  • 1. Data: 2009-09-10 11:06:46
    Temat: mandat karny - zakonczenie
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Byłem w US, babka mi zaproponowala (odnośnie wątku dotyczącego wykroczenia
    nie zgłoszenia rachunków w terminie)
    160 zł , powiedziała ze 130 (najnizszej kwoty) nikomu nie daja. Przyjąłem
    (sprawa dotczyla 4 rachunków), i teraz mam dylemat, czy w ciagu 7 dni
    zaskarżyć to do sądu czy nie,
    jezeli to zrobie to muszę mieć 1000% pewności że wygram (prawomocny mandat
    mozna cofnąc jeżeli popelniony czyn nie był wykroczeniem)

    Babka mi mowi że jeżeli rachunek jest zakładany na DG to oni wymagają by
    data liczyła sie od momentu zawarcia umowy,
    i jako że jestem vatowcem mam 7 dni do zgłoszenia. Powoływała sie na ustawe
    "o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników".

    Wedle tej ustaw w moim mniemaniu należy zgłosić rachunki z DG w przypadku os
    fizycznej gdy aktualizuje nip 1
    mając nip i rozpoczenajac DG lub zglosic przy złozeniu nip 1 gdy rozpoczynam
    DG. Moim zdaniem jest tam luka i ustawodawca w tej ustawie nie przewidzial
    sytuacji założenia kolejnych rachunków po zgłoszeniu aktyalizacji NIP 1 przy
    prowadzacych 1 os DG.

    No i pytanie czy tak rzeczywiscie jest. (z uzasadnieniem)

    pozdrawiam

    ps.
    spodziewalem sie starej bezczelnej k. a niestety była to miła mloda Pani i
    zmiękłem .. :-)

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 2. Data: 2009-09-10 11:21:31
    Temat: Re: mandat karny - zakonczenie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > spodziewalem sie starej bezczelnej k. a niestety była to miła mloda Pani i
    > zmiękłem .. :-)
    Ha! To "ich" najnowsza metoda. Idziesz, żeby opier*ć starego bezczelnego
    babsztyla żrącego kanapkę, a przyjmuje Cię młoda laska, która odpowiada
    na Twoje "dzień dobry", pyta w czym może pomóc i ogólnie jest do bólu
    miła :->

    Maciek

  • 3. Data: 2009-09-10 11:34:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
    >
    > Babka mi mowi że jeżeli rachunek jest zakładany na DG to oni wymagają by
    > data liczyła sie od momentu zawarcia umowy,

    A można zgłosić rachunek bez umowy? Na przykład, jeśli umowa pisemna
    przyjdzie o 2 tygodniach?

    > i jako że jestem vatowcem mam 7 dni do zgłoszenia. Powoływała sie na
    > ustawe "o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników".

    A kiedy w ogóle rachunki były zakładane? Tutaj jest 1 rok
    przedawnienia karalności.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-10 11:38:19
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > A można zgłosić rachunek bez umowy? Na przykład, jeśli umowa pisemna
    > przyjdzie o 2 tygodniach?

    tak ostatnio zniesiono wymog dostraczania umowy, cholernie mila pani
    powiedziala mi ze gdybym nie dolaczyl kserokopii umow
    to by jej kolezanka wklepala rachunki, a tak sam sobie strzelilem ...

    > A kiedy w ogóle rachunki były zakładane? Tutaj jest 1 rok przedawnienia
    > karalności.

    niedawno, na kazdym sie spoznilem kolo miesiaca jezeli chodzi o moment
    zawarcia a zgloszenie, ale zaczalem uzywac w DG
    w terminie.

  • 5. Data: 2009-09-10 11:39:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Twoje "dzień dobry", pyta w czym może pomóc i ogólnie jest do bólu miła

    cos w tym jest. Zdziwilo mnie jescze to -pierwszy raz bylem na pietrze- ze
    ochroniarz wpuszzca pojedynczo na gore
    wczesniej meldujac przybycie danej osoby przez radio. Czyzby sie czegos bano
    ? :)

  • 6. Data: 2009-09-10 12:29:18
    Od: "MIX-NET" <m...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h8aoh0$bg5$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ochroniarz wpuszzca pojedynczo na gore
    > wczesniej meldujac przybycie danej osoby przez radio. Czyzby sie czegos

