  • Data: 2005-06-22 16:00:26
    Temat: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: Hubert Sokolowski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Jun 2005 21:54:32 +0200, Andrzej R. napisał(a):

    > Użytkownik "Hubert Sokolowski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Re : Oczywiście, że ma. Samochód wprowadzony do EŚT jest samochodem
    > FIRMOWYM. Jeśli użyjesz go dla celów prywatnych - to osiągasz wirtualny
    > przychód - jednocześnie takiż przychód osiąga Twoja firma. Formalnie na
    > jazdy prywatne musiałbyś wynajmować samochód od firmy (uwaga : stawki
    > "rynkowe" - inne fiskus może zakwestionować). Ale to jest bardziej w teorii.
    > Udowodnienie, że księgujesz wszelkie (no bo samochód firmowy) koszty jego
    > utrzymania w KUP (bez żadnej tam kilometrówki) , a faktycznie częściowo
> [...]

    rozumiem, wiec nie wprowadze go do ewidencji,
    bo nie chce oszukiwac fiskusa twierdzac, ze nie uzywam
    go do celow prywatnych. Jednak jest mi on potrzebny
    w dzialalnosci.
    czyli musze zaczac prowadzic tzw kilometrowke i na tej
    podstawie bede mogl odliczac koszty napraw i czesci.
    zalozmy ze zaczne to robic dzis, a jutro kupie czesc
    do samochodu. czy mam szanse na odliczenie VAT-u, czy
    musze miec jakies przejechane kilometry zwiazane z
    dzialalnoscia? Czy moge wprowadzic takie wyjazdy
    ktore pamietam od poczatku tego roku?

    dziekuje za pomoc
    hs

    ps. przepraszam za moje lamerskie podejscie
    do ksiegowosci :)