    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: płatnik - problem z przekazem
    Date: Sat, 21 Oct 2006 11:19:31 +0200

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eh9nbe$e57$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy Ty aby nie jesteś na liście płac Prokomu ??????

    hm.. ciekawe ile tam w takich kadrach płacą.

    > Bo mi się widzi, że tak obstajesz przy "jakoś ci" programu, że trudno
    > się z Tobą zgodzić .....:)))

    Staram się obiektywnie spojrzeć na niektóre sprawy.

    > Wziłąłem ... i pierwsze z brzegu ...... chcałbym mieć podgląd do
    > dokumentów przekazanych przeze mnie do ZUS ...... i cooooooo ????? i

    Ale po co ci taki pogląd. Przecież to wszystko masz w swojej bazie
    danych.

    > Chciałbym mieć podgląd na kwoty składek przekazane do funduszy ... i

    Chodzi ci o przelewy? To ksiegowość tego nie ma?

    > W tym rzecz ..... Laleczko ...... nie zrozumiałaś mnie .... mnie
    chodzi o
    > to, że ja przekazuję do ZUS elektronicznie pewne informacje a potem
    > powielam większość informacji na papierach i dodatkowo jeszcze
    > przesyłam papierowe deklaracje przesłane wcześniej elektronicznie

    Które dane powielasz? Chodzi ci o okresy choroby? Przykład: Pracownik
    zwolnienie ma od 24.01 do 15.02. Wypłatę dostaje 30.01. Pracodawca
    składa RSA do 15.02. Umowa z pracownikiem rozwiązuje się 30.01. W ciągu
    7dni pracodawca musi przekazać do zusu zwolnienie i z3. Bez z3 zus nie
    wiedziałby ile dni trwało to zwolnienie itp.

    > Ty naprawdę chcesz mnie chyba denerwować.....
    > Kto Ci za to płaci ????:)))))

    służby specjalne sekcji do denerwowania grupowiczów ;)

    > 1) Niech pracuje w oparciu o istniejące już bazy danych ... rzecież w
    tym
    > Płatniku istnieją już bazy danych ... dlaczego z nich nie miałby
    > przedsiębiorca korzystać ??????????? Zgodzisz się z moją logiką, że
    > każdorazowe wpisywanie tych samych danych moze powodować więcej błędów

    Taa... tylko że zus i nfz to co innego, dwie różne instytucje ->
    niepodoba się? Zgłoś to rządowi, aby ustawami to zmienił ;) Ale obecny
    rząd ma awersję do poważnych reform.

    > 2) Mam dwie lub cztery firmy a idiotyczny program do chorych funduszy
    > zdrowia w prosty sposób może obliczać tylko jeden pomiot :)))))))))
    > chyba z tym też się zgodzisz ......

    A nad tym się nie zastanawiałam. Więc tu się z tobą zgodzę.

    > a ze sposobu wysyłki to kulam się ze śmiechu .... nagrać na płytkę i
    > wysłać listem .... JAKBY NIE BYŁO POCZTY ELEKTRONICZNEJ ???????

    Tak było kiedyś. Też mnie to śmieszyło;) Uaktualnij sobie program.
    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=
    7&artnr=194

    Ta wersja szyfruje dane, i plik można im wysłać mailem. Tylko że o adres
    na który się wysyła to trzeba zadzwonić do swojego nfztu i się spytać.
    Ja to robię na s...@l...nfz.pl (coś koło tego). Na ich stronie nie
    mogłam znaleźć tej informacji.

    > niektórych sprawach tylko trochę mniej .... lecz mam klucze do
    > wysyłania supertajnych dokumentów do ZUS ... to dlaczego nie mam mieć
    > możliwości wykorzystać tych narzędzi dla potrzeb przesyłania
    deklaracji
    > podatkowych .... ??????????????

    Może ze względu na bezpieczeństwo? W duzych firmach, kto inny wysłyła
    zus, a kto inny się zajmuje podatkami.

    > NIKIEL !!!!!!!!!!! Normalnie chyba wyjdę z siebie !!!!!!!!!! masz
    > szczęście, ze nie jesteś w pobliżu teraz ..... zrobiłbym Ci .....
    :)))))

    Taaaa, a potem by było... "Kooobieeta, bije mnie..." /Seksmisja

    > Taaaaaaaaa akurat ..... zobaczysz PITa4 :)))))))

    Musieliby najpierw prawo zmienić. ;)

    > Normalnie Nikiel jest osobą odpowiedzialną w Prokomie za Publike
    > Relejszyna :))))

    Ciekawe ile w takim PR im płacą ;)
    A tak naprawdę chodzi mi o obiektywne podejście do sprawy. "Śmieci
    wkładasz, śmieci wyjmiesz" ->przyjmiesz złe założenia - dobrego programu
    z tego nie napiszesz. A zresztą co ci będę opowiadać, zapisz się na
    jakieś studia podyplomowe z baz danych ->zobaczysz jak to jest po
    drugiej stronie, jakie są wymogi i ograniczenia.

    > chyba zajrzymy do Twojej teczki :)))))))

    Kobiety przeważnie torebki mają. A tam oczywiście porządek ;)

    > A o tym to Ty powinnaś lepiej wiedzieć ... w końcu sami kontrolujący
    > przyznają i te lata w szczególności kontrolują .... a poza tym dlatego
    > wydłużono okresy przedawnień w ZUS do 10 lat w niektórych sprawach

    hm.. był w piątek kontrolujący i tych lat nie sprawdzał ;)
    Fakt, miał sprawdzać korekty do lat 1999 i 2000 -> ale to już prawie
    wyjasnione wszystko miałam.
    Wiesz czemu te lata leżą? Bo dokumenty były ręcznie wypełniane. A to
    skutkowało błędami i to sporymi. Cały rok 1999 i 2000 musiałam od nowa
    wprowadzać do kompa i całe zestawy nowe wysyłać. Błędy np: niedokładne
    pisanie ł->t, i->j itp. teraz im w zusie zmienili trochę program i jak
    jest 20% niezgodoności w imieniu i nazwisku (tj. ok. 1 literówka) to
    księgują wg. peselu/nipu na kontach, jak więcej to wywalają jako błąd do
    poprawy przez płatnika. 2) Zmiana procentowa składki na ubezpiecznenie
    wypadkowe w 1999 roku. Wg ustawy pierwszej miała być jedna stawka, a
    potem od marca/kwietnia zmienili ten procent z mocą obowiązywania od
    stycznia ->jak ktoś nie zrobił korekt, to te miesiące 'wisiały' w zusie
    jako nierozliczone/z błędami. 3) Wpisywanie cyfr z nie tej strony co
    trzeba: w efekcie podstawa wymiaru składki zamiast 1000, to 10. 4) Błedy
    rachunkowe. No to takie główne przyczyny 'leżenia' tych lat.

    > Nikiel ......... jesteś złośliwa i w skali złośliwości od 1 do 10 daję
    > Ci 14 ......:))

    Dziękuje za wyróżnienie. ;)

    > idziemy na kawę :)))

    Typowy facet, który nie zdaje sobie sprawy z tego, że nie każdy lubi
    kawę :P

    Pozdrawiam
    {vorgszlpcdufybjtzlytgffdbkskpzy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #