  • Data: 2002-03-23 15:41:02
    Temat: Re: kwestionowanie odliczenia VAT
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adamski wrote:

    > No to ciekawostka. Wiem, że aby żadać zwrotu VAT na r-k bankowy można to
    > zrobić tylko z zakupów zapłaconych. Ale to co piszesz jest dla mnie
    > nowościa??? Moze roziń temat i podaj który to US???
    > Pozdr.
    >
    > Użytkownik "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 22%.
    Nie ma takiego przepisu który uzalezniaby prawo do odliczenia VAT od
    _zapłaty_ tego VATu przez sprzedawcę.
    *NIE MA*
    Odliczenie VAT jest uzaleznione od _posiadania_ przez sprzedawce kopii tej
    fakturym czyli w praktyce ujęcia jej w rejestrze sprzedaży.
    NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO Z ZAPŁATĄ!!
    Co za herezje wygadujecie w całym tym wątku.

    ORKO! Ty widzisz i nie grzmisz??

    Albo żle zrozumiałes zarzuty US albo US może sobie zwinąc ta decyzje i
    rozważyć znaczenie słowa "czopek". Nie ma podstawy prawnej do
    kwestionowania prawa do odliczenia VAT dlatego, że sprzedawca nie zapłacił
    VAT.

    I jeszcze jedno, zwrot VAT nie jest jeszcze uwarunkowany zapłata nalezności
    z tytułu odliczonych zakupów. Będzie tak dopiero od 26 marca, i to nie tak
    do końca.
    Jest to warunek konieczny aby uzyskać zwrot w dotychczasowym terminie 25
    dni. W innych przypadkach termin zwrotu zostaje przedłużony do 60 dni. Ale
    wtedy nie ma już obowiązku wykazania że sie za odliczone faktury zapłaciło.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wo?oszyk
    e-mail: m...@e...com.pl