  • 11. Data: 2006-10-19 19:55:27
    Temat: Re: pÂłatnik - problem z przekazem
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:061e.000000ed.45378de5@newsgate.onet.pl...
    > A u mnie jeszcze się kisi i licho mnie bierze jak nic!
    > Bo nie mam gdzie wpisać, jak zatrudniam kogoś na pół etatu za
    najniższe
    > wynagrodzenie, to mi wylicza składkę na F.Pracy a nie powinno( jeśli
    > jedyne żródło dochodu) i muszę liczyć "na piechotę". Po drugie , po

    hm.. imo jakąś dziwną wersję płatnika masz. Odkąd pamiętam to składkę na
    FP i GFŚP trzeba było ręcznie wpisywać w DRA (samemu wyliczać i wpisywać
    kwotę zbiorczą za wszystkich pracowników) -> bo tego program nie
    wylicza.

    > kiego liczy mi wynagrodzenie płatnika, jak przepis umarł bodaj w 2003

    hm.. w którejś wersji płatnika to zlikwidowali. Nawet przy weryfikacji
    dokumentów zrobionych w poprzedniej wersji wywaliło mi właśnie to jako
    błąd i korekty musiałam składać. Jaką wersję płatnika masz? Zresztą masz
    możliwość ręcznego wyedytowania procentowych wartosci wyliczeń.

    > roku. Po trzecie dlaczego nie pracuje program "Płatnik" w linuxie?

    Konkurencja... Fakt i tu największy minus płatnika. Firma musi
    obowiązkowo kupić sobie windowsa... ta jak dodatkowy podatek. :(

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 12. Data: 2006-10-20 05:34:48
    Temat: Re: płatnik - problem z przekazem
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Pozwolisz, że zacytuje z poprzedniego mojego postu:
    > "Jak jeszcze używałam to najpierw łączyłam ..."
    > Nie czyta się uważnie :P Daruje Ci to ;)

    Ja nie mam nic do gayów :)))))) i kochać się z nimi nie będę .....
    ale do momentu samoopowiedzenia się przedstawicielkem jakiej płci ktoś jest
    w danym momencie .. to trudno tak od razu wyrokować .... chociaż miałem
    prawo sądzić po wpisach .....

    > Grupa dyskusyjna jest po to aby dyskutować.

    Dyskusja jest wtedy .... kiedy zmierza do celu zgodnego z naszymi
    oczekiwaniami i założonym przez nas celem ..... w przeciwnym razie jest to
    anarhia i należy ja tępić :)))))) w zarodku :))))

    > ... 2002.... 2003 .... 2004 ..... 2005.... 2006 -> 5 lat
    > 2.02.008....3.01.002....4.01.001 ....5.01.001....6.01.001.....6.02.001
    > ...6.03.001 ...6.04.001

    Nikiel ?????????????????????????????
    Czy Ty aby nie jesteś na liście płac Prokomu ??????
    Bo mi się widzi, że tak obstajesz przy "jakoś ci" programu, że trudno się z
    Tobą zgodzić .....:)))

    > Trochę płatik przez te lata się zmienił. Mam propozycję, weź do ręki
    > tamtych 12 stron i przejrzyj je. Zobacz, co 'wypadło' a co jest
    > nierealne do zrobienia /ze względu na przykład na przepisy/. I powiedz
    > ile jeszcze zostało.

    Wziłąłem ... i pierwsze z brzegu ...... chcałbym mieć podgląd do dokumentów
    przekazanych przeze mnie do ZUS ...... i cooooooo ????? i .............
    ehhhh kobieta.
    Chciałbym mieć podgląd na kwoty składek przekazane do funduszy ... i
    coooooooo ????? ehhhhhh nak wyżej ....,.

    > Nie w tym rzecz. Na podstawę zasilku chorobowego ma wpływ kilka
    > czynników -> np. regulamin wynagradzania. Mając samą podstawę wymiaru
    > składek spolecznych nie wyliczysz chorobowego -> bo na przykład może tam
    > być premia, która nie wchodzi w skład podstawy chorobowego, albo
    > ekwiwalent za urlop, albo świadczenia niepieniężne itp. Aby to
    > automatycznie ci liczyło byś musiał comiesiąc dzielić podstawę
    > oskładkowania na poszczególne składniki wynagrodzeń.

    W tym rzecz ..... Laleczko ...... nie zrozumiałaś mnie .... mnie chodzi o
    to, że ja przekazuję do ZUS elektronicznie pewne informacje a potem powielam
    większość informacji na papierach i dodatkowo jeszcze przesyłam papierowe
    deklaracje przesłane wcześniej elektronicznie .....
    Ty naprawdę chcesz mnie chyba denerwować.....
    Kto Ci za to płaci ????:)))))

    > Na to jest oddzielny program NFZ składki obniżone. To nie płatnik ;)

    NIKIEL !!!!!!!!!!!!!!!!!! tutaj też mieszałem ... tutaj też napisałem do MF
    i MG ... jeśli tworzy się program dla przedsiębiorców za ich pieniądze ...
    to chociaż niech spełnia on dwie przesłanki:
    1) Niech pracuje w oparciu o istniejące już bazy danych ... rzecież w tym
    Płatniku istnieją już bazy danych ... dlaczego z nich nie miałby
    przedsiębiorca korzystać ??????????? Zgodzisz się z moją logiką, że
    każdorazowe wpisywanie tych samych danych moze powodować więcej błędów .....
    oczywiście ze względu na kobietę nie powiem jaki był odzew ..... tyczy się
    to również innych p....... programów, którymi nas rząd uszczęśliwia ..... np
    ePFRON ......
    2) Mam dwie lub cztery firmy a idiotyczny program do chorych funduszy
    zdrowia w prosty sposób może obliczać tylko jeden pomiot :))))))))) chyba z
    tym też się zgodzisz ......

    a ze sposobu wysyłki to kulam się ze śmiechu .... nagrać na płytkę i wysłać
    listem .... JAKBY NIE BYŁO POCZTY ELEKTRONICZNEJ ???????

    a nie wspomnę, że w sprawie cholernych elektronicznych pitów też pisałem, że
    klucze to my jakieś juz mamy przy wysyłaniu deklaracji w Płatniku ..... i
    nie mozna ich użyć do wysyłki deklaracjki podatkowych ???????
    Tu mogę się mylić ... w końcu na wszytkim to się znam ... ale na niektórych
    sprawach tylko trochę mniej .... lecz mam klucze do wysyłania supertajnych
    dokumentów do ZUS ... to dlaczego nie mam mieć możliwości wykorzystać tych
    narzędzi dla potrzeb przesyłania deklaracji podatkowych .... ??????????????

    > Nie przesadzaj. Porządny pracodawca, wie wcześniej, że takie
    > zaświadczenie będzie mu potrzebne :P

    NIKIEL !!!!!!!!!!! Normalnie chyba wyjdę z siebie !!!!!!!!!! masz szczęście,
    ze nie jesteś w pobliżu teraz ..... zrobiłbym Ci ..... :)))))

    > :))))
    > To jest co innego. W podatkach nie dzielisz kwot na poszczególnych
    > pracowników. Tylko 'lecą' kwoty zbiorcze.

    Taaaaaaaaa akurat ..... zobaczysz PITa4 :)))))))

    > będzie
    >
    > Tak, myślisz, że HP nie zaczeła by po jakimś czasie 'doić państwo'?