    U mnie dokladnie to samo :) Mialem kontrole ze wzgledu na remanent.
    Przechodzilem na vat i mialem ok 330 zl zwrotu vat. Telefon z US, grzeczna
    Pani ze chca mnie skontrolowac itd. Kiedy mi pasuje doniesc papiery, na
    miejscu smichy chichy. Pelna kulturka. Uchybien z mojej strony 0. 8 stron
    protokolu A4 zapisanego z 2 stron. Okres kontroli od marca 2009 do konca
    lipca 2009. Czyli tyle ile firma istnieje :)

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 7. Data: 2009-09-10 12:46:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    MIX-NET pisze:
> [...]
    > protokolu A4 zapisanego z 2 stron. Okres kontroli od marca 2009 do konca
    > lipca 2009. Czyli tyle ile firma istnieje :)
    Ech. Już myślałem, że przy śmichach chichach zaproponowali kawkę, a
    potem uprzejmie dowalili 100000 PLN kary i wyrok w zawieszeniu, a tu się
    dobrze skończyło ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2009-09-10 14:06:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009, Liwiusz wrote:

    > A można zgłosić rachunek bez umowy? Na przykład, jeśli umowa pisemna
    > przyjdzie o 2 tygodniach?

    IMO tak.
    Z "obowiązku" NIP wynika obowiązek zgłoszenia rachunku, czyli podania
    jego danych[1]. Żądanie umowy wynika z "nieprzewidzianych komplikacji" :P
    które wynikły przy oszustwach podatkowych, ale o ile wiem, wynika
    bardziej z wewnętrznych okólników, a nie prawa publicznego.
    Oczywiście US może się opierać że bez umowy nie przyjmie itede, ale
    to inna sprawa :D

    [1] oczywiście z zastrzeżeniem wątpliwości co do istnienia obowiązku
    zgłaszania r-ku bankowego przez osoby ficzyne *w ogóle*.
    IMO ustawodawca w ustawie o NIP popełnił gruby błąd, nie regulując
    przepisu w oparciu o "rachunek wykorzystywany lub planowany do
    wykorzystania w DG" ("rachunek wykorzystywany" jest m.in. ukreślony
    w ustawie o podatku dochodowym), przez co *NIE MA* jasnego kryterium
    KTÓRY rachunek i KIEDY należy zgłosić!

    To, że ew. rozpoczęcie rachunku *osobistego* do celów DG, czyli
    przyjmowania przychodów (niech będzie, że wymaga umyślności, czyli
    podania tego rachunku kontrahentom *celem* wpłacania należności
    gospodarczych) spowoduje konieczność doliczenia odsetek z niego
    do przychodów DG raczej wątpliwosci nie wzbudza (po przeczytaniu
    UoPDoOF).
    Ale - z okazji braku *jakiegokolwiek* kryterium w ustawie o NIP
    - pojawia się pytanie, czy, dlaczego i kiedy miałby on być
    ujawniony na NIP-1?
    A jeśli tak, to ponieważ *wg ustawy o NIP* jedynym kryterium jest
    "rachunek bankowy osoby fizycznej", to nie ma siły - mamy w Polsce
    kilkaset tysięcy przestępców, którzy nie zgłosili "rachunków
    bankowych osób fizycznych" na NIP-1 (rachunków osobistych, ale
    przypominam - *NIE WIDZĘ INNEGO KRYTERIUM, niż sam fakt "mania
    rachunku"!).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-09-10 14:07:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wspolna-flaszka.pl w <news:h8amk8$2m8$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > i jako że jestem vatowcem mam 7 dni do zgłoszenia. Powoływała sie na ustawe
    > "o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników".

    Szkoda, że jej nie przeczytała -- tam jest minimum 14 dni. 7 dni mają organy
    typu ZUS lub gmina wydająca DO

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-09-10 14:21:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > bardziej z wewnętrznych okólników, a nie prawa publicznego.
    > Oczywiście US może się opierać że bez umowy nie przyjmie itede, ale

    Tak właśnie mój US robi. Zresztą na NIP-1 w polu D2 jest napisane, że
    należy złożyć dokumenty potwierdzające podane informacje.

    Zatem przy zmianie adresu DG nie zmieściłem się w 2-tygodniowym
    okresie do zgłoszenia zmian, ale tylko dlatego, że dla Pań w US
    ważniejszy był komplet dokumentów, niż termin ich zgłoszenia.

    > To, że ew. rozpoczęcie rachunku *osobistego* do celów DG, czyli
    > przyjmowania przychodów (niech będzie, że wymaga umyślności, czyli

    A czy płacenie z rachunku w celach DG też się pod to łapie?

    --
    Liwiusz