  • 1. Data: 2005-05-29 19:33:19
    Temat: niższa składka na ZUS
    Od: SP <s...@a...op.pl>

    Czy rzeczywiście istnieje jakaś furtka w ZUSie? Znalazłem coś takiego:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51765666 i niewiem co gość
    proponuje. Słyszałem o zatrudnianiu się na wzajem np u kolegi a ja jego
    zatrudniam ale dlamnie to chyba żadna atrakcja bo jestem na karcie
    podatkowej. Czy to nie chodzi przypadkiem o ten sposób?

  • 2. Data: 2005-05-29 21:12:40
    Temat: Re: niższa składka na ZUS
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrudniam ale dlamnie to chyba żadna atrakcja bo jestem na karcie
    > podatkowej. Czy to nie chodzi przypadkiem o ten sposób?

    To by trzeba kupić żeby sie przekonać.
    Na aukcji nie jest wymieniona umowa-zlecenie
    a na grupie w archiwum ktoś kiedyś zapodał:

    " art. 9 ust. 2 ustawy o sus:
> [...]
    > pkt 2, 4-6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu,
    > który powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój
    > wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z
    > pozostałych, wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł
    > ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7.
    >
    > ust. 7:
    > Duchowni spełniający warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    > emerytalnym i rentowymi z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności
    > gospodarczej podlegają ubezpieczeniom z tytułu tej działalności."

    ten przepis chyba nadal obowiązuje. na pewno obowiązywał do końca 2004 roku.
    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2005-05-30 05:20:57
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > " art. 9 ust. 2 ustawy o sus:

    > ten przepis chyba nadal obowiązuje. na pewno obowiązywał do końca 2004 roku.

    Sam dostalem kilka takich "propozycji" z tej grupy, ale radzilbym to omijac
    jezeli masz dlugoplanowy biznesplan. Na jednym forow (http://forumprawne.org/,
    przykladowy topic http://forumprawne.org/o,6.html) jeden gosc argumentuje ze
    trik z umowa-zleceniem jest niebezpieczny.

  • 4. Data: 2005-05-31 15:35:54
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ze
    > trik z umowa-zleceniem jest niebezpieczny.

    Wybacz, ale nic takiego tam nie znalazłem "jeden gość argumentuje ze trik z
    umowa-zlecenim jest niebezpieczny".
    A chętnie bym posłuchał tej wypowiedzi,
    tym bardziej, że sam zus wypowiada się całkiem inaczej!

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 5. Data: 2005-06-02 08:48:44
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    Łukasz Kaliński <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > umowa-zlecenim jest niebezpieczny".
    > A chętnie bym posłuchał tej wypowiedzi,
    > tym bardziej, że sam zus wypowiada się całkiem inaczej!

    wystarczy przeszukac forum - przeciez napisalem ze to tylko przykladowy post

    jak szukaj u Ciebie nie dziala to prosze inny:
    http://forumprawne.org/viewtopic.php?t=2624

    wiecej juz nie podam;)

  • 6. Data: 2005-06-02 10:23:14
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    post

    > jak szukaj u Ciebie nie dziala to prosze inny:

    Ok, mam już cały wątek.

    Ów gość 'Janusz M.' wygląda faktycznie na osobę znającą się na
    podatkach/księgowości....
    Nie neguję jego wiedzy, bo o niej prawdopodobnie świadczy duża ilość postów
    na tamto forum, ale niestety w tym przypadku mocno się myli i zapewne jego
    doświadczenie zawodowe nie pozwala mu spojrzeć na tą sytuację obiektywnie.
    Prudi (drugi dyskusant) kilka razy dokładnie podawał podstawy prawne, ale
    niestety nasz Pan tego nie chce zauważyć.

    Przepisy są przepisami i na tym się trzeba opierać, a nie na podatki.onet.pl
    lub infor.pl....

    Prowadząc działalność gospodarczą a następnie podpisując umowę zlecenia na
    dowolną kwotę można samemu wybrać z jakiego tytułu jest się ubezpieczonym...
    I to by było na tyle.

