  • 11. Data: 2005-06-23 12:45:50
    Temat: Re: nabycie powiernicze ??
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości

    > Tego nie rozumiem. Albo ja mieszam osoby, albo Ty. Według mnie są trzy:
    > X, który kupił mieszkanie, Y, który mu je sprzedał, i Z, dla którego X
    > miałby być powiernikiem. Przeniesienie miałoby być z X na Z.

    dokładnie tak, a przeniesienie własności jest nieodpłatne z X na Z zgodnie z
    wcześniej zawartą a nie zgłoszoną w terminie umową o dzieło(powiernictwo),
    złożyłem zapytanie za 5zł do US, ale z wstępnych informacji wynika że nie
    będzie jednak dochodowego, PCC - bo powiernictwo nie wymienione w art. 1
    ;-), tylko jeszcze z VAT-em mam pewnien dylemat ;-P

  • 12. Data: 2005-06-23 14:51:52
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > będzie jednak dochodowego, PCC - bo powiernictwo nie wymienione w art. 1
    > ;-), tylko jeszcze z VAT-em mam pewnien dylemat ;-P

    Analizujemy fakty czy pomysł ?

    Jeśli fakty to znaczy,że w akcie notarialnym jest zapis o nabyciu w imieniu i
    na rachunek i nie ma sprawy.

    Przepływy finansowe oczywiście też dokumentują powiernictwo?

    Pzdr-kriss.