  • 11. Data: 2003-01-10 19:55:22
    Temat: Re: nowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest?
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM> napisał w wiadomości
    news:avlvf8$t3s$1@news.tpi.pl...
    > no wlasnie
    > czy ktos cos wie na temat upgradu Platnika uwzgledniajacego 8% skaldke na
    > zdrowotne?
    ===================
    jezeli chce sie miec stawke zdrowotnego 8% nalezy dokonac zmian w pliku
    ppparametry.dat

    jesli ktos nie wie jak to zrobic moge mu podeslac zmieniony plik

    tomek A.

  • 12. Data: 2003-01-13 08:50:04
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    > W regulamienie może byc tylko wcześniej - KP okresla ostateczny termin
    > wypłaty wynagrodzenia na 10 dzień nastepnego miesiąca.
    > I co z tego że ZUS za styczeń do 15 lutego, skoro już teraz trzeba
    > naliczyc te grudniowe wynagrodzenia i potrącić odpowiednie składki.
    > Właściwie to juz po ptokach - dziś 10 więc wynagrodzenia juz powinny byc
    > naliczone i gotowe do wypłaty.
    >
    > Maddy

    Za grudzien obowiazuje stawka 7,75% i do 15 stycznia (dla firm z
    pracownikami) rozlicza sie w zusie skladki za grudzien (nie wazne kiedy
    dostaje pracownik wyplate czy w grudniu czy w styczniu. Program platnika ze
    zmianami potrzebny jest wiec dopiero w przyszlym miesiacu.

    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

  • 13. Data: 2003-01-13 09:07:03
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Enope <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avtupj$9a6$...@n...tpi.pl...
    ..
> [...]
    > pracownikami) rozlicza sie w zusie skladki za grudzien (nie wazne kiedy
    > dostaje pracownik wyplate czy w grudniu czy w styczniu. Program platnika

    Jesteś pewien (-wna)? Pytałeś (-aś) w ZUSie?

  • 14. Data: 2003-01-13 09:29:53
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Sławomir Dąbrowski wrote:
    > Użytkownik Enope <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:avtupj$9a6$...@n...tpi.pl...
    > ..
    >
    > Jesteś pewien (-wna)? Pytałeś (-aś) w ZUSie?

    Według mnie to jest jasne, stawka 8% wchodzi w życie od 1.01.2003 roku wiec
    zaczyna się ją stosować dla wynagrodzeń za styczeń 2003, płatności ZUS do 15
    luty 2003.
    Dla wynagrodzeń za grudzień jest stara stawka.
    Czy czasem nie komplikujecie sobie życia??

    galis

  • 15. Data: 2003-01-13 09:33:22
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Galis <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avu0j7$3h8$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > luty 2003.
    > Dla wynagrodzeń za grudzień jest stara stawka.
    > Czy czasem nie komplikujecie sobie życia??

    Nieśmiało zwrócę Ci uwagę, że zarówno w podatku dochodowym jak i zusie
    wypłaty wyngrodzeń rozliczane są kasowo, a więc od wypłaty za grudzień
    wypłaconej w styczniu zaliczkę na podatek oraz składki zus odprowadza się
    dopiero w lutym. Zatem na jakiej podstawie stawki można stosować
    "memoriałowo"?

  • 16. Data: 2003-01-13 09:59:02
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > wypłaconej w styczniu zaliczkę na podatek oraz składki zus odprowadza
    > się dopiero w lutym. Zatem na jakiej podstawie stawki można stosować

    Jaki z tego wniosek - należy płacić wynagrodzenie pracownikom do 30/31
    danego miesiąca i nie było by kłopotu, i pracownik będzie zadowolony, lepiej
    będzie pracował :)

    galis

  • 17. Data: 2003-01-13 10:57:58
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki z tego wniosek - należy płacić wynagrodzenie pracownikom do 30/31
    > danego miesiąca i nie było by kłopotu, i pracownik będzie zadowolony,
> [...]
    ---------
    Pomysł dobry ale spróbuj to zrobić gdy masz prace zmianową ze stawką za
    godziny i masz nadliczbowe np kierowcy..Jeśli to zrobisz w ostatnim dniu
    miesiąca( naliczysz i wypłacisz) to gratulacje.
    Jolka

  • 18. Data: 2003-03-03 23:49:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, Sławomir Dąbrowski wrote:

> [...]
    >+ Nieśmiało zwrócę Ci uwagę, że zarówno w podatku dochodowym jak i zusie
    >+ wypłaty wyngrodzeń rozliczane są kasowo,

    Możesz objaśnić co oznacza "kasowe rozliczanie w ZUSie" ??
    Bo zaliczenie w KUP/odliczenie w PIT - to tak.

    >+ a więc od wypłaty za grudzień
    >+ wypłaconej w styczniu zaliczkę na podatek oraz składki zus odprowadza się
    >+ dopiero w lutym. Zatem na jakiej podstawie stawki można stosować
    >+ "memoriałowo"?

    Sugerujesz że minimalna płaca i inne takie też "działają wstecz", tzn.
    z tytułu wypłaty w styczniu należy podnieść *grudniową* pensję ?? :O !

    IMHO naliczenie ZUSu ("ile wynosi") i zaliczenie go (w KUP/cokolwiek)
    to dwie różne sprawy. Ilu obecnych jest jeszcze przeciwnego zdania ?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-03-04 06:48:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 04-03-2003 00:49, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Możesz objaśnić co oznacza "kasowe rozliczanie w ZUSie" ??
    > Bo zaliczenie w KUP/odliczenie w PIT - to tak.

    Gotfrydzie, rozczarowujesz mnie.

    Składki na ubezpieczenia społczne nalicza sie i odprowadza od
    wynagrodzeń faktycznie *wypłaconych* w danym miesiącu a nie należnych.
    Co oznacza że wynagrodzenie za grudzień wypłacone w styczniu (a kodeks
    pracy pozwala wypłacic je do 10 stycznia) zostaną ujete na deklaracji za
    styczeń a więc ze stawką zdrowotnego 8%.
    To samo dotyczy zaliczek na podatek dochodowy - zarówno od wynagrodzeń z
    umów o pracę jak i umów cywilno - prawnych. Zaliczki odprowadza sie
    również od wynagrodzeń wypłaconych. I takie wynagrodzenia ujmuje sie na
    PIT-4.

    Twój przedmówca zdecydowanie wie co mówi.

    Owszem, znam sporo firm, głównie z pełna księgowością, które ZUS i
    podatek rozliczaja memoriałowo, ale jest to "naciągane" - po prostu w
    ten sposób mamy zawsze zgodne salda na rozrachunkach z ZUSem w sytuacji
    gdy częśc wynagrodzen est wypłacana przed końcem miesiąca (np.
    wynagrodzenia stałe) a część juz w nastepnym miesiącu (np. wynagrodzenia
    godzinowe). US ani ZUS specjalnie sie tego nie czepiaja bo jest to, było
    nie było, działanie na korzyśc skarbu państwa który należne świadczenia
    dostaje wcześniej. Ale nie jest to tak do końca zgodne z przepisami.

    > Sugerujesz że minimalna płaca i inne takie też "działają wstecz", tzn.
    > z tytułu wypłaty w styczniu należy podnieść *grudniową* pensję ?? :O !

    Minimalna płaca nie ma tu nic do rzeczy.
    Minimalna płace mierzy się memoriałowo, przecież nie jest ona regulowana
    ani w przepisach zusowskich ani w przepisach o podatku dochodowym.
    Stawiasz znak równości pomiędzy dwoma róznymi kwestiami regulowanymi
    róznymi przepisami.
    ZUS i podatek - kasowo, "inne takie" niekoniecznie, zalezy jakie "inne
    takie" masz na myśli...

    > IMHO naliczenie ZUSu ("ile wynosi") i zaliczenie go (w KUP/cokolwiek)
    > to dwie różne sprawy. Ilu obecnych jest jeszcze przeciwnego zdania ?

    Owszem, dwie rózne sprawy, ale uregulowane inaczej niż myslisz.
    Kasowośc KUP i naliczania ZUS jest tu tylko zbiegiem okoliczności. Jedno
    z drugim nie ma wiele wspólnego.
    Przy memoriałowym zaliczaniu KUP kasowość składek ZUS i zaliczek na
    podatek dochodowy dalej obowiązuje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 20. Data: 2003-03-04 09:01:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > Możesz objaśnić co oznacza "kasowe rozliczanie w ZUSie" ??
    >+ > Bo zaliczenie w KUP/odliczenie w PIT - to tak.

    Ano... widać bywa :[ Mawiają że nauka na błędach jest droga,
    ale chyba lepsza niż jej brak :]

    >+ Składki na ubezpieczenia społczne nalicza sie i odprowadza od
    >+ wynagrodzeń faktycznie *wypłaconych* w danym miesiącu a nie należnych.

    Czy jest możliwy - a jeśli jest, to jak wygląda w świetle twojej
    opinii - przypadek, że firma odprowadza ZUS a nie wypłaca pensji ?

    >+ Co oznacza że wynagrodzenie za grudzień wypłacone w styczniu (a kodeks
    >+ pracy pozwala wypłacic je do 10 stycznia) zostaną ujete na deklaracji za
    >+ styczeń a więc ze stawką zdrowotnego 8%.

    Przyznam że miałem klapki na oczach, mając na uwadze fakt odprowadzenia
    ZUSu (płatności składki) a nie płatności podstawy. Jakby nie patrzeć,
    "wirtualną płatność" za siebie mam zdaniem ustawodawcy zawsze terminowo :>,
    więc (samych) prowadzących DG jak rozumiem problem nie dotyczy :]

    [...]
    >+ Twój przedmówca zdecydowanie wie co mówi.

    OK. Ciekawym jeszcze opinii o odprowadzeniu ZUSu bez zapłaty pensji :)

    pzdr, Gotfryd