  • 1. Data: 2004-01-02 11:39:58
    Temat: nadplacony VAT
    Od: "Centrum Polskiej Rehabilitacji" <i...@r...pl>

    Mam pytanie odnosnie ubiegania sie w US o zwrot nadplaconego VAT'u. Wiem
    juz, ze w takim przypadku automatycznie mam kontrole i podobno zeby nie bylo
    problemu musze miec:
    - wszystkie FV zaplacone (nawet te nieprzeterminowane)
    - do kazdej FV dolaczony dowod zaplaty (np. przelew)
    Prawda to wszystko? Mam sporo VAT'u nadplacone, przekretow zadnych nie robie
    wiec kontroli sie nie boje ale te dwa punkty sa w moim przypadku zupelnie
    nierealne do spelnienia... mozna jakos inaczej z tego wybrnac?
    raf

  • 2. Data: 2004-01-02 11:55:39
    Temat: Re: nadplacony VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Centrum Polskiej Rehabilitacji napisał:

    > Mam pytanie odnosnie ubiegania sie w US o zwrot nadplaconego VAT'u. Wiem
    Nadpłaconego???
    Tzn. zapłaciłes więcej iz wynikało z deklaracji?

    Czy też może chodzi Ci o zwot nadwyzki podatku naliczonego nad należnym?
    Bo to dwie zupełnie rózne kestie.

    W pierwszej piszesz tylko niosek o zwrot nadpłaty powstałej w wyniku
    pomyłki w przelewie.

    A w drugim przypadku:

    > juz, ze w takim przypadku automatycznie mam kontrole i podobno zeby nie bylo
    > problemu musze miec:
    > - wszystkie FV zaplacone (nawet te nieprzeterminowane)
    Tyle tyle faktur żeby Vat z nich pokrył kwotę zwrotu o który występujesz.
    Jeżeli był VAt zprzeniesienia zpoprzednich deklaracji, mozna tez
    uwzglednic faktry z poprzednich miesięcy ale tylko do wysokości VATu
    ktory był do przeniesienia.

    > - do kazdej FV dolaczony dowod zaplaty (np. przelew)
    Niekoniecznie "dołączony" ale musisz udowodnic że zapłacono.
    Jak przelewem to masz przecież wyciągi. Jak gotówka to masz KP albo
    wyraźnie opisane przez sprzedawcę że zapłacono gotówką (uwaga, formułka
    "Forma płatności - gotowka" to nie jest potwierdzenie zapłaty i czasem
    mozna sie na tym przejechac na gruncie prawa cywilnego).
    Jak program fakturujący tego nie wstawia to ja zawsze prosze żeby
    sprzedawca dopisał recznie NA OBYDWU EGZEMPLARZACH FAKTURY "kwote
    nalezności otrzymałem gotówka dnia... pieczątka i podpis"

    > Prawda to wszystko? Mam sporo VAT'u nadplacone, przekretow zadnych nie robie
    > wiec kontroli sie nie boje ale te dwa punkty sa w moim przypadku zupelnie
    > nierealne do spelnienia... mozna jakos inaczej z tego wybrnac?

    Prawda... mniej więcej jak widać.
    Oczywiście wiesz, że o zwrot możesz wystepować tylko jeżeli sprzedawałeś
    na stawki nizsze niż 22% i tylko do kwoty stanowiązej wynik pomnożenia
    sprzedaży na stawki obnizone przez 22% lub w innym warianci - jeżeli
    kupiłeś środek trwały (tu nie musisz dokumentowac zapłaty i nie ma
    innych warunków poza tym żeby odliczenie w ogól było dopuszczalne)?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-02 13:36:12
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    > Jeżeli był VAt zprzeniesienia zpoprzednich deklaracji, mozna tez
    > uwzglednic faktry z poprzednich miesięcy ale tylko do wysokości VATu
    > ktory był do przeniesienia.

    Ooo? Pierwszy raz słyszę? To jakaś nowa interpretacja?

  • 4. Data: 2004-01-02 14:14:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ooo? Pierwszy raz słyszę? To jakaś nowa interpretacja?

    Praktyka z ostatnich 11 kontroli. Mam je co miesiąc.
    A dlaczego Ty uważasz że nie można ująć faktur z poprzednich miesięcy?
    Lub dlaczego uważasz że mozna uznać zapłaty faktur z ktorych VAT został
    juz całkowicie rozliczony?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-02 14:17:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, /slawek wrote:

> [...]
    >+ > ktory był do przeniesienia.
    >+
    >+ Ooo? Pierwszy raz słyszę? To jakaś nowa interpretacja?

    Czekaj, co w tym dziwnego ?
    W czerwcu masz VAT "z przeniesieniem", jednocześnie masz sprzedaż "7%".
    W lipcu takoż.
    A dopiero w lipcu masz zamiar wystąpić o zwrot - jest jakiś
    powód żeby nie występować o VAT "czerwcowy" przy okazji składania
    lipcowej deklaracji ?
    Masz nadwyżkę za lipiec ? Masz zapłacone faktury ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający czym teraz oberwie :))

  • 6. Data: 2004-01-02 15:12:52
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

> [...]
    > A dlaczego Ty uważasz że nie można ująć faktur z poprzednich miesięcy?
    > Lub dlaczego uważasz że mozna uznać zapłaty faktur z ktorych VAT został

    Moje zaskoczenie dotyczylo tylko twierdzenia, że faktury za poprzednie
    miesiące rozliczyć można tylko do wysokości VATu do przeniesienia za
    poprzednie miesiące. Nie przypominam sobie takiej intrepretacji w żadnych
    gazetowych czy
    ministerialnych wyjaśnieniach.
    Ale faktycznie to ma sens.

  • 7. Data: 2004-01-05 07:16:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

> [...]
    > miesiące rozliczyć można tylko do wysokości VATu do przeniesienia za
    > poprzednie miesiące. Nie przypominam sobie takiej intrepretacji w żadnych

    Bo do tego nie jest potrzebna żadna interpretacja.
    Zwrot VATu możliwy jest jedynie z faktur wykazanych w danej deklaracji.
    To chyba oczywite. VAt rozlicza się zasze miesięcznie z wyjątkim
    sytuacji nadwyżek lub braku sprzedaży.
    Jeżeli nie masz na deklaracji faktur z przeniesienia to liczą się tylko
    zapłaty z danego miesiąca. To chyba tez bezdyskusyjne.
    Jeżeli masz VAT z przeniesienia to uznajemy że jakas tam kwota dotyczy
    faktur poprzedniego miesiąca. A poniewaz nie wiemy ktorych konkretnie,
    pozotaje uznac że do limitu wyznaczonego przez kwote przeniesienia.

    Nie wiem po co tu potrzebna interpretacja.
    To wynika wprost z zasad rozlczania VAT.
    Problem w tym że wiele osób nie zna tych zasad. Są vatowcami od lat ale
    nie wiedza co płaca. z czyich pieniędzy i na jakich zasadach. Wypełniaja
    deklaracje mechanicznie, tak jak ich ktos kiedyś nauczył i w wiekszości
    przypadków to wystarcza. Ale nie zawsze.

    > Ale faktycznie to ma sens.

    Wyjątkowo akurat te zasady są sensowen i logiczne "wprost" bez
    stosowania nielinowych procesów myslowych ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl