    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nadplacony VAT
    Date: Fri, 02 Jan 2004 12:55:39 +0100

    Użytkownik Centrum Polskiej Rehabilitacji napisał:

    > Mam pytanie odnosnie ubiegania sie w US o zwrot nadplaconego VAT'u. Wiem
    Nadpłaconego???
    Tzn. zapłaciłes więcej iz wynikało z deklaracji?

    Czy też może chodzi Ci o zwot nadwyzki podatku naliczonego nad należnym?
    Bo to dwie zupełnie rózne kestie.

    W pierwszej piszesz tylko niosek o zwrot nadpłaty powstałej w wyniku
    pomyłki w przelewie.

    A w drugim przypadku:

    > juz, ze w takim przypadku automatycznie mam kontrole i podobno zeby nie bylo
    > problemu musze miec:
    > - wszystkie FV zaplacone (nawet te nieprzeterminowane)
    Tyle tyle faktur żeby Vat z nich pokrył kwotę zwrotu o który występujesz.
    Jeżeli był VAt zprzeniesienia zpoprzednich deklaracji, mozna tez
    uwzglednic faktry z poprzednich miesięcy ale tylko do wysokości VATu
    ktory był do przeniesienia.

    > - do kazdej FV dolaczony dowod zaplaty (np. przelew)
    Niekoniecznie "dołączony" ale musisz udowodnic że zapłacono.
    Jak przelewem to masz przecież wyciągi. Jak gotówka to masz KP albo
    wyraźnie opisane przez sprzedawcę że zapłacono gotówką (uwaga, formułka
    "Forma płatności - gotowka" to nie jest potwierdzenie zapłaty i czasem
    mozna sie na tym przejechac na gruncie prawa cywilnego).
    Jak program fakturujący tego nie wstawia to ja zawsze prosze żeby
    sprzedawca dopisał recznie NA OBYDWU EGZEMPLARZACH FAKTURY "kwote
    nalezności otrzymałem gotówka dnia... pieczątka i podpis"

    > Prawda to wszystko? Mam sporo VAT'u nadplacone, przekretow zadnych nie robie
    > wiec kontroli sie nie boje ale te dwa punkty sa w moim przypadku zupelnie
    > nierealne do spelnienia... mozna jakos inaczej z tego wybrnac?

    Prawda... mniej więcej jak widać.
    Oczywiście wiesz, że o zwrot możesz wystepować tylko jeżeli sprzedawałeś
    na stawki nizsze niż 22% i tylko do kwoty stanowiązej wynik pomnożenia
    sprzedaży na stawki obnizone przez 22% lub w innym warianci - jeżeli
    kupiłeś środek trwały (tu nie musisz dokumentowac zapłaty i nie ma
    innych warunków poza tym żeby odliczenie w ogól było dopuszczalne)?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl