  • Data: 2008-02-10 20:08:18
    Temat: Re: pit a spolka z o.o.
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 20:56:22 +0100, Maddy napisał(a):

    > Dochody z udziału w zyskach osób prawnych (potocznie zwane dywidendą) są
    > opodatkowane ryczałtowo 19%, płatnikiem jest spółka, która wykazuje
    > łączne kwoty dywidendy i podatku od nich na PIT8AR. I to jest koniec
    > rozliczeń podatkowych. Dochodów tych nie wykazuje się i nie sumuje z
    > innymi do opodatkowania u udziałowca.
    >
    > Łopatologicznie - udziałowiec dostaje pieniądze już po opodatkowaniu i
    > nic go więcej nie interesuje, formalności załatwia spółka.

    z czego wniosek, że warto napisać czasem nawet nie do końca sprawdzoną
    informację, żeby wątkotwórca otrzymał odpowiedź ;)

    Skuteczne :)
    Dzięki. W sumie dla mnie też nieco odkrywcze, bo nie sprawdzając w
    przepisach wiem, że dochód opodatkowany jest dwa razy, a w praktyce w
    spółkach mi znanych zysk jest ciągle zatrzymywany jako kapitał zapasowy, a
    wspólnicy wyciągają kasę ze spółki poprzez zyski z umowy najmu. Dotychczas
    więc PIT 8ar omijał mnie szerokim łukiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)