  • 1. Data: 2007-08-03 15:06:38
    Temat: oryginal a kopia faktury
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam

    Czy klient może otrzymać oryginał faktury w innej szacie graficznej niż
    kopia którą zanosze do księgowej? co na tu US? wszystkie pozycje i dane są
    te same tylko jest po prostu w innym formacie tabelka i inny układ danych
    sprzedawcy i nabywcy.

  • 2. Data: 2007-08-03 15:11:42
    Temat: Re: oryginal a kopia faktury
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 17:06:38 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy klient mo?e otrzymaae orygina? faktury w innej szacie graficznej ni?
    > kopia któr? zanosze do ksi?gowej? co na tu US? wszystkie pozycje i dane
    > s?
    > te same tylko jest po prostu w innym formacie tabelka i inny uk?ad danych
    > sprzedawcy i nabywcy.

    Zależy kogo spytasz, chyba musiałbyś o wiążącą wystąpić żeby mieć pewność
    że nie bekniesz

  • 3. Data: 2007-08-03 16:28:47
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zależy kogo spytasz, chyba musiałbyś o wiążącą wystąpić żeby mieć pewność
    > że nie bekniesz

    tzn. jest przepis który mówi że mają być identyczne?

    mam pytanie czy fakture moge takze wyslac klientowi tylko mailem bez
    podpisow tylko imie i nazwisko wystawiajacego?
    klient wydrukuje sobie taka fakture a ja nie musze wysylac poczta. jak to
    jest?

  • 4. Data: 2007-08-03 16:35:22
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 18:28:47 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > tzn. jest przepis który mówi ?e maj? byae identyczne?

    Przpis mówi że na obu ma być to samo, widziałem już takie pytania
    i odpowiedzi doradców podatkowych że faktury musza być indentyczne,
    (choć osobiście się z takim stanowiskiem nie zgadzam).
    Doradca podatkowy oczywiście odpowiada za swoje porady więc nie będzie
    się wychylał, ale wyobraź sobie jakiegoś tępaka ze skarbówki który
    zrobi u Ciebie krzyżaka i nie będzie wiedział jak to dalej pociągnąć.

> [...]
    > podpisow tylko imie i nazwisko wystawiajacego?
    > klient wydrukuje sobie taka fakture a ja nie musze wysylac poczta. jak to

    Możesz mailem, tylko najpierw przeczytja rozporządzenie o fakturach
    elektronicznych ;)
    Pisząc wprost - nie warto, chyba że się umówisz z klientem że nie wygada
    i masz do niego zaufanie że wydrukuje oryginał

  • 5. Data: 2007-08-03 16:38:16
    Od: <s...@a...pl>

    Ty nie musisz wysyłaś pocztą. No chyba że tak sie umówiliście.

  • 6. Data: 2007-08-03 16:39:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 18:38:16 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Ty nie musisz wysy?a? poczt?. No chyba ?e tak sie umówili?cie.

    Jasne, tylko niektórzy nie chcą stracić klientów ;)

  • 7. Data: 2007-08-03 17:22:24
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > Jasne, tylko niektórzy nie chcą stracić klientów ;)

    To po pierwsze, a po drugie tak sie utarlo, ze to dostawca wysyla na swoj
    koszt i to w zasadzie zazwyczaj poleconym, ja przynajmniej faktury jak nie
    pojda razem z towarem to wysylam poleconym. Tak samo robi moj dostawca,
    zawsze poczta i poleconym, a wczesniej faksem, w dniu wystawienia fakturki.

    Co do identycznosci, to ja tez nie wystawiam identycznych pod wzgledem
    graficznym, oryginaly sa na firmowce, a kopie na zwyklym papierze, tzn.
    roznia sie naglowkiem i stopka, oryginal ma kolorowe logo i dane firmy tam,
    a kopia, ktora jest dla mnie nie. Prawde mowiac nei znalazlam nigdzie
    przepisow, ktore by mowily o szacie graficznej, wazne by pod wzgledem tresci
    byly one identyczne. Do tego jak juz przyjdzie kontrola to maja przeciez
    wglad na dzien dobry tylko do kopii.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 8. Data: 2007-08-03 17:38:22
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 19:22:24 ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > tresci
    > byly one identyczne. Do tego jak juz przyjdzie kontrola to maja przeciez

    To to raczej bezpueczne jest, problematyczna może być IMHO sytuacja
    gdy kopia i oryginał są zupełnie różne, merytorycznych podstaw do czepiania
    się nie widzę, natomiast mam obawy co do reakcji co niektórych służbistów.

  • 9. Data: 2007-08-03 18:26:03
    Od: t...@o...pl

> [...]
    > Pisząc wprost - nie warto, chyba że się umówisz z klientem że nie wygada
    > i masz do niego zaufanie że wydrukuje oryginał

    Hm, a jeśli oferuję usługi poprzez internet, klient zaakceptował
    regulamin w serwisie, gdzie jednym z punktów była informacja, iż
    treści faktury VAT przesyłane są e-mailem i klienta obowiązuje
    wydrukowanie faktury niezwłocznie po otrzymaniu albo inna sytuacja:
    pytam się klienta: "Wydrukujesz?", on na to: "Wydrukuję." i jestem w
    stanie udowodnić, że tak powiedział (czy napisał) a później okaże się,
    że nie wydrukował, to jestem czysty?

  • 10. Data: 2007-08-03 18:38:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, ewka wrote:

    > To po pierwsze, a po drugie tak sie utarlo, ze to dostawca wysyla na swoj
    > koszt i to w zasadzie zazwyczaj poleconym, ja przynajmniej faktury jak nie
    > pojda razem z towarem to wysylam poleconym.

    Ja uznałem że szkoda czasu i pieniędzy.
    Dlaczego?
    Statystycznie 99++% listów dochodzi, a priorytet "zwyczajny" idzie
    całkiem zgrabnie. Jak go nie ma na 3. dzień to wysyła się duplikat
    i tyle.
    Zakładam że mowa o klientach ktorzy nie będać CHCIELI się wyprzeć
    otrzymania f-ry, tzn. o "normalnych ludziach" :)

    pzdr, Gotfryd