  • 61. Data: 2008-07-21 18:19:53
    Temat: Re: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Tristan wrote:

    > No, codzienne czynności polegają na patrzenie na monitor :D
    > Generalnie chyba rzadko się trafia taka przypadłość, że w pracy są okulary
    > potrzebne, a w domu nie.

    Ale np. ja trzymam takie okulary (w KUP nie wliczałem :>), które
    z okazji "bycia lekko słabszymi" pozwalają mniej obciążać oczy
    kiedy patrzę z hm... "średnio bliska".
    Właśnie ze względu na komp. Zakładam... nie za często, najczęściej
    zapominam :P niemniej różnicę czuję (dojdziesz do tych lat, nic
    się nie martw :>), głównie w tym że "normalnie" to się odsuwam,
    więc jak muszę się przyglądać (i tylko wtedy) to sobie przypominam
    że okulary...
    Nic specjalnie złożonego, naprawdę - akomodacja z wiekiem siada
    i oko przestaje "mieć zakres". A na granicy się męczy.

    Uprzedzając Twoje potencjalne uwagi - do czytania po prostu
    zdejmuję okulary i podsuwam sobie tekst JESZCZE bliżej i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2008-07-21 18:26:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Cavallino

    > No więc skoro korygują, to powinny być noszone, nie tylko w pracy.

    Chyba do Ciebie nie dociera, że w oczach z czasem zaczyna siadać
    akomodacja.

    > No właśnie byłem i wręcz coś odwrotnego usłyszałem... Że może mi przepisać
    > okulary, ale w zasadzie to tylko szkodzi, bo moje oczy są zmęczone a nie
    > zepsute i okulary może i sprawią, że będę lepiej widział, ale rozleniwi to
    > oczy.

    No i tyle.
    Ach ta młodzież...
    :P

    Zaliczysz 40+ i zgalaretowienie ciała szklistego oraz 50+ (albo
    trochę wcześniej) i w związku z wysiadką akomodacji okulista
    zmieni zeznania :P
    Myślisz że jemu chcialo się robić wykład "bo wie Pan, w pańskim
    przypadku..."?

    > I że okulary się daje na wadę, a nie zmęczenie.

    Powiedz to ludziom którzy potrzebują trzech par na różne okazje.

    Oczywiscie oznacza to tylko tyle, że okulary te pełnią rolę
    korekcyjną/leczniczą, tak czy siak. Zdrowie, o które podatnik
    ma sam dbać. Tak jak sobie sam ma kupić podkoszulek ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2008-07-21 19:10:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 17:48
    > (autor Cavallino
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g62b4n$mnc$1@news.onet.pl>):

    > ja tak mam od razu, bez kilku godzin :D

    To lepiej zmień okulistę.
    Do skutku, aż pomoże.

    > W takim razie, nie są jej potrzebne w domu, na wakacjach, etc?

    Nie.
    Nie przebywa wtedy po kilka godzin przy kompie, nie czytuje dokumentacji itd
    Z książką radę sobie daje bezproblemowo, pewnie też dlatego że nie czyta jej
    8 h non stop.

  • 64. Data: 2008-07-21 19:14:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 21:10
    wasz znak: <g62mva$odp$1@news.onet.pl>):

    > To lepiej zmień okulistę.
    > Do skutku, aż pomoże.

    Już z 5 obskoczyłem, ostatnio nawet słyną Klinikę (od klinika jaki sobie
    aplikuje Zarząd :D) w Stalinogrodzie. Wszyscy mówią to samo. Że to już tak
    jest z wiekiem, że się pogarsza, a jak dostanę okulary, to tylko oczy
    rozleniwi i będzie coraz gorzej.

    --
    Tristan

  • 65. Data: 2008-07-21 21:45:20
    Temat: OT, było: okulary dla informatyka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    [...]
    > To lepiej zmień okulistę.
    > Do skutku, aż pomoże.

    A może nie okulistę ma zmienić tylko optyka?
    Ja np. jestem uczulony :> na odchylenia odległości między osiami
    soczewek, a (ł)optyk mechanik (kawał o Gąsienicy znacie? ;))
    może stosować "zwykłą tolerancję" ;)
    Żeby nie było - takie drobiazgi jak oglądanie stereo na płaskim
    ekranie (wymaga ustawienia zbieżności gdzie indziej niż płaszczyzny
    ostrości) wykonuję "z palca" (no... z oka). Ale odchylenia
    w soczewkach odczuwam dość skutecznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2008-07-21 21:51:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ale już ICH ZDROWIE jest traktowane jako ich sprawa osobista,

    Swoją drogą to ciekawe dlaczego.

    Co jak co, ale akurat relację pomiędzy zdrowiem i utrzymaniem źródła
    przychodów łatwo jest udowodnić beż zbędnej ekwilibrystyki.

    Piotrek

  • 67. Data: 2008-07-21 21:56:31
    Temat: Re: OT, było: okulary dla informatyka
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > [...]
    >
    > A może nie okulistę ma zmienić tylko optyka?

    A po co mu optyk skoro okularów nie nosi i nikt mu zapisać nie chce?
    Ale jest na to rada - jak się uda do okulisty w Vision Express to mu na
    pewno zapisze. ;-)

  • 68. Data: 2008-07-22 06:00:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 23:56
    wasz znak: <g630m9$k84$1@news.onet.pl>):

    > A po co mu optyk skoro okularów nie nosi i nikt mu zapisać nie chce?
    > Ale jest na to rada - jak się uda do okulisty w Vision Express to mu na
    > pewno zapisze. ;-)

    I to ze trzy :D

    BTW: Ze wstydem przyznam, że moja mama tam kupiła okulary... Jak widać
    głupich nie sieją...

    --
    Tristan

  • 69. Data: 2008-07-22 09:53:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Piotrek wrote:

    > Swoją drogą to ciekawe dlaczego.

    Hm... nie podejmuję się odpowiedzieć wprost :)

    > Co jak co, ale akurat relację pomiędzy zdrowiem i utrzymaniem źródła
    > przychodów łatwo jest udowodnić beż zbędnej ekwilibrystyki.

    ...i zakupem powiedzmy pary butów (albo dwu) na rok też.
    Ale "się nie przyjęło"...
    Popatrz na to tak: w myśl takiej logiki "prywatne" leczenie w prywatnej
    klinice też powinno być KUP.

    BTW: ktoś wie jak dziś jest w Niemczech? Czy po przyłączeniu DDR
    obcięli tam takie fanaberie, jak prawo zaliczania rzeczonych
    butów w KUP (w tym przez pracownika)?

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2008-07-22 12:21:55
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:g5tbve$q71$1@news.onet.pl...
    > Witajcie,
    > Czy można wrzucić w koszty okulary dla informatyka, bez których nie może
    > pracować (na codzień również je nosi)? Czy VAT również można odpisać?
    > Dzięki i pozdrawiam
    > Barbara

    Witam
    Co prawda patrzę na problem z pozycji pracownika, ale polecam artykuł pod
    tym linkiem:
    http://www.rp.pl/artykul/58212.html

    jest tam kilka przydatnych informacji
    pozdrawiam