    Tak właśnie myślę :)))))

> [...]
    > niesprecyzowane te założenia były. Przypomnę, że ustawa o reformie
    > emerytalnej została podpisana jakoś tak w październiku-listopadzie 1998
    > roku ->a weszła w życie w styczniu 1999. Nawet nie było wszystkich
    > rozporządzeń wykonawczych do niej. Tworzenie systemu w oparciu o tak
    > wiele niewiadomych jest trudne. Nawet zobacz jak zmienił się dokument
    > ZUA -> kiedyś o wiele więcej danych na nim było.
    > Jeżeli stworzyłbyś program w oparciu o to co klient chciał, i po paru
    > miesiacach klientowi by się odmieniło i chciał zmian -> to też byś

    Normalnie Nikiel jest osobą odpowiedzialną w Prokomie za Publike Relejszyna
    :))))

    UWAGA ... NIKIEL TO SZPIEK S PROKOMA :)))))))))
    chyba zajrzymy do Twojej teczki :)))))))

    > Jak to leży?

    A o tym to Ty powinnaś lepiej wiedzieć ... w końcu sami kontrolujący to
    przyznają i te lata w szczególności kontrolują .... a poza tym dlatego
    wydłużono okresy przedawnień w ZUS do 10 lat w niektórych sprawach
    :)))))))))

    Nikiel ......... jesteś złośliwa i w skali złośliwości od 1 do 10 daję Ci 14
    ......:))

    idziemy na kawę :)))
    a potem ja wyjeżdżam ... wrócę wieczorem ... czekaj na mnie :)))

    pozdrawiam
    fart

  • 13. Data: 2006-10-20 22:05:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Oct 2006, fart wrote:

    > a ze sposobu wysyłki to kulam się ze śmiechu .... nagrać na płytkę i wysłać
    > listem ....

    Ha. Parę godzin temu była audycja (1 PR) jak to cudzoziemców trzeba
    przkonywać że w Polsce są drogi, hotele i prąd.
    W sumie takim optymistom trzeba by konsultacje z ubezpieczenia
    zdrowotnego zrobić ;) (że przypomnę element wykonawczy: coś 3 różne
    rodzaje "przyjętych w kraju" sposobów dokumentowania że się ma
    ubezpieczenie, wcale nie mam przekonania że jakbym będąc gdzieś-tam
    wziął i zachorował to przychodnia będzie hororować moją kartę
    płat... znaczy ubezpieczeniową :) (a raczej :()

    > JAKBY NIE BYŁO POCZTY ELEKTRONICZNEJ ???????

    Lepiej nie wymawiaj tego określenia. Zaraz któryś minister siądzie
    i wymyśli - że dwa klucze certyfikowane są potrzebne, po 150 zł
    sztuka :>
    Ech...

    > a nie wspomnę, że w sprawie cholernych elektronicznych pitów też pisałem, że
    > klucze to my jakieś juz mamy przy wysyłaniu deklaracji w Płatniku ..... i
    > nie mozna ich użyć do wysyłki deklaracjki podatkowych ???????

    Nie. Już tłumaczę:

> [...]
    > narzędzi dla potrzeb przesyłania deklaracji podatkowych .... ??????????????

    ...bo ona jest "tajna inaczej".
    I *ZAŁOŻENIEM PIERWOTNYM* wprowadzenia całej paczki numerków na różne
    okazje było, że NIE UDOSTĘPNI SIĘ (jak należy rozumieć: nikomu) prawa
    do trzymania *kilku* numerów danego obywatela w bazie.
    Po to, żeby ktoś nie mógł sięgnąć do bazy danych z danymi o chorobach
    skoro do jego czynności potrzebny jest NIP - itepe.
    Oczywiście idea się rozjechała natychmiast i po kolei wszyscy ustawodawcy
    nawtykali "przepisów pomocniczych", tak że jak ktoś się dorwałby np.
    do bazy ZUS to ma wszystkie numerki w jednym kawałku.
    Po prostu: fakt że US ma w bazie *jednocześnie* numer dowodu i NIP, jest
    w świetle przedstawionej idei nieporozumieniem.
    Było trzeba nadać jeden numer i z głowy.
    Ale zapisy samej idei zostały tu i ówdzie :>

    > Tak właśnie myślę :)))))

    Tak OT:: akurat wspomniane HP było kiedyś zamieszane w umowę
    w której były właśnie zastrzeżenia do co wyłączności na
    od (znaczy miała zostać u wykonawcy). Jak się zrobiło trochę
    szumu to AFAIR (było już jakiś czas temu, szczegółów nie pamiętam)
    "centrala" (HP) kazała w te pędy odstąpić od takich pomysłów.

