  • 21. Data: 2004-12-29 17:36:46
    Temat: Re: opłata za rejestrację VAT-R
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    news:cqupl5$4al$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Rozbierając to logicznie (jako zdanie ze spójnikiem"i")
    > śmiem twierdzić, że naczelnik rejestruje *i* potwierdza.
    > Za potwierdzenie trzeba zapłacić
    > (patrz ustawa o opłacie skarbowej -
    > w części drugiej załącznika poz 15)
    > A zatem skoro nie zapłaciłeś, to naczelnik nie potwierdza.
    > A skoro nie potwierdza, to moim zdaniem też nie rejestruje,
    > bo tam stoi jak byk, że "rejestruje i potwierdza", a nie,
    > że rejestruje i np ewentualnie potwierdza.

    A moze tak... zarejestrowal i potwierdzil (bo taki ma obowiazek)...
    potwierdzenie jako druk czeka na mnie, nie otrzymam go dopuki nie zaplace.

    pozdrawiam
    BP

  • 22. Data: 2004-12-29 17:42:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Black Peter wrote:

    > A moze tak... zarejestrowal i potwierdzil (bo taki ma obowiazek)...
    > potwierdzenie jako druk czeka na mnie, nie otrzymam go dopuki nie
    > zaplace.

    Zamiast się zastanawiać jaki jest Twoj status
    jako podatnika - weź i po prostu
    sprawdź czy jesteś zarejestrowany.

  • 23. Data: 2004-12-29 19:53:36
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    > Zamiast się zastanawiać jaki jest Twoj status
    > jako podatnika - weź i po prostu
    > sprawdź czy jesteś zarejestrowany.

    Chyba tak zrobie.. a moze poprosze znajomego zeby wystapil o zaswiadczenie ze ja
    jestem VAT-owcem, jego bedzie to kosztowalo 11zl. zgodnie z tym co tu pisza:
    http://www.pit.pl//pages/i/267.php

    A tak dodatkowo do tego co pisalem to oplata skarbowa jest za potwierdzenie
    rejestracji a nie za rejestracje i o to mi chodzi :)

    pozdrawam
    BP

  • 24. Data: 2004-12-29 20:30:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Black Peter wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba tak zrobie.. a moze poprosze znajomego zeby wystapil o
    > zaswiadczenie ze ja jestem VAT-owcem, jego bedzie to kosztowalo 11zl.

    Jest to jakiś pomysł.

    > A tak dodatkowo do tego co pisalem to oplata skarbowa jest za
    > potwierdzenie rejestracji a nie za rejestracje i o to mi chodzi :)

    A mnie chodzi o to, że potwierdzenie jest nieodłączną częścią rejestracji

  • 25. Data: 2004-12-29 21:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Black Peter wrote:
    [...]
    > + Na jakiej podstawie rejestracja jest wazna z oplata?

    Zeznaję że nie chce mi się szukać - zresztą podejrzenie wcale nie
    musi być słuszne.
    Może to jest w przepisach o opłacie skarbowej właśnie ??
    Ustawa tu:
    http://podatki.pl/bap1.php/090900.htm
    ...linki wskazujące "SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PRZEDMIOTÓW OPŁATY SKARBOWEJ"
    tudzież rozporządzenia w najbliższej okolicy...
    Ale przyznaję że jakiegoś "oczywistego gwoździa do trumny" nie
    znalazłem :)

    > + Podatnik jest obowiazany
    > + zarejestrowac sie na druku VAT-R. Naczelnik US jest obowiazany wydac
    > + zaswiadczenie, za ktore ja zaplace, ale nigdzie nie jest powiedziane ze ja
    > + musze je odebrac a co za tym idzie zaplacic.

    No tak. Ale:
    Art. 6. Obowišzek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:
    [...]
    2) od czynnoœci urzędowych - z chwilš dokonania zgłoszenia lub
    wystšpienia z wnioskiem o dokonanie czynnoœci [...]

    Pytaniem jest czy owa "czynność" jest dokonana jeśli obowiązku
    nie dopełniono... inaczej: czy jest "prawnie skuteczna" !
    Do PODAŃ *jest* przepis określający co i jak:
    +++
    5. Jeżeli zgodnie z odrębnymi przepisami podanie powinno zostać
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    rozpatrzone mimo niezapłacenia opłaty skarbowej, koszty wezwania do
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    uiszczenia opłaty skarbowej ponosi wnoszšcy podanie.
    ---
    ...i dalej jest o egzekucji skarbowej owej należności.
    Czyli rozumując a contrario - jeśli NIE MA przepisu szczegółowego
    do podania to podanie się *nie rozpatruje* - i już. A jak ktoś
    rozpatrzył to rozpatrzenie jest bezprawne :]
    Jak z "czynnościami urzędowymi"... jakoś nie mam nastroju do szukania
    haka, pewnie wątpliwego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 26. Data: 2004-12-30 08:38:24
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > 2) od czynnoœci urzędowych - z chwilš dokonania zgłoszenia lub
    > wystšpienia z wnioskiem o dokonanie czynnoœci [...]

    ale TA oplata skarbowa nie jest za czynnosc tylko za wydanie potwierdzenia
    czynnosci, a ja z wnioskiem o wydanie potwierdzenia nie wystapilem, tylko
    zglosilem sie jako VAT-owiec :)
    Moze sie czepiam, ale tak to rozumiem.

    > Pytaniem jest czy owa "czynność" jest dokonana jeśli obowiązku
    > nie dopełniono... inaczej: czy jest "prawnie skuteczna" !

    No wlasnie... tak myślę, że uchybienie ustawie o opłacie skarbowej nie może
    rodzić konsekwencji na gruncie VAT.

> [...]
    > rozpatrzył to rozpatrzenie jest bezprawne :]
    > Jak z "czynnościami urzędowymi"... jakoś nie mam nastroju do szukania

    Jade do skarbowego sprawdzic czy zostalem zrejestrowany.... o wynikach
    powiadomie ;)

    pozdrawiam
    BP

  • 27. Data: 2004-12-30 10:32:50
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Black Peter wrote:

    > Jade do skarbowego sprawdzic czy zostalem zrejestrowany.... o wynikach
    > powiadomie ;)
    >
    > pozdrawiam
    > BP

    OK
    Bylem w US postanowilem zagrac glupka.
    Powiedzialem ze zlozylem VAT-R i mam pytanie czy jestem zarejestrowany bo
    nie dostalem zadnego potwierdzenia.
    Pani stwierdzila kategorycznie ze jestem zarejestrowany i dziwne ze do dnia
    dzisiejszego nie dostalem potwierdzenia.
    Przeszukaly (3 osoby) wszystkie moje akty i stwierdzily ze zaszla jakas
    pomylka i zostanie szybko do mnie wyslany VAT-5.
    Czyli balagan w US jest powodem.
    I potwierdza sie ze zarejestrowanym platnikiem VAT jest sie od chwili
    zlozenia VAT-R a nie od chwili otrzymania VAT-5!
    Niezaplacenie oplaty skarbowej nie skutkuje na rejestracje a jedynie na
    wydanie potwierdzenia rejestracji!
    Inna sprawa ze US-y rzadaja wraz ze zlozeniem VAT-R dowodu wplaty co u mnie
    pomineli.

    pozdrawiam
    BP