    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Tue, 21 Jun 2005 15:42:30 +0200

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał (.............)

    Re : Jeszcze taki drobiazg z czasów zamierzchłych, kiedy to stara ustawa PTU
    część życia naszego doczesnego normowała.

    Uwaga ! Teraz tego co niżej nie ma !!! :

    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:

    3) towarów i usług, którymi rozporządzono w sposób nie pozwalający na
    zaliczenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów w
    rozumieniu przepisów o podatku dochodowym,
    2. Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy:

    3) części wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania
    przychodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym,

    Jesli owa "kilometrówka" jest limitem, normą w rozumieniu przepisów o
    podatku dochodowym, to co będzie się działo, jeśli ona (kilometrówka)
    wskazała mi limit 500,- zł, a ja (biedny, cholera ten stary samochód) na
    jego naprawę wydałem 1500,- zł (w tym 330,- zł VAT-u). No to mogłem ci ja
    (wówczas) te 330,- zł VAT-u odliczyć, czy nie mogłem ???

    Ukłony dla Magdalenki

    AR