    A czy kod Płatnika został już opublikowany? ;>
    IMO oprogramowanie robione na publiczne zamówienie powinno być
    z dostępnym kodem - Open Source może źle się kojarzy, nawet
    pomijając iż wielu kojarzy je niesłusznie z freeware :),
    ale powiedzmy "coś w tym stylu".

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-10-21 06:15:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nikiel ;-) wrote:

    > Trochę płatik przez te lata się zmienił.

    > Aby to
    > automatycznie ci liczyło byś musiał comiesiąc dzielić

    > Tam tylko uwzględniasz przerwy

    > Na to jest oddzielny program

    > Nie przesadzaj.

    > To jest co innego.

    > Tworzenie systemu w
    > oparciu o tak wiele niewiadomych jest trudne.

    > Podstawa chorobowego zależy. Byś
    > musiał z 2 razy tyle wprowadzac do płatnika

    > Takie prawo panie :P

    > Nikiel ;-)

    Nikogo nie przekonasz, że białe jest białe,
    a czarne jest czarne.

  • 15. Data: 2006-10-21 09:19:31
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy Ty aby nie jesteś na liście płac Prokomu ??????

    hm.. ciekawe ile tam w takich kadrach płacą.

    > Bo mi się widzi, że tak obstajesz przy "jakoś ci" programu, że trudno
    > się z Tobą zgodzić .....:)))

    Staram się obiektywnie spojrzeć na niektóre sprawy.

    > Wziłąłem ... i pierwsze z brzegu ...... chcałbym mieć podgląd do
    > dokumentów przekazanych przeze mnie do ZUS ...... i cooooooo ????? i

    Ale po co ci taki pogląd. Przecież to wszystko masz w swojej bazie
    danych.

    > Chciałbym mieć podgląd na kwoty składek przekazane do funduszy ... i

    Chodzi ci o przelewy? To ksiegowość tego nie ma?

> [...]
    > powielam większość informacji na papierach i dodatkowo jeszcze
    > przesyłam papierowe deklaracje przesłane wcześniej elektronicznie

    Które dane powielasz? Chodzi ci o okresy choroby? Przykład: Pracownik
    zwolnienie ma od 24.01 do 15.02. Wypłatę dostaje 30.01. Pracodawca
    składa RSA do 15.02. Umowa z pracownikiem rozwiązuje się 30.01. W ciągu
    7dni pracodawca musi przekazać do zusu zwolnienie i z3. Bez z3 zus nie
    wiedziałby ile dni trwało to zwolnienie itp.

    > Ty naprawdę chcesz mnie chyba denerwować.....
    > Kto Ci za to płaci ????:)))))

    służby specjalne sekcji do denerwowania grupowiczów ;)

> [...]
    > przedsiębiorca korzystać ??????????? Zgodzisz się z moją logiką, że
    > każdorazowe wpisywanie tych samych danych moze powodować więcej błędów

    Taa... tylko że zus i nfz to co innego, dwie różne instytucje ->
    niepodoba się? Zgłoś to rządowi, aby ustawami to zmienił ;) Ale obecny
    rząd ma awersję do poważnych reform.

    > 2) Mam dwie lub cztery firmy a idiotyczny program do chorych funduszy
    > zdrowia w prosty sposób może obliczać tylko jeden pomiot :)))))))))
    > chyba z tym też się zgodzisz ......

    A nad tym się nie zastanawiałam. Więc tu się z tobą zgodzę.

    > a ze sposobu wysyłki to kulam się ze śmiechu .... nagrać na płytkę i
    > wysłać listem .... JAKBY NIE BYŁO POCZTY ELEKTRONICZNEJ ???????

    Tak było kiedyś. Też mnie to śmieszyło;) Uaktualnij sobie program.
    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=
    7&artnr=194

    Ta wersja szyfruje dane, i plik można im wysłać mailem. Tylko że o adres
    na który się wysyła to trzeba zadzwonić do swojego nfztu i się spytać.
    Ja to robię na s...@l...nfz.pl (coś koło tego). Na ich stronie nie
    mogłam znaleźć tej informacji.

> [...]
    > wysyłania supertajnych dokumentów do ZUS ... to dlaczego nie mam mieć
    > możliwości wykorzystać tych narzędzi dla potrzeb przesyłania

    Może ze względu na bezpieczeństwo? W duzych firmach, kto inny wysłyła
    zus, a kto inny się zajmuje podatkami.

    > NIKIEL !!!!!!!!!!! Normalnie chyba wyjdę z siebie !!!!!!!!!! masz
    > szczęście, ze nie jesteś w pobliżu teraz ..... zrobiłbym Ci .....
    :)))))

    Taaaa, a potem by było... "Kooobieeta, bije mnie..." /Seksmisja

    > Taaaaaaaaa akurat ..... zobaczysz PITa4 :)))))))

    Musieliby najpierw prawo zmienić. ;)

    > Normalnie Nikiel jest osobą odpowiedzialną w Prokomie za Publike
    > Relejszyna :))))

    Ciekawe ile w takim PR im płacą ;)
    A tak naprawdę chodzi mi o obiektywne podejście do sprawy. "Śmieci
    wkładasz, śmieci wyjmiesz" ->przyjmiesz złe założenia - dobrego programu
    z tego nie napiszesz. A zresztą co ci będę opowiadać, zapisz się na
    jakieś studia podyplomowe z baz danych ->zobaczysz jak to jest po
    drugiej stronie, jakie są wymogi i ograniczenia.

    > chyba zajrzymy do Twojej teczki :)))))))

    Kobiety przeważnie torebki mają. A tam oczywiście porządek ;)

    > A o tym to Ty powinnaś lepiej wiedzieć ... w końcu sami kontrolujący
    > przyznają i te lata w szczególności kontrolują .... a poza tym dlatego
    > wydłużono okresy przedawnień w ZUS do 10 lat w niektórych sprawach

    hm.. był w piątek kontrolujący i tych lat nie sprawdzał ;)
    Fakt, miał sprawdzać korekty do lat 1999 i 2000 -> ale to już prawie
    wyjasnione wszystko miałam.
    Wiesz czemu te lata leżą? Bo dokumenty były ręcznie wypełniane. A to
    skutkowało błędami i to sporymi. Cały rok 1999 i 2000 musiałam od nowa
    wprowadzać do kompa i całe zestawy nowe wysyłać. Błędy np: niedokładne
    pisanie ł->t, i->j itp. teraz im w zusie zmienili trochę program i jak
    jest 20% niezgodoności w imieniu i nazwisku (tj. ok. 1 literówka) to
    księgują wg. peselu/nipu na kontach, jak więcej to wywalają jako błąd do
    poprawy przez płatnika. 2) Zmiana procentowa składki na ubezpiecznenie
    wypadkowe w 1999 roku. Wg ustawy pierwszej miała być jedna stawka, a
    potem od marca/kwietnia zmienili ten procent z mocą obowiązywania od
    stycznia ->jak ktoś nie zrobił korekt, to te miesiące 'wisiały' w zusie
    jako nierozliczone/z błędami. 3) Wpisywanie cyfr z nie tej strony co
    trzeba: w efekcie podstawa wymiaru składki zamiast 1000, to 10. 4) Błedy
    rachunkowe. No to takie główne przyczyny 'leżenia' tych lat.

