    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: płatnik - problem z przekazem
    Date: Sat, 21 Oct 2006 00:05:35 +0200

    On Fri, 20 Oct 2006, fart wrote:

    > a ze sposobu wysyłki to kulam się ze śmiechu .... nagrać na płytkę i wysłać
    > listem ....

    Ha. Parę godzin temu była audycja (1 PR) jak to cudzoziemców trzeba
    przkonywać że w Polsce są drogi, hotele i prąd.
    W sumie takim optymistom trzeba by konsultacje z ubezpieczenia
    zdrowotnego zrobić ;) (że przypomnę element wykonawczy: coś 3 różne
    rodzaje "przyjętych w kraju" sposobów dokumentowania że się ma
    ubezpieczenie, wcale nie mam przekonania że jakbym będąc gdzieś-tam
    wziął i zachorował to przychodnia będzie hororować moją kartę
    płat... znaczy ubezpieczeniową :) (a raczej :()

    > JAKBY NIE BYŁO POCZTY ELEKTRONICZNEJ ???????

    Lepiej nie wymawiaj tego określenia. Zaraz któryś minister siądzie
    i wymyśli - że dwa klucze certyfikowane są potrzebne, po 150 zł
    sztuka :>
    Ech...

    > a nie wspomnę, że w sprawie cholernych elektronicznych pitów też pisałem, że
    > klucze to my jakieś juz mamy przy wysyłaniu deklaracji w Płatniku ..... i
    > nie mozna ich użyć do wysyłki deklaracjki podatkowych ???????

    Nie. Już tłumaczę:

    > Tu mogę się mylić ... w końcu na wszytkim to się znam ... ale na niektórych
    > sprawach tylko trochę mniej .... lecz mam klucze do wysyłania supertajnych
    > dokumentów do ZUS ... to dlaczego nie mam mieć możliwości wykorzystać tych
    > narzędzi dla potrzeb przesyłania deklaracji podatkowych .... ??????????????

    ...bo ona jest "tajna inaczej".
    I *ZAŁOŻENIEM PIERWOTNYM* wprowadzenia całej paczki numerków na różne
    okazje było, że NIE UDOSTĘPNI SIĘ (jak należy rozumieć: nikomu) prawa
    do trzymania *kilku* numerów danego obywatela w bazie.
    Po to, żeby ktoś nie mógł sięgnąć do bazy danych z danymi o chorobach
    skoro do jego czynności potrzebny jest NIP - itepe.
    Oczywiście idea się rozjechała natychmiast i po kolei wszyscy ustawodawcy
    nawtykali "przepisów pomocniczych", tak że jak ktoś się dorwałby np.
    do bazy ZUS to ma wszystkie numerki w jednym kawałku.
    Po prostu: fakt że US ma w bazie *jednocześnie* numer dowodu i NIP, jest
    w świetle przedstawionej idei nieporozumieniem.
    Było trzeba nadać jeden numer i z głowy.
    Ale zapisy samej idei zostały tu i ówdzie :>

    > Tak właśnie myślę :)))))

    Tak OT:: akurat wspomniane HP było kiedyś zamieszane w umowę
    w której były właśnie zastrzeżenia do co wyłączności na
    od (znaczy miała zostać u wykonawcy). Jak się zrobiło trochę
    szumu to AFAIR (było już jakiś czas temu, szczegółów nie pamiętam)
    "centrala" (HP) kazała w te pędy odstąpić od takich pomysłów.

    A czy kod Płatnika został już opublikowany? ;>
    IMO oprogramowanie robione na publiczne zamówienie powinno być
    z dostępnym kodem - Open Source może źle się kojarzy, nawet
    pomijając iż wielu kojarzy je niesłusznie z freeware :),
    ale powiedzmy "coś w tym stylu".

    pzdr, Gotfryd