  • 1. Data: 2006-01-18 18:42:11
    Temat: platnik - klucz prywatny
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    mam problem z wyslaniem dok do zus.
    dzis odnowilem certyfikaty i chcialem wkoncu wyslac zestaw rozliczeniowy
    a tu zonk !!!!
    program twierdzi, ze klucz prywatny jest zly /haslo jest ok/
    czy wraz z nowym certyfikatem powinenem dostac i nowy klucz prywatny???
    jak sprawdzic termin waznosci klucza ktory dotad uzywalem?
    dziki i pozdro:)

  • 2. Data: 2006-01-18 18:53:28
    Temat: Re: platnik - klucz prywatny
    Od: RG <m...@d...mnie.pl>

    R6 napisał(a):
> [...]
    > czy wraz z nowym certyfikatem powinenem dostac i nowy klucz prywatny???
    > jak sprawdzic termin waznosci klucza ktory dotad uzywalem?

    Walczyłem z tym od niedzieli. Siedziałem na infolinii zusowskiej i
    prokomu. Według ich porad wgrywałem płacznika jeszcze raz kazali założyć
    nową bazę, już miałem zakładać, ale dzisiaj spróbowałem przez sdwi i poszło.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0603-3, 2006-01-18
    Przetestowano na: 2006-01-18 19:53:29

  • 3. Data: 2006-01-18 19:05:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik R6 <r...@g...pl>
    w wiadomości <news:dqm265$pd6$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

> [...]
    > program twierdzi, ze klucz prywatny jest zly /haslo jest ok/
    > czy wraz z nowym certyfikatem powinenem dostac i nowy klucz prywatny???

    Podczas generowania wniosku o odnowienie certyfikatu płatnika, PP tworzy
    również nowy klucz prywatny i żąda dyskietki, na której ma on byc zapisany.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-01-18 19:14:08
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    > Podczas generowania wniosku o odnowienie certyfikatu płatnika, PP tworzy
    > również nowy klucz prywatny i żąda dyskietki, na której ma on byc
    zapisany.

    jestes tego pewien? babka w zusie nawet nie wspomniala o dyskietce
    a gdzie sprawdzic termin waznosci kucza ktory mam?
    pozdro:)

  • 5. Data: 2006-01-18 19:42:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik R6 <r...@g...pl>
    w wiadomości <news:dqm421$5ai$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > jestes tego pewien? babka w zusie nawet nie wspomniala o dyskietce

    Nie wiem co i jak robiłeś, ja generuję wniosek Wxx na swoim komputerze,
    wkładam dyskietkę podaje hasło dla nowego klucza, wkładam druga dyskietk
    nagrywam na nia wniosek i z kompletem papierów posuwam do oddziału, gdzie po
    skserowaniu papierów panienka wkłada moja dyskietke do swojego komputera,
    cos tam klika i oddaje dyskietkę z nagranym plikiem decyzji o odnowieniu
    certyfikatu (ostatnio sie jej to nie udało, ale i tak przypełza emailem ;>)
    W domu kopiuję ten plik na dysk (ewentualnie odbieram pocztę i tworzę plik
    sam) i w PP rejestruje decyzję (pyta sie oczywiście o klucz prywatny,
    wygenerowany przy tworzeniu wniosku -- ten juz leży na dysku w folderze
    podmontowanym poleceniem subst, zeby udawał stację A:)
    W następnym kroku robie kopię bazy na CD w 2 egzemplarzach i zapominam o
    kluczach na najbliższe 350 dni

    > a gdzie sprawdzic termin waznosci kucza ktory mam?

    Nie mam pojęcia, sam się przypomina przed upływem roku.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-01-18 20:59:38
    Od: "R6" <r...@g...pl>

> [...]
    > podmontowanym poleceniem subst, zeby udawał stację A:)
    > W następnym kroku robie kopię bazy na CD w 2 egzemplarzach i zapominam o

    hmm a nie mylisz czasem pojec - certyfikat nadawcy z kluczem prywatnym?
    pozdro:

  • 7. Data: 2006-01-18 21:24:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik R6 <r...@g...pl>
    w wiadomości <news:dqma7s$819$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > hmm a nie mylisz czasem pojec - certyfikat nadawcy z kluczem prywatnym?

    I tak już cztery lata? Nie, to niemożliwe... ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-01-18 22:02:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > I tak już cztery lata? Nie, to niemożliwe... ;P

    A jednak.... Certyfikaty co pewien czas pobiera się z zus-u, a
    dokładniej "płatnik" sobie
    to ściąga, wcześniej krzycząc, że są nie ważne. Jaja polegają na tym, że
    SDWI używa innych certyfikatów niż
    normalna wymiana dokumentów. Swego czasu pamiętam, też miałem takie jaja, że
    mi nie chciał wysyłać, ale przełączyłem na SDWI i zapomniałem o problemie.

    Natomiast klucz prywatny do podpisywania dokumentów to całkiem inna
    historia. A o tym właśnie mówiłeś.

  • 9. Data: 2006-01-18 22:04:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jestes tego pewien? babka w zusie nawet nie wspomniala o dyskietce
    > a gdzie sprawdzic termin waznosci kucza ktory mam?
    > pozdro:)

    W zakładce "certyfikaty" masz podane daty ważności. Nie siedzę teraz
    przed płatnikiem więc Ci nie powiem jak to się zwało dokładnie, ale na 100%
    jest.

  • 10. Data: 2006-01-18 22:35:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Marcin Wasilewski <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    w wiadomości <news:dqmdrt$r5l$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > A jednak.... Certyfikaty co pewien czas pobiera się z zus-u, a
    > dokładniej "płatnik" sobie

    Pierwsze słyszę, żeby sobie PP pobierał certyfikat *nadawcy*.
    Owszem CA-NAD i CA-ZEW(potrzebne do rejestracji odpowiednich CRL) i te
    kolejne (w końcu któryś jest potrzebny do wygenerowania wniosku -- PR
    chyba), ale *płatnika*...

    > Natomiast klucz prywatny do podpisywania dokumentów to całkiem inna
    > historia. A o tym właśnie mówiłeś.

    Odniosłem się do problemu niepasującego klucza prywatnego, co wiąże sie z
    odnowieniem certyfikatu przeze mnie/płatnika (innych certyfikatów nie
    odnawiam, tylko rejestruje nowe, odnowione i udostępnione przez odpowiednie
    podmioty)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]