  • 11. Data: 2007-06-12 21:06:02
    Temat: Re: pełna księgowość przelew i paragon
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1181671062.535905.194130@o11g2000prd.googlegrou
    ps.com...

    Może, ale w wielu przypadkach system sprzedaży, który musi wygenerować
    najpierw dokument WZ - obowiązkowy w obrocie przy pełnych księgach,
    musi niejako "zamknąć" transakcję fakturą. Oczywiście to "musi" wcale
    nie jest obowiązkowe, to zwykle przyjęty sposób gospodarki magazynowej
    firmy.
    jeszcze dopytam,czemu WZ jest obowiązkowy przy obrocie na pełnych
    księgach?
    pozdr ania

  • 12. Data: 2007-06-12 21:18:55
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 23:06, "Ania" <a...@N...op.pl> wrote:
> [...]
    googlegroups.com...

    > jeszcze dopytam,czemu WZ jest obowiązkowy przy obrocie na pełnych

    No to dopowiem :)
    Gospodarka magazynowa przy dzialalnosci handlowej, czy tez
    produkcyjnej polega na ewidencjonowaniu zapasow. Odbywa sie to poprzez
    dokumentowanie przyjecia towarow zakupionych (PZ-przyjecie
    zewnetrzne), wydawania z magazynu towarow, produktow, materialow do
    sprzedazy (WZ-wydanie zewnetrzne), jest tez wydanie wewnetrzne, np.
    wtedy, kiedy przeznacza sie cos na cele firmy, czyli w tzw. "koszty",
    wtedy jest to dokument RW - rozchod wewnetrzny.

    Wszystko to po to, by moc na biezaco w dokumentacji stwierdzic stan
    zapasow. Dlatego np. remanent koncowy sporzadzany na koniec roku jest
    niejako porownianiem stanu ksiegowego z rzeczywistym. Ale to juz inna
    para kaloszy.

    Przychodem w firmie, ktora prowadzi pelna ksiegowosc jest moment
    wydania towaru z magazynu. Wtedy tez jest kosztem :)
    Dokument wz wydaje towar w cenie zakupu, czyli ta wartosc pozwala
    wpisac w koszty cene nabycia towaru. Wartosc sprzedazy ksieguje sie z
    faktury i w efekcie w momencie sprzedazy do opodatkowania jest roznica
    miedzy cena sprzedazy a zakupu.

    Staralam sie jasno, jesli cos nie tak - daj znac :))

    p. J.

  • 13. Data: 2007-06-12 21:40:06
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    wpisac w koszty cene nabycia towaru. Wartosc sprzedazy ksieguje sie z
    faktury i w efekcie w momencie sprzedazy do opodatkowania jest roznica

    Najjaśniej jak tylko się dało,tylko powiedz proszę czy jest konieczność
    robienia na zespole"3" konta rozliczenia zakupu?przy sporadycznych ruchach
    magazynowych,czy mozna odchylenia bezpośrednio księgować w korespodencji
    między zakupem towarów handlowych a przychodami z ich sprzedaży?Jest to dośc
    istotne na przełomie miesiąca,gdy cos się sprzedało 30 ,a fizycznie faktura
    jeszcze nie dotarła,pozdrawiam ania

  • 14. Data: 2007-06-12 21:45:45
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 23:40, "Ania" <a...@N...op.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1181683135.854564.318740@r19g2000prf.
    googlegroups.com...

    googlegroups.com...

    > Najjaśniej jak tylko się dało,tylko powiedz proszę czy jest konieczność
    > robienia na zespole"3" konta rozliczenia zakupu?

    Jest konieczne.
    Poza tym - szalenie przydatne! :)
    Choc moze przy wiekszych ruchach.

> [...]
    > istotne na przełomie miesiąca,gdy cos się sprzedało 30 ,a fizycznie faktura

    Ja sadze, ze tak. Choc glowy sobie za to ujac nie dam. To przeciez
    wiele ulatwia, a to juz jest podejrzane... ;)

    Powiem tak, dopoki nie wchodzi biegly do badania, to ja bym
    bezpiecznie tak to ksiegowala. Przy bieglym, radzilabym Ci jeszcze
    czegos doszukac.
    Pozdrawiam, Jagna

  • 15. Data: 2007-06-13 14:28:36
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    Bardzo dziekuję za wskażówki,jednak chyba na wszelki wypadek zrobie sobie
    rozliczenie zakupu,pozdrawiam ania

  • 16. Data: 2007-06-14 13:21:28
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    to zapytaj go, czy jak wpłaci utarg ze sklepu na konto czy tez jest to drugi
    przychód od jednej sprzedaży :-)

  • 17. Data: 2007-06-14 21:40:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Co prawda, gdyby nawet wydał ten paragon, to przy pełnej księgowości,
    > a taka obowiązuje w sp. z o.o., taka sprawa na pewno by "wypłynęła"

    Zgoda.

    > i daliby sobie radę spisując protoków i kserując kopię paragonu z rolki
    > w kasie.

    Radę z czym?
    Idzie o to, że wykazanie podstawy zniknięcia kasy aby bilans się zgadzał
    to jedno, a wykazanie podstawy do uniknięcia zapłacenia podwójego VAT
    to drugie :)

    pzdr, Gotfryd