  • 1. Data: 2008-02-25 13:15:45
    Temat: odliczenie za internet w PIT-37
    Od: "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Chciałam się dowiedzieć, jakie dokumenty muszę mieć, by móc odliczyć od
    podatku koszty poniesione za internet? Czy oprócz faktur wystawionych na
    moje nazwisko musze mieć także dowód ich zapłaty? Pytam, gdyż korzystam z
    usługi polecenia zapłaty i jedyny dowód jaki mam to elektroniczny wyciąg z
    mojego banku, który otrzymuję co miesiąc. Czy to wystarczy Urzędowi
    Skarbowemu?

    pozdrawiam
    Ela Wołoszyńska

  • 2. Data: 2008-02-25 14:54:27
    Temat: Re: odliczenie za internet w PIT-37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ela Wołoszyńska wrote:
    > Witam!
    >
    > Chcia?am sie dowiedzieae, jakie dokumenty musze mieae, by móc odliczyae od
    > podatku koszty poniesione za internet? Czy oprócz faktur wystawionych na
    > moje nazwisko musze mieae tak?e dowód ich zap?aty?

    tak

    > Pytam, gdy? korzystam z
    > us?ugi polecenia zap?aty i jedyny dowód jaki mam to elektroniczny wyci?g z
    > mojego banku, który otrzymuje co miesi?c. Czy to wystarczy Urzedowi
    > Skarbowemu?

    zwykle tak
    w razie czego bedziesz załatwiać wyciąg z pieczątką.
    Ale to będzie potrzebne dopiero w czasie kontroli.

  • 3. Data: 2008-02-25 14:56:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > zwykle tak
    > w razie czego bedziesz załatwiać wyciąg z pieczątką.
    > Ale to będzie potrzebne dopiero w czasie kontroli.

    A jeśli internet jest na pewną osobę "A", a płatności dokonuje ze
    swojego konta inna osoba (np. jej syn). Czy wtedy "A" może odliczyć
    internet?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-02-25 15:03:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A jeśli internet jest na pewną osobę "A", a płatności dokonuje ze
    > swojego konta inna osoba (np. jej syn). Czy wtedy "A" może odliczyć
    > internet?

    Nie.
    Osoba "A" nie może odpisac internetu bo nie poniosła wydatków. Wydatki
    poniosła osoba "B".
    Na dodatek jeszcze musi zapłacić podatek, bo osoba "B" zapłaciła za
    osobę A i to jest dochód osoby "A", który należy wykazać w pozycji inne
    w pit-37.

    Należało opłacać na poczcie, a nie przelewać z konta osoby "B".
    Wówczas zawsze możnaby było powiedzieć, że to była darowizna.
    Przy przlewie z konta tego zrobić sie już nie da.

  • 5. Data: 2008-02-25 15:06:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Wówczas zawsze możnaby było powiedzieć, że to była darowizna.
    > Przy przlewie z konta tego zrobić sie już nie da.

    A nie można twierdzić, że z synem zawarło się umowę, na mocy której
    przekaże mu się Xzł, a on zobowiązuje się do przelania tej kwoty na dane
    konto?

    I czym się to różni od wpłaty w agencjach typu "grosik"? Otrzymuje
    się potwierdzenie wpłaty, a przelew idzie już z innego konta na rzecz
    wierzyciela.

  • 6. Data: 2008-02-25 23:41:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A nie można twierdzić, że z synem zawarło się umowę, na mocy której
    > przekaże mu się Xzł, a on zobowiązuje się do przelania tej kwoty na dane
    > konto?

    Można by pomyśleć, ale US od razu upomni sie o 2% od depozytu
    nieprawidłowego, o ile w ogóle nie zakwestionuje tego i nie stanie na
    stanowisku, że to jesdnak syn ponosił wydatki. I kop się z koniem.

    > I czym się to różni od wpłaty w agencjach typu "grosik"? Otrzymuje się
    > potwierdzenie wpłaty, a przelew idzie już z innego konta na rzecz
    > wierzyciela.

    w zasadzie niczym, po za faktem depozytu nieprawidłowego i tego , że US
    może jednak na taką interpretacje się nie zgodzic;. W przypadku grosika
    nie ma wyboru, bo grosik nie da sie wmowic, że to on opłacał internet na
    swoje potrzeby.

  • 7. Data: 2008-02-26 07:13:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 17:41:05 -0600, witek napisał(a):

    > Można by pomyśleć, ale US od razu upomni sie o 2% od depozytu
    > nieprawidłowego, o ile w ogóle nie zakwestionuje tego i nie stanie na
    > stanowisku, że to jesdnak syn ponosił wydatki. I kop się z koniem.

    Kiedyś też uważałem, że jest to depozyt. Obecnie coraz bardziej przekonuję
    się do tego co napisał wcześniej Liwiusz. To jest najbardziej klasyczne
    zlecenie. Do spełnienia warunków depozytu z Kodeksu Cywilnego brakuje
    jednego decydującego elementu: obowiązku zwrotu.

  • 8. Data: 2008-02-26 10:15:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, jureq wrote:

    > Dnia Mon, 25 Feb 2008 17:41:05 -0600, witek napisał(a):
    [...do Liwiusza...]

> [...]

    Wypadnie się zastanowić, jakie skutki to za sobą teoretycznie może
    pociągnąć :)

> [...]
    > zlecenie. Do spełnienia warunków depozytu z Kodeksu Cywilnego brakuje
    > jednego decydującego elementu: obowiązku zwrotu.

    Jeszcze trzeba się zastanowić, czy na zasadzie "umowy podlegającej
    zasadom zlecenia". Czy zapłata jest "czynnością prawną"?
    IMO, przyjmując opis, jednocześnie trzeba się zgodzić, że *przed*
    zapłatą konieczna będzie ... czynność prawna :) w postaci uzyskania
    zgody wierzyciela (telekomu) na przelew długu!
    Skoro umowa jest w postaci pisemnej, to IMO US ma pełne prawo
    argumentować, że o skuteczności zapłaty decyduje w tym przypadku
    zaakceptowanie przelewu długu (art.519), więc pismo prosimy...

    I na deser wróci pytanie: czy dokonywanie zleceń na rzecz osób trzecich
    jeśli te osoby są jednocześnie osobami bliskimi można wyłączyć spod
    prowadzenia DG, prawa bankowego i podobnych regulacji?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-02-26 10:48:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Feb 2008 11:15:14 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > argumentować, że o skuteczności zapłaty decyduje w tym przypadku
    > zaakceptowanie przelewu długu (art.519), więc pismo prosimy...

    Nie. Wystarczy art 356 kc

  • 10. Data: 2008-02-26 11:13:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, jureq wrote: