    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieprzyjemne polecenie z US
    Date: Tue, 17 Aug 2004 15:05:56 +0000 (UTC)

    <m...@g...pl> napisal(a):
    > a jest tu jakis prawnik ktory zajal by sie taka sprawa?
    >
    > moze w ogole sie nie martwic i zostawic 5 tys na prawnika ktory juz cos
    > wymysli idealnego gdy us sie przyczepi?
    >
    > mozna z tego serio wybrnac?
    >
    > przejmowac sie czy kupowac mieszkanie i potem zatrudnic prawnika?

    Idź najpierw, bo potem nie wybrniesz.

    > czy taki spor z us jest do wygrania jesli zatrudnimy sobie jakiegos
    > pelnomocnika prawnika?

    Marne szanse tak naprawdę. Wydasz bardzo dużo na prawnika, a wcześniej
    będziesz musiał sprzedać chatę i oddać 75% nieujawnionego dochodu.
    Podatki najpierw się płaci, a potem idzie o nie procesować, niestety. Po
    trzech latach i wydaniu walizki pieniędzy na prawnika może i oszukasz
    sąd (bo sorry, ale rozmawiamy o oszustwie), ale czarno widzę Twoje
    bytowanie przez ten czas.

    > wtedy US moze speka i da spokoj jak zobaczy ze latwo sie nie poddamy i
    > wyskoczymy z orezem w postaci sprytnego prawnika.

    Nie w takiej sprawie - co im zależy? Nie ryzykują swojej kasy, tylko
    kasę budżetu państwa. A w takich sprawach mają po prostu argumenty i
    tylko przypadek lub potknięcie pozwoli im przegrać. Pamiętaj, że urzędy
    skarbowe wolą nałożyć karę/podatek i potem iść od sądu, niż nie nałożyć,
    bo urzędnicy dostają prowizję od podatków. A Ty się podkładasz w taki
    sposób, że aż miło. ;-)

    Stary, weź wykombinuj coś ZANIM kupisz mieszkanie i to dobrze
    wykombinuj, bo na razie masz podejście 'ukradnę Mercedesa sprzed nosa
    właściciela a potem pójdę do sądu i może jak facet zobaczy, że mam
    dobrego prawnika, to odpuści i mi go po prostu podaruje'.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie