  • Data: 2002-03-22 21:50:37
    Temat: Re: kwestionowanie odliczenia VAT
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ryszard G wrote:

    > "Brak kopii faktury uniemożliwia odliczenia VAT"
    > www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_011212/prawo/pr
    awo_a_4.html

    [-----] po namyśle wyciąłem słowa, którymi należałoby określić wygląd,
    prezencję, stan umysłu i inne przymioty tfurców owego aktu
    (bez)prawnego.

    Czy ktoś może wie, w jaki sposób określa tę kwestię prawodawstwo
    Najjaśniejszej Unii Europejskiej??? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby
    zasada odpowiedzialności karnej za nierzetelność osób trzecich przeszła
    w 15 mniej więcej normalnych krajach!
    Zresztą uzasadnienie przytoczone w artykule też nie do końca jest
    poprawne. Istnieje (w normalnych prawodawstwach) zasada domniemania
    dobrej wiary, którą należy stosować przy wyjaśnianiu wątpliwości
    dotyczących obwinionego. To znaczy, że jak mam ewidentnie lewą fakturę,
    wystawiona przez firmę krzak, jestem ugotowany i słusznie, do szczerze
    mówiąc na miejscu inspektora z UKS sam bym sobie dosolił. Ale jeżeli
    jest to faktura wystawiona przez firmę _istniejącą_, fakturę, która jest
    przez kogoś podpisana (co można łatwo sprawdzić), fakturę, która wygląda
    tak jak wszystkie inne wystawione przez tę firmę faktury i najlepiej -
    zapłaconą przelewem - Sąd ma psi obowiązek przyjąć, że jako nabywca
    działałem w dobrej wierze.
    Odnoszą się tam jeszcze do podwójnego popdatkowania. No to w końcu
    jak??? Nabywca ma zapłacić podatek naliczony a nierzetelny sprzedawca
    też będzie do tego zobowiązany (po krzyżówce mu wyliczą, spokojna
    głowa). I oto Skarb Państwa dostanie VAT od obydwu stron transakcji (a
    jak nie dostanie to sobie wyśle poborcę i sam weźmie).

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =