    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowy ZUS
    Date: Fri, 17 Sep 2004 18:48:20 +0200

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:ciespt$e4f$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > To jest raczej mało aktualne.
    > http://ks.sejm.gov.pl/forms/proc.htm
    > Sprawdź druk 2790

    I o co tu chodzi?:

    Art. 1. W ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.)[1] wprowadza się
    następujące
    zmiany:
    2) w art. 9:
    a) ust. 1a otrzymuje brzmienie:
    "1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z
    tytułu stosunku pracy, członkostwa w spółdzielni, służby,
    pobierania świadczenia socjalnego, zasiłku socjalnego lub
    wynagrodzenia przysługującego w okresie korzystania ze
    świadczenia górniczego lub w okresie korzystania ze
    stypendium na przekwalifikowanie w przeliczeniu na okres
    miesiąca jest niższa:
    1) od kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego
    na podstawie odrębnych przepisów, zwana dalej kwotą
    "minimalnego wynagrodzenia", podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    z innych tytułów, z zas trzeżeniem art. 16 ust. 10a,
    2) od najniższej podstawy wymiaru składek określonej w art.
    18 ust. 8-8b - prowadzący jednocześnie pozarolniczą
    działalność, o której mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1, zwaną
    dalej "działalnością gospodarczą" - podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z
    tytułu tej działalności.",

    A jak z 1) nie jest niższa, z 2) jest nieznana dziś, bo i po co (czytaj nie
    obliczana, ale niższa niż określona w 18.8-8b) to co?
    Mam liczyć hipotetyczną podstawę od 2) i w zależności...?
    I co to znaczy "podatek należny za ostatni rok podatkowy, od przychodu z
    pozarolniczej działalności" -- jak do teraz to płaciłem od dochodu :) Coś
    się ma zmienić w updof?

    --
    If at first you don't succeed, transform your data set! +++++++++++