    Dla potwierdzenia:
    III Inspektorat Miejski Oddziału ZUS w Poznaniu - odpowiedz na pismo
    płatnika z 03.03.2005

    (p.s. nie pamiętam skąd mam to pismo - być może właśnie ktoś to podał na tej
    grupie...)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 7. Data: 2005-06-02 10:32:28
    Od: "Rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płatnika z 03.03.2005
    >

    > (p.s. nie pamiętam skąd mam to pismo - być może właśnie ktoś to podał na

    hmmmm to i ja sie podepne pod ten watek, bede zakladal DG w najblizszym
    czasie i rowniez zalezy mi na jak najnizszej stawce na poczatek:) jestem
    studentem, pracuje na umowe zlecenie, nie place z tego tytulu zadnych
    skladek... tylko sam podatek... czy rowniez moge z tego skorzystac? czy
    musialaby byc to zwykla umowa zlecenie z odprowadzanymi skladkami?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2005-06-03 06:29:09
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skladek... tylko sam podatek... czy rowniez moge z tego skorzystac? czy
    > musialaby byc to zwykla umowa zlecenie z odprowadzanymi skladkami?

    Tak i tak.

    Jest jednak sprawa dodatkowa o której tutaj nie rozmawialiśmy.
    Nasza dyskusja oparta była na przepisach, natomiast Ty musisz pamiętać o
    tym, iż:
    - całe rozwiązanie to oczywiście luka prawna/niedopatrzenie ze strony
    ustawodawcy.
    Takie sytuacje charakteryzują się przede wszystkim:
    - czasowością - zus od długiego czasu odgraża się, iż zostanie to
    niezwłocznie zmienione - może to się stać za miesiąc, pół roku ale równie
    dobrze za tydzień .... :-)
    - pewnym ryzykiem i niepewnością - to, że oddział w Poznaniu wydał pismo
    potwierdzajace to rozwiązanie, nie daje Ci 100% pewności, że i tak będzie w
    Twoim przypadku - jeżeli masz wątpliwości lub chciałbyś się upewnić co do
    siebie - zwróć się z zapytaniem do Twojego ZUS'u
    - koniecznością stałego nadzoru sytuacji prawnej - to nie jest tak, iż
    przyjmujesz takie rozwiązanie i o tym zapominasz - warto na bieżąco śledzić
    zmiany przepisów, komentarze doradców i interpretacje urzędowe

    ale tak to jest z takimi rozwiązaniami....

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 9. Data: 2005-06-03 07:56:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+ > przykladowy post
    >+ >
    >+ > jak szukaj u Ciebie nie dziala to prosze inny:
    [...]
> [...]
    >+ ale niestety w tym przypadku mocno się myli i zapewne jego
    >+ doświadczenie zawodowe nie pozwala mu spojrzeć na tą sytuację obiektywnie.

    IMHO po prostu "łyka" pół zdania prudiego i w ten sposób je skutecznie
    przekręca.
    Prudi IMO dobrze akcentuje:
    "W przypadku, gdy odpłatnoœć za wykonywanie umowy zlecenia jest okreœlona
    w inny sposób, to w œwietle art.18 ust.7 w/w ustawy podstawę wymiaru
    składek stanowi zadeklarowana kwota nie niższa jednak od kwoty najniższego
    wynagrodzenia."
    *W PRZYPADKU*.
    Czyli wtedy i tylko wtedy.
    W przypadku jeśli odpłatność jest określona w sposób opisany nad cytatem
    (czy "NIE inny sposób" :)) ów "przypadek" nie ma zastosowania.

    >+ Prudi (drugi dyskusant) kilka razy dokładnie podawał podstawy prawne, ale
    >+ niestety nasz Pan tego nie chce zauważyć.

    A to się zdarza nie raz... Pewnie rutyna: pewność siebie kogoś kto
    setki razy analizował *podobne* sytuacje prowadzi do zatrzaśnięcia
    klapki "tak ma być i już" :]
    Równie trudne bywa wyciągnięcie od osoby j.w. która *wie* jak
    ma być (i wie *dobrze*) informacji "dlaczego" (czyli najczęsciej
    podstawy prawnej).

    >+ Przepisy są przepisami i na tym się trzeba opierać, a nie na podatki.onet.pl
    >+ lub infor.pl....

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-06-03 08:23:58
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/3/2005 9:56 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > W przypadku jeśli odpłatność jest określona w sposób opisany nad cytatem
    > (czy "NIE inny sposób" :)) ów "przypadek" nie ma zastosowania.

    Jest jeszcze podprzypadek kiedy zleceniobiorca jest jednocześnie
    pracownikiem zleceniodawcy wtedy niezależnie od tego jak wynagrodzenie
    za zlecenie jest określone wchodzi w grę kwota minimalnego
    wynagrodzenia. Być może stąd Januszowi M. wzięła się analogia UZ do UoP
    i to minimalne wynagrodzenie.
    No ale nie o ten przypadek przecież chodzi.

    --
    gefragt