    From: "mwi" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mam paragon - czy to KUP?
    Date: Mon, 25 Mar 2002 12:58:24 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@212.244.56.3

    > Hmm... na znaczki skarbowe nie wystawia się faktur, to ani towar ani
    usługa.
    > Ale na pewno mozna dostać pokwitowanie - zawsze wydają je w sądach,
    urzędach
    > czy bankach. I nic więcej.
    > Dziwne że na paragonie był VAT, to chyba jakaś pomyłka.
    > A swoją drogą sprzedawca nie może odmówić wystawienia faktury na towar lub
    > usługę, jeżeli jest VATowcem. A jeżeli nie jest, musi wystawi zwykły
    > rachunek.
    > Widziałam kiedyś informację na jakiejś kasie że nie wystawia się faktur
    VAT
    > na kwote mniejszą niż 10 zł. Na 100% jest to działanie bezprawne.
    >
    > Miałam kiedyś scysję na ten temat z kioskiem (chyba kiedys o niej
    pisałam).
    > Paniusia powiedziała mi :"faktur nie wystawiamy". Tak po prostu. Ale
    liścik
    > do "szefowej" kiosku z dołączonym zapytanie do US czy takie dzialanie jest
    > prawidłowe ( z podaniem danych firmy) poskutkował.
    > Zapytania nie wysłałam do US, ale jako załącznik "do wiadomości" zrobił
    > swoje :-))
    >
    > Maddy

    dzięki z odpowiedzi ale proszę o utwierdzenie mnie w moich przypadkach:

    1. dowód sprzedaży za ksero jest KUP
    2. kwota brutto z paragonu jest KUP (zakup z. skarbowych w kiosku) -
    odliczenie VAT'u odpada (ale potwierdzam, że na pragonie jest VAT - a może
    to nie paragon - wydruk z kasy - chyba fiskalnej ale nie wiem)

    czy taki paragon nie jest powkitowaniem (np. tylko dodatkowo pieczątka
    kiosku z tyłu)

    pzdr
    mwi