  • 1. Data: 2004-01-05 12:07:10
    Temat: mieszkanie "komunalne" w spadku a podatki
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    witam

    odziedziczyłem mieszkanie
    miesiąc wcześniej ojciec wykupił mieszkanie od Wojskowej Agencji
    Mieszkaniowej za ok. 5% wartości

    czy ktoś może mi powiedzieć czy w przypadku sprzedaży tego mieszkania
    zapłacę najpierw podatek od spadku (mam na własność inne mieszkanie), a
    następnie za sprzedaż mieszkania ?

    czy można pieniądze ze sprzedaży mieszkania przeznaczyć na spłatę kredytu ?

    jak najlepiej rozwiązać tą sytuację, aby nie zapłacić kilka razy podatków ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-01-05 12:21:17
    Temat: Re: mieszkanie "komunalne" w spadku a podatki
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    plusz wrote:

    > witam
    >
    > odziedziczyłem mieszkanie
    > miesiąc wcześniej ojciec wykupił mieszkanie od Wojskowej Agencji
    > Mieszkaniowej za ok. 5% wartości

    Najpierw trzeba spojrzec do aktunotarialnego,
    czy ine trzeba bedzie w przyadku wczesniejszejs przedazy
    zaplacic pozostalyh 95%.

    > czy ktoś może mi powiedzieć czy w przypadku sprzedaży tego mieszkania
    > zapłacę najpierw podatek od spadku (mam na własność inne mieszkanie), a
    > następnie za sprzedaż mieszkania ?

    Tak...

> [...]
    > ?
    >
    > jak najlepiej rozwiązać tą sytuację, aby nie zapłacić kilka razy podatków

    np odrzucic spadek ?

    Albo poczekac 5 lat ze zprzedaza...

    Albo przeznaczyc uzyskane pieniadze w ciagu 5 lat
    na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych...

    Mozna tez zastosowac "kombinacje.."

    Mozna np odrzucic spadek, wtedy przejdzie on na zstepnych.
    Np na corke, ktora nie ma mieszkania, wiec nabedzie spadek
    "na zaspokojenie potrze mieszkaniowych" i nie zpalaci podatku..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-05 12:45:27
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Albo przeznaczyc uzyskane pieniadze w ciagu 5 lat
    > na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych...

    a czy spłata kredytu to zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych ?:)
    poza tym to likwiduje tylko podatek od spadku, a nie podatek od ewentualnej
    sprzedaży, tak ?

    > Mozna np odrzucic spadek, wtedy przejdzie on na zstepnych.
    > Np na corke, ktora nie ma mieszkania, wiec nabedzie spadek
    > "na zaspokojenie potrze mieszkaniowych" i nie zpalaci podatku..

    no tak :) tylko co to znaczy "ma mieszkanie"

    brat nie ma mieszkania, ale miesiąc po nabyciu spadku (od śmierci ojca)
    ożenił się, a żona ma mieszkanie :(
    czy to oznacza, że on nie ma mieszkania i może nie płacić podatku od spadku
    (z tego co wiem musi się zadeklarować, że na 5 lat zamieszka w tym
    mieszkaniu, tak ? )

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2004-01-06 10:20:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    plusz wrote:

> [...]
    >
    > no tak :) tylko co to znaczy "ma mieszkanie"
    >
    > brat nie ma mieszkania, ale miesiąc po nabyciu spadku (od śmierci ojca)

    A skad mnie to wiedziec ?

    Jak mu zona nie dala
    (czesci mieszkaina) to nie ma..

    > i może nie płacić podatku od
    > spadku (z tego co wiem musi się zadeklarować, że na 5 lat zamieszka w tym
    > mieszkaniu, tak ? )

    Zdeklarowac i zamieszkac...

    Prosze pamietac, ze odrzucenie spadku przez Pana spowoduje,
    ze przejdzieo na panskie dzieci.

    Boguslaw
    Bogslaw

  • 5. Data: 2004-01-06 11:12:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, bosz wrote:
    >+ plusz wrote:
    [...]
    >+ Prosze pamietac, ze odrzucenie spadku przez Pana spowoduje,
    >+ ze przejdzieo na panskie dzieci.

    Odrzucenie przejdzie czy spadek przejdzie ? ;)
    Bo udało ci się rewelacyjnie wykorzystac niejednoznaczność
    występującą w języku polskim :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-01-06 11:37:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Odrzucenie przejdzie czy spadek przejdzie ? ;)
    > Bo udało ci się rewelacyjnie wykorzystac niejednoznaczność
    > występującą w języku polskim :)

    No tak..
    Oczywiscie ze spadek przejdzie..

    A zrzeczenie sie spadku za zycia spadkodawcy "przeszloby"
    (zrzeczenie) i na dzieci

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-06 12:03:15
    Temat: Re: mieszkanie
    Od: "Slayer" <s...@W...gazeta.pl>

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> napisał(a):

    > brat nie ma mieszkania, ale miesiąc po nabyciu spadku (od śmierci ojca)
    > ożenił się, a żona ma mieszkanie :(
    > czy to oznacza, że on nie ma mieszkania

    tak, mieszkanie ma żona , nie on

    i może nie płacić podatku od spadku
    > (z tego co wiem musi się zadeklarować, że na 5 lat zamieszka w tym
    > mieszkaniu, tak ? )

    zadeklarować i zamieszkać przez 5 lat