie
    wyłączyć owych ustawowych praw.

    Do rozpatrzenia art.50.2 art.52, art.53 (wykluczający że może
    chodzić o inną umowę, skoro na np. Office nie mam "umowy pisemnej" :)
    oraz kluczowy art. 51.3 określający że "wprowadzenie do obrotu
    wyczerpuje prawo do zezwalania z wyjątkiem najmu i użyczenia")
    oraz sprzeczne z powyższym zapisem zapisy w LICENSE.TXT... :]
    Wymienione artykuły NIE SĄ wymienione w art. 77 jakoby miały
    nie dotyczyć ROWNIEŻ programów komputerowych. Czyli ich dotyczą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)