    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Tue, 21 Jun 2005 15:21:52 +0200

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał >>> Nawet gdyby
    wykorzystywał swój prywatny samochód do działalności

    > Art 88 ust. 1 pkt 2 Ustawy VAT
    > A wydatki na paliwo do samochodu nie wprowadzonego do EŚT nie są K.U.P.

    Re :
    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych
    wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze
    zwolnieniem od podatku dochodowego;

    To co ja, biedny mam zrobić, jeśli :
    a) Prowadzę DG
    b) Do tejże DG wykorzystuję samochód osobowy nie wprowadzony do EŚT, a
    ponoszone w związku z jego wykorzystywaniem koszty rozliczam na zasadzie
    tzw. kilometrówki
    c) Od paliwa nie mogę odliczać VAT , co jest oczywiste , w związku z czym w
    "kilometrówce" zakup paliwa księguję w kwocie brutto.
    d) Ale mam pecha, bo samochód stary, psuć się lubi.... No i musiałem
    wymienić/naprawić* koło/prądnicę/świecę zapłonową*. Otrzymałem na ową
    naprawę/wymianę* fakturę VAT, elegancką, prawidłową, na moją firmę.

    No i nie wiem jak mam tę fakturę zaksięgować w "kilometrówce" - netto (z
    odliczeniem VAT), czy brutto ?
    Poratuj, Magdalenko ! Ale podstawę prawną jeśli łaska też podaj, bo ta z
    art. 88 coś mi "nie leży". Bo to, widzisz, taka naprawa wchodzi w KUP
    pośrednio - za pośrednictwem owego zestawienia "kilometrówki" i ja (biedny)
    myślałem, że "kilometrówka" to tylko taki ogranicznik kosztów, no i sposób
    zapisów (nie zapisujemy w księdze poszczególnych faktur - tylko ograniczoną
    przebiegiem kwotę zbiorczą, a poszczególne faktury w odpowiednim
    zestawieniu). No, ale zapewne mylę się :-)