    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mieszkanie "komunalne" w spadku a podatki
    Date: Mon, 05 Jan 2004 13:21:17 +0100

    plusz wrote:

    > witam
    >
    > odziedziczyłem mieszkanie
    > miesiąc wcześniej ojciec wykupił mieszkanie od Wojskowej Agencji
    > Mieszkaniowej za ok. 5% wartości

    Najpierw trzeba spojrzec do aktunotarialnego,
    czy ine trzeba bedzie w przyadku wczesniejszejs przedazy
    zaplacic pozostalyh 95%.

    > czy ktoś może mi powiedzieć czy w przypadku sprzedaży tego mieszkania
    > zapłacę najpierw podatek od spadku (mam na własność inne mieszkanie), a
    > następnie za sprzedaż mieszkania ?

    Tak...

    > czy można pieniądze ze sprzedaży mieszkania przeznaczyć na spłatę kredytu
    > ?
    >
    > jak najlepiej rozwiązać tą sytuację, aby nie zapłacić kilka razy podatków
    > ?

    np odrzucic spadek ?

    Albo poczekac 5 lat ze zprzedaza...

    Albo przeznaczyc uzyskane pieniadze w ciagu 5 lat
    na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych...

    Mozna tez zastosowac "kombinacje.."

    Mozna np odrzucic spadek, wtedy przejdzie on na zstepnych.
    Np na corke, ktora nie ma mieszkania, wiec nabedzie spadek
    "na zaspokojenie potrze mieszkaniowych" i nie zpalaci podatku..

    Boguslaw