    From: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odpowiedzialnośc zarządu sp. z o.o.
    Date: Mon, 31 May 2004 21:21:37 +0200
    Sender: n...@o...pl@dial-78.lodz.dialog.net.pl

    Użytkownik "leslaw" <f...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:c9fuso$43k$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > 1.
    > właściwy czas upływa wtedy kiedy spółka nie jest w stanie wywiązać się
    > ze swoich zobowiązań bieżących i długoterminowych i nie ma możliwosci
    > zdobycia środków finansowych z zewnatrz .to zarząd decyduje czy już
    > czy jeszcze nie musi ogłosić upadłości

    A w sądzie kto decyduje, czy zrobiono to za późno, czy we właściwym czasie?
    Na podstwie jakich kryteriów?

    > 2 spółka jak pada to zarząd ma swiadomośc upadku i ten pan X musiałby
    > odejść w okresie kiedy nie było trwałej tendencji załamania finansów
    > spółki

    No tak. To co zrobić w sytuacji pana X? Trwała tendencja trwa od paru
    miesięcy. Cz-ć zarządu chce jeszcze walczyć (zamierza wynając jakąś firmę,
    która ma przeprowadzić jakiś program poprawy kondycji) a cz-ć z racji wieku
    mogła i chciała skorzystać ze starych zasad przechodzenia na emeryturkę. Na
    chwilę obecną bieżące zobowiązania spłacają (nie wiem jak terminowo), ale na
    zakup materiału na nową produkcję już nie ma. Po odejściu pan X. nie będzie
    miał wpływu (ani wiedzy) o bieżącej sytuacji. Skąd będzie mógł wiedzieć, że
    nadszedł "właściwy czas". (wprawdzie jest udziałowcem)

    > 3.niezgłoszenie upadłości powoduje że zarząd odpowiada za wszystkie
    > długi i zobowiazania całym majatkiem ...art 198

    art 198 czego ? KSH?

    > 4.zarząd odpowiada za wszelkie czynności wykraczające poza zarząd
    > głowny czyli za wszystkie decyzje które uregulowane w kh lub statucie
    > spółki przypisane są konieczności posiadania zgody wspólników oraz za
    > umyślne doprowadzenie spółki do upadłości

    Tu problemu nie powinno być, gdyż członkowie zarządu mają większe bądź
    mniejsze udziały