    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Mon, 27 Jun 2005 20:08:10 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet-polska.pl

    > Uznaję. Masz rację - np. "wydatki rzeczowe" do 1,5 kzł są "firmowe"
    > mimo że nie w ewidencji.

    > No i tu sobie zaprzeczyłeś.

    Brakowało "ŚT" - nieujęte w EŚT ŚT.

    > W końcu długopis za 2,5 nie ujęty w ewidencji a kupiony "w KUP"
    > jest firmowy czy nie ? ;)

    Jest.

    > Nieprawda.
    > Nie ma różnicy "w kasie firmy" i w mojej kieszeni.

    Nie zgodzę się.

    > Jaką to czynność muszę wykonać żeby zapłacić (w ramach dozwolonych
    > prawem) zobowiązanie "firmowe" z pieniędzy trzymanych "w skarpecie" ???

    Pogadaj z księgowym, załóż że dla tej dg jest prowadzona pełna księgowość.

    > No podejrzewam że miało być "prawodawca"...

    Jasne.

    > IMO się mylisz.
    > Po czym jej "firmowość" niby poznać ???

    Odpowiedź wyżej.

    > Ależ podatnik musi ZAWSZE wykazać że oszt poniósł "w celu DG".

    Co przy prowadzonej firmie, firmowej drukarce nie jest problemem.

    > PRACIWNIK kupuje wszystko do SWOJEGO auta w celu realizacji
    > SWOJEJ umowy o pracę.

    I również w celu realizacji zadań firmy - która zamierza osiągnąć przychód.

    > Firmy to nie obchodzi - wg przepisów
    > pracownikowi przysługuje zwrot kosztów które ON poniósł.
    > Jeśliby to FIRMA korzystała z samochodu PRACIWNIKA - to jak
    > najbardziej.

    IMO korzysta - wysyła swojego pracownika tymże środkiem lokomocji.

    > Oczywiście.
    > Nie chce - niech sobie kupi "w ramach DG", czy ja mu bronię ?? ;)
    > Albo niech weźmie i pójdzie piechotą :>
    > Podobnie jak pracownik - ma WYBÓR.

    Dokładnie.

    > ...więc pracownik ma INTERES aby pojechać.
    > Natomiast masz przed sobą człowieka który takich poleceń nie realizował:
    > to że z braku samochodu to już szczegół ;>

    Ale też zapewne nie były wydawane....

    > Moment, moment.
    > My tu o "kilometrówce" czy o VAT ??

    O VAT od kilometrówki.

    > I zastrzegam iż co do opinii że limit "z kilometrówki" może limitować
    > VAT nie widzę na razi punktu przyhaczenia.

    Ale mnie najbardziej zbulwersowło określenie US, że kilometóka nie limituje
    odliczeń VAT.

    > Ale ty zaprzeczasz odliczaniu VAT *W OGÓLE* !!!

    Pisałem że przyjąłem do wiadomoci stanowisko US, ale ja bym sprawdził
    każdorazowo w soim, czy ma to samo zdanie.

    Przy obecnej konstrukcji limitu i kilometrówki - tak.

    > Pracownikowi *wolno* kupić toner "dla firmy".

    Paliwo też.

    > W skranym przypadku kiedy "firma" to osoba prawna to JAKIŚ pracownik
    > MUSI realizować zadania "w imieniu firmy" :>
    > Nie liczy się kto kupuje.
    > Nie liczy się kto jest właścielem ST do którego kupuje się materiały
    > eksploatacyjne.
    > Liczy się:
    > - jakim prawem dany składnik majątkowy jest wykorzystywany

    IMO przesadzasz, liczy się tylko czy jest wykorzystywany zgodnie z prawem, a
    co nie jest zabronione, jest dozwolone.

    > Samochód pracownika NIE JEST w żaden LEGALNY sposób w posiadaniu
    > firmy

    A musi być w posiadaniu?
    Bo to nowy wraunke CI się rodzi.

    > Nie poplątał. Założeniem jest neutralność VAT dla VATowców

    Zgadza się.
    Wszystkich rodzajów VAT-owców, niezależnie czy działalność prowadzą w formie
    własnej dg czy spółki z o.o.

    > Niech pracownik wynajmie samochód pracodawcy - wtedy będzie miał
    > prawo nie skorzystania ze zwolnienia z VAT i wystawiania f-r.

    Dla mnie jazda własnym autem w podróż służbową to właśnie odpowiednik
    wynajmu.
    Na szczególnych warunkach.

    > Zwrot *wszelkich* kosztów *pracownika* *pracownikowi* odbywa się
    > brutto. Będąc pracownikiem nie mogłem dojść dlaczego księgowa
    > każe bilety (>50 km) oddawać OSOBNO (nie w delegacji).

    No i?
    Sugerujesz że VAT od nich nie odliczała?

    > Teraz już wiem: ja jako ja (podatnik VAT) *mogę* rozliczyć *swoj*
    > wydatek "w celu DG" odliczając z niego VAT.
    >
    > Jak byłem pracownikiem i zaliczyłbym ten VAT w mój "wydatek
    > do zwrotu" jako *pracownik* - VATu odliczyć by się nie dało.
    >
    > Więc musiałem kupić bilet DLA FIRMY, która mi kazała pojechać
    > na ten bilet i oddać JEJ bilet...

    Podobnie jak mogłeś kupić JEJ paliwo....

    A gdzie jest wymóg pisemnego użyczenia?