    > Nikiel ......... jesteś złośliwa i w skali złośliwości od 1 do 10 daję
    > Ci 14 ......:))

    Dziękuje za wyróżnienie. ;)

    > idziemy na kawę :)))

    Typowy facet, który nie zdaje sobie sprawy z tego, że nie każdy lubi
    kawę :P

    Pozdrawiam
    {vorgszlpcdufybjtzlytgffdbkskpzy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 16. Data: 2006-10-21 10:00:45
    Temat: Re: p?atnik - problem z przekazem
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-10-2006 o 11:19:31 Nikiel ;-) <n...@p...fm>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Ta wersja szyfruje dane, i plik można im wysłać mailem. Tylko że o adres
    > na który się wysyła to trzeba zadzwonić do swojego nfztu i się spytać.

    Może ktoś wyjasnić mi co to za składki obniżone, czy ja też mam to wysyłać
    kiedy itd? Pierwszy raz o tym słyszę, teraz tylko z Płatnika wysyłam i
    płacę
    zdrowotne do ZUS.

  • 17. Data: 2006-10-21 12:17:36
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wysyłać
    > kiedy itd? Pierwszy raz o tym słyszę, teraz tylko z Płatnika wysyłam i

    To pojawia sie jak ktoś mało zarobił - bo np. był zatrudniony od 28-go.
    Wtedy składkę zdrowotną (7,75%) obniża się do wysokości podatku. O to
    właśnie obniżenie musisz zawiadomić nfz -> albo na papierze (na stronie
    nfztu jest wzór), albo elektronicznie (jak zatrudniasz ponad 5 osób).
    Np.
    Ktoś zarobił 100 zł brutto - z tego składki 18,71 zł, podstawa składki
    zdrowotnej 100-18,71=81,29 zł, podstawa opodatkowania 81,29-102,25=0,
    podatek =0, składka zdrowotna powinna byc 81,29*8,75%=7,11 zł, ale w tej
    sytuacji wynosi 0 zł. I wtedy musisz zawiadomić o tym nfz. ;) A w RCA
    jako podstawę składki zdrowotnej wpisujesz 81,29 zł, ale tą składkę co
    płatnik wyliczysz zamieniasz na 0 (wpisujesz ręcznie i dajesz wylicz
    /nie usuń-wylicz, tylko samo wylicz/.

  • 18. Data: 2006-10-21 16:52:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Oct 2006, Nikiel ;-) wrote:

    > Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał

    > Chodzi ci o przelewy? To ksiegowość tego nie ma?

    A to księgowoœć robi przelewy do funduszy?
    :O !

    Już nie wspominam że też bym chciał mieć wglšd w to gdzie ZUS zaksięgował
    moje pienišdze - bo ze dwa razy się ršbnšłem posyłajšc albo nie tę kwotę
    (a raczej "tę kwotę", tylko Ÿle opisanš) albo nie na to konto - i to
    że mam *moje* pismo do ZUS mnie pociesza, to że nie wiem co ZUS z tym
    pismem zrobił już mniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2006-10-21 18:45:19
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > hm.. imo jakąś dziwną wersję płatnika masz.
    -----
    ja też uważam, że jest dziwna, chociaż to siódma wersja.

    Odkąd pamiętam to składkę na
    > FP i GFŚP trzeba było ręcznie wpisywać w DRA (samemu wyliczać i wpisywać
    > kwotę zbiorczą za wszystkich pracowników) -> bo tego program nie
    > wylicza.
    co, przyznaj sama, wcale nie znaczy , że tak ma być zawsze!.

> [...]
    >
    > Konkurencja... Fakt i tu największy minus płatnika. Firma musi
    > obowiązkowo kupić sobie windowsa... ta jak dodatkowy podatek. :(

    Pozdrawiam Areta

  • 20. Data: 2006-10-24 11:30:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dzieki :)