  • 1. Data: 2004-05-22 17:28:00
    Temat: odliczenie składki zdrowotnej
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    w skład spółki cywilnej wchodzi dwóch wspólników o udziale procentowym 60 %
    i 40 %
    w skład spółki wchodzi żona jednego ze wspólników 60 % za którą spółka płacą
    wspólnicy m.in. składkę zdrowotną
    pytanie:
    1) od czyjego podatku dochodowego będzie odliczana skłądka zdrowotna osoby
    współpracującej w spółce ?

    od dochodu wspólników czy od dochodów męża ????

    pozdrawiam
    fart

    :)))))))))

  • 2. Data: 2004-05-22 18:53:59
    Temat: Re: odliczenie składki zdrowotnej
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie:
    > 1) od czyjego podatku dochodowego będzie odliczana skłądka zdrowotna osoby

    Żona jest składnikiem materialnym spółki, pracownikiem czy współlnikiem?
    Prosze ściślej. Bo nie rozumiem do kogo należy żona.
    J.S.

  • 3. Data: 2004-05-22 19:52:05
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Zona wspólnika 60 % jest osobą współpracującą

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-05-22 19:57:24
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    > Zona wspólnika 60 % jest osobą współpracującą

    W takim razie zdr x 2 w pit-5

  • 5. Data: 2004-05-22 20:56:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 May 2004, fart wrote:

    >+ w skład spółki cywilnej wchodzi dwóch wspólników o udziale procentowym 60 %
    >+ i 40 %
    >+ w skład spółki wchodzi żona jednego ze wspólników 60 %

    No to mamy taką jasność, jak w zakresie ustawy o VAT :)
    Jakby nie twoja interpretacja z następnego postu to można by sobie
    poużywać dywagowaniem ;)
    [...]
> [...]
    >+ współpracującej w spółce ?
    >+
    >+ od dochodu wspólników czy od dochodów męża ????

    Internal logic error, operation impossoble.
    Fart, przecież składkę zdrowotną odlicza się OD PODATKU !

    To miało być sprawdzenie czujności ??
    :) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-23 06:36:57
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Fart, przecież składkę zdrowotną odlicza się OD PODATKU !

    Gotfrydzie Smoliku ...zgadzam się, że składkę zdrowotną żony (osoby
    wspólpracującej) jednego ze wspólników odlicza się od podatku ...... ale
    czyjego ?????

    obu wspólników, czy tylko od podatku męża???
    tego własnie nie mogę pojąć ..... ( nie tylko już tego) :))))
    Czy mam tą składkę podzielić na pół i odjąć od dochodu każdego ze
    wspólników, czy procentowo wg udziałaów, czy też odjąć od dochodów
    męża?????????

    pozdrawiam
    fart

    A swoją drogą to żena w spółce powinna być wspólna :)))))))))))))))))))))

    buuuuuuuuuuuuuuuuuu
    nie jestem już czujny w chwili obecnej nie wiem, czy jakikolwiek materiał
    wytrzyma te ektrementy, jakie ustawodawca nam przygotował i zachowa na dzień
    dzisiejszy jasność ... no chyba, że pomroczność jasną ... to się zgodzę.

  • 7. Data: 2004-05-24 06:16:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 May 2004, fart wrote:

> [...]
    >+ czyjego ?????
    >+
    >+ obu wspólników, czy tylko od podatku męża???

    Wg mnie...trzeba wziąć w garść ustawę.
    A tam mamy w art. 23.58) oraz 27b.1 o składce zapłaconej przez
    *podatnika* (zauważ że np. art.23.57 odwołuje się do "pracodawcy" :))
    a podatnikiem podatku dochodowego S.C. na pewno NIE JEST.
    Po prawdzie 27b.2 wymienia również płatnika... ale dla dochodów
    wspólnika oraz *jego* osoby współpracującej :) S.C. również nie
    jest (IMO) płatnikiem: odpowiedzialność ponosi osobiście wspólnik,
    a nie "spółka".

    >+ tego własnie nie mogę pojąć ..... ( nie tylko już tego) :))))
    >+ Czy mam tą składkę podzielić na pół i odjąć od dochodu każdego ze

    Fart, zagryzę. Toż tłumaczę po dobroci że składkę zdrowotną
    odejmujesz OD PODATKU, nie OD DOCHODU.
    NAJPIERW dzielisz dochody i koszty zgodnie z:
    - umową spółki
    - zasadami K.C.
    - przepisami podatkowymi
    (chodzi o relacje dochód/strata :) jako że K.C. dopuszcza inny podział
    dochodu niż strat - choć podział przychodu i kosztów musi być stały
    po ustaleniu proporcji udziału) i z tego (oraz odliczeń) każdemu OSOBNO
    wychodzi jego "podatek przed odliczeniami".
    A "zdrowotne" odlicza się od owego podatku.
    Chyba nie spodziewasz się, żeby wspólnik miał prawo odliczyć CZYJES
    odliczenie remontowe, prawda ? No to dlaczego coś co KTOS odlicza
    od podatku ma się odliczać "na poziomie spółki" ?

    >+ wspólników, czy procentowo wg udziałaów,

    Weź ty rzeczoną ustawę... i coś na trawienie, żeby cię nie zemdliło ;)

    >+ czy też odjąć od dochodów męża?????????

    Nie widzę innej możliwości :)

    >+ pozdrawiam
    >+ fart
    >+
    >+ A swoją drogą to żena w spółce powinna być wspólna :)))))))))))))))))))))

    Trudna sprawa ;)
    Zarówno S.C. jak i małżeństwo stanowią "współwłasność łączną", ale
    każda jest oddzielna :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-24 07:07:16
    Temat: Upd: odliczenie składki zdrowotnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 May 2004, fart wrote:
    [...]
    >+ obu wspólników, czy tylko od podatku męża???

    Tu masz osobny wykład z komentarzem (do którego nie byłem
    zamieszany :)):

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&th=101bbf25b8b6
    759c&rnum=39

    A znalazłem szukając innego posta :]