    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niższa składka na ZUS
    Date: Fri, 3 Jun 2005 08:29:09 +0200

    Użytkownik "Rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d8573$429ee105$539043cf$30406@news.chello.pl...

    > Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > postów

    > podatki.onet.pl

    > ubezpieczonym...

    > tej

    > hmmmm to i ja sie podepne pod ten watek, bede zakladal DG w najblizszym
    > czasie i rowniez zalezy mi na jak najnizszej stawce na poczatek:) jestem
    > studentem, pracuje na umowe zlecenie, nie place z tego tytulu zadnych
    > skladek... tylko sam podatek... czy rowniez moge z tego skorzystac? czy
    > musialaby byc to zwykla umowa zlecenie z odprowadzanymi skladkami?

> [...]

    Tak i tak.

    Jest jednak sprawa dodatkowa o której tutaj nie rozmawialiśmy.
    Nasza dyskusja oparta była na przepisach, natomiast Ty musisz pamiętać o
    tym, iż:
    - całe rozwiązanie to oczywiście luka prawna/niedopatrzenie ze strony
    ustawodawcy.
    Takie sytuacje charakteryzują się przede wszystkim:
    - czasowością - zus od długiego czasu odgraża się, iż zostanie to
    niezwłocznie zmienione - może to się stać za miesiąc, pół roku ale równie
    dobrze za tydzień .... :-)
    - pewnym ryzykiem i niepewnością - to, że oddział w Poznaniu wydał pismo
    potwierdzajace to rozwiązanie, nie daje Ci 100% pewności, że i tak będzie w
    Twoim przypadku - jeżeli masz wątpliwości lub chciałbyś się upewnić co do
    siebie - zwróć się z zapytaniem do Twojego ZUS'u
    - koniecznością stałego nadzoru sytuacji prawnej - to nie jest tak, iż
    przyjmujesz takie rozwiązanie i o tym zapominasz - warto na bieżąco śledzić
    zmiany przepisów, komentarze doradców i interpretacje urzędowe

    ale tak to jest z takimi rozwiązaniami....

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński