    From: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opłata za rejestrację VAT-R
    Date: Thu, 30 Dec 2004 09:38:24 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > No tak. Ale:
    > Art. 6. Obowišzek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:
    > [...]
    > 2) od czynnoœci urzędowych - z chwilš dokonania zgłoszenia lub
    > wystšpienia z wnioskiem o dokonanie czynnoœci [...]

    ale TA oplata skarbowa nie jest za czynnosc tylko za wydanie potwierdzenia
    czynnosci, a ja z wnioskiem o wydanie potwierdzenia nie wystapilem, tylko
    zglosilem sie jako VAT-owiec :)
    Moze sie czepiam, ale tak to rozumiem.

    > Pytaniem jest czy owa "czynność" jest dokonana jeśli obowiązku
    > nie dopełniono... inaczej: czy jest "prawnie skuteczna" !

    No wlasnie... tak myślę, że uchybienie ustawie o opłacie skarbowej nie może
    rodzić konsekwencji na gruncie VAT.

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > rozpatrzone mimo niezapłacenia opłaty skarbowej, koszty wezwania do
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > uiszczenia opłaty skarbowej ponosi wnoszšcy podanie.
    > ---
    > ...i dalej jest o egzekucji skarbowej owej należności.
    > Czyli rozumując a contrario - jeśli NIE MA przepisu szczegółowego
    > do podania to podanie się *nie rozpatruje* - i już. A jak ktoś
    > rozpatrzył to rozpatrzenie jest bezprawne :]
    > Jak z "czynnościami urzędowymi"... jakoś nie mam nastroju do szukania

    Jade do skarbowego sprawdzic czy zostalem zrejestrowany.... o wynikach
    powiadomie ;)

    pozdrawiam
    BP