    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pierwszy PIT w życiu
    Date: Thu, 07 Sep 2006 19:06:45 -0500

    M. "SeP" wrote:
    > Witam
    > Wydawało mi się, że w przypadku gdy zarobki
    > w ciągu roku nie przekroczą pewnej kwoty nie jest konieczne wypełnianie
    > PIT-ów.

    Nie ma czegoś takiego.

    > 1). Moja "praca" (to to można nazwać pracą :))) to rozdawanie ulotek,
    > jestem zatrudniony na podstawie umowy cywilnoprawnej - a dokładniej umowy
    > zlecenia.
    > Czy będę musiał się rozliczać?
    tak

    > 2). Czy państwo informuje w sposób listowny
    > osoby które nigdy nie wypełniały PIT-u o konieczności
    > dokonania tego, czy może natychmiast wali pałą i nakłada karę??
    wersja nr 2.

    Firma z którą podpisałeś umowę zlecenie, przyśle ci druk pit11/8b, jak
    nie od razu po zakońćzeniu zlecenia to na pewno do końca lutego
    przyszłego roku.
    Musi to zrobić, a ty musisz pamiętać w jakich firmach pracowałeś/ miałeś
    umowy w danym roku/ i pilnować czy masz już wszystkie pit11/8b.
    Niewysłanie ci pit11/8b jest karane i jak firma się stawia to wystarczy
    napisać do ich US, że ci nie przysłali. US już sobie z nimi poradzi.
    Pamiętaj zbieraj wszystkie umowy-zlecenia podpisane przez firmę. Nic na
    gębę.
    Do końca kwietnia na podstawie pozbieranych pit11/8b będziesz musiał
    wypełnić pit-37 i albo dopłacić, albo dostaniesz zwrot pobranego przez
    zleceniodawcę podatku.

    > 3). Nie mam NIP-u - czy mogę bez przeszkód podpisywać kolejne umowy
    > (na razie mam 3 za sobą), czy może przy którejś kolejnej konieczne będzie
    > jego wyrobienie

    Wypełniasz druk NIP-3 i dajesz to tej firmie, która podpisała z tobą
    umowę zlecenie aby wysłała do twojego US. Możesz wysłać też sam, ale jak
    pójdzie z pieczątką firmy na kopercie to będzie lepiej. bez wnikania w
    szczególy dlaczego.
    NIP przyjdzie do ciebie do domu.