  • 1. Data: 2006-06-15 08:09:50
    Temat: podatek belkowy
    Od: ...@...c

    Witam,

    Jeżeli używam rachunku prywatnego do prowadzenia 1os. DG to wiąże się to z
    jakimiś problemami z podatkiem dochodowym? Bank automatycznie potrąca
    belkowy a przy firmowych tego nie robi bo podatek płaci firma. Czy nie
    będzie z tego jakiś problemów?

    --
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-06-16 08:03:46
    Temat: Re: podatek belkowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ...@...c wrote:

> [...]
    > to z jakimiś problemami z podatkiem dochodowym? Bank automatycznie
    > potrąca belkowy a przy firmowych tego nie robi bo podatek płaci firma.

    Formalnie to urząd skarbowy może ci nakazać doliczenie odsetek z tego
    rachunku do dochodów firmy. I wtedy będziesz miał je podwójnie
    opodatkowane. Tak wynika z ustawy o PDoOF. W praktyce jeszcze nie
    słyszałem żeby komuś to doliczyli.

  • 3. Data: 2006-06-16 20:17:25
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 10:03:46 +0200, jureq napisał(a):

> [...]
    > rachunku do dochodów firmy. I wtedy będziesz miał je podwójnie
    > opodatkowane. Tak wynika z ustawy o PDoOF. W praktyce jeszcze nie

    Oki, załóżmy że bym odwrócił sytuację tj. używał konta firmowego w celach
    prywantnych także - czy to będzie ok? Nie chodzi mi o grosze w lewo czy w
    prawo ale o to aby posiadać 1 konto. Załóżmy że wszystkie odsetki
    uzyskiwanne na tym koncie firmowym bym prawidłowo rozliczał.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-06-17 06:41:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jun 2006 ...@...c wrote:

    > Oki, załóżmy że bym odwrócił sytuację tj. używał konta firmowego w celach
    > prywantnych także - czy to będzie ok?

    Popatrzmy na to tak: obojętnie czy konto jest zgodnie z regulaminem
    banku przeznaczone na cele DG czy wbrew temu regulaminowi mielibyśmy
    konto osobiste i twierdzilibyśmy że owo konto *wykorzystujemy do DG*.
    Mi się wydaje iż US może w tym momencie owego konta się "czepiać"
    o tyle, że np. w ramach kontroli powie że chce (od nas) dowiedzieć
    się jakie jeszcze przychody były na to konto bo chyba nie wszystkie
    nasze przychody księgujemy :> - przecież skoro ktoś TWIERDZI że dane
    konto jest "związane z DG" to pewnie dlatego że przychody są związane
    z DG... o, a tu 500 zł nie ujęte w księgach... proszę się wytłumaczyć ;)

    > Nie chodzi mi o grosze w lewo czy w
    > prawo ale o to aby posiadać 1 konto.

    Co się tak kurczowo 1. konta trzymasz?
    Dostęp do internetu masz, zakładasz w mBanku albo innym Inteligo
    i masz (w mBanku taniej, w Inteligo z bankomatami w każdej
    dziurze w .pl) "tandem" dwu kont, każde do innego celu, dostępne
    z jednego interfejsu (hasło logowania, hasła jednorazowe są
    wspólne) i już.
    Właśnie chodzi o ROZDZIELENIE czynności związanych z DG i niezwiązanych
    :)

    > Załóżmy że wszystkie odsetki
    > uzyskiwanne na tym koncie firmowym bym prawidłowo rozliczał.

    To nie jest oczywiste że "prawidłowo", skoro odsetki od przychodów
    z konta osobistego powinny być rozliczane *inaczej* :)

    Jureq napisał że jak konto jest przeznaczone dla DG to np. odsetki
    są (zgodnie z ustawą) przychodem z DG. Ale skoro tam są również
    pieniądze NIE związane z DG (deklaracją prowadzącego, twierdzącego
    że te 500 zł to z umowy wykonywanej osobiście albo że wujek Józek
    oddał pozyczkę nie w ramach DG) to nic nie zwalnia (wg ustawy)
    od opodatkowania ich przez bank... IMHO.
    Żeby jasność była: opodatkowanie odsetek to w sumie grosze i służą
    jako swoisty przykład "punktu o który można się przyczepić" (o tyle
    prosto że jest jasny przepis). IMO to efekty uboczne trzeba uważać
    za mocne przeciwwskazanie do mieszania konta osobistego z gospodarczym.
    Po co później tłumaczyć że nie jest się wielbłądem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-06-17 07:19:53
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 17 Jun 2006 08:41:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > za mocne przeciwwskazanie do mieszania konta osobistego z gospodarczym.
    > Po co później tłumaczyć że nie jest się wielbłądem...

    Mi chodzi o to żeby nie stać się szcześliwym posiadaczem 3 pinów 3 kart, 2
    tokienów, 4 kodów do konta.
    Dziwne wydaje mi się to trochę - jeżeli mam 1 osobową DG to firma to moje
    imię i nazwisko. Wszystkie pieniądze na koncie należą do mnie jako firmy i
    jako osoby fizycznej. Jaka jest różnica jeżeli wypłacę gotówkę w bankomacie
    i kupie sobie rower albo jeżeli kupie ten rower przez płatność kartą z tego
    konta firmowego? Przecież chyba istotą jest to aby ten rower nie wylądował
    w kosztach firmy?

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-06-17 07:42:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ...@...c wrote:

> [...]
    > przez płatność kartą z tego konta firmowego? Przecież chyba istotą
    > jest to aby ten rower nie wylądował w kosztach firmy?

    Różnica leży właśnie w tych przychodach "z konta", pewnych obowiązkach
    informacyjnych wobec ZUS i US, w wypadku przelewów zagranicznych
    inaczej wygląda kontrola dewizowa, w razie czego (jeśli dobrze
    pamiętam) mogą być odmienności w egzekucji komorniczej. W wypadku
    używania rachunku firmowego do rozliczeń prywatnych pojawia się
    podejrzenie, że wpływy na ten rachunek to są dochody z DG nie
    wykazywane dla potrzeb US. I podstawowy problem to to, że regulaminy
    niemal wszystkich rachunków "prywatnych" zakazują wykorzystywania ich
    do DG. Osobiście znam wypadek zamknięcia przez bank zgodnie z
    reglaminem i bez żadnego ostrzeżenia rachunku za jeden przelew
    przychodzący opisany jako "za fakturę VAT nr dla dla firmy Imię
    Nazwisko Nazwa".

  • 7. Data: 2006-06-18 19:02:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

> [...]
    > konto jest "związane z DG" to pewnie dlatego że przychody są związane
    > z DG... o, a tu 500 zł nie ujęte w księgach... proszę się wytłumaczyć ;)

    Gotfryd, Ty się przyznaj ile masz wpłat własnych -- znaczy się z wpłat z
    innego konta niezwiązanego z DG -- na konto zgłoszone w US?
    O, 500 nieujęte w księgach, musi przyjął gotówkę wpłacił na "prywatne" i
    teraz przelewem na konto DG pierze :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-06-19 12:57:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jun 2006 ...@...c wrote:

    > Mi chodzi o to żeby nie stać się szcześliwym posiadaczem 3 pinów 3 kart,

    W cywilizowanych bankach piny ustawia się samemu a obowiązku posiadania
    jakiejkolwiek karty do konta nie ma.
    Tak, nie ustawia się takich samych pinów, to jest dobra zasada.
    Ale trzymanie spójnie wszystkich pinów metodą "i shift 5" (zamiast
    5 wybrać dowolną wartość od -9 do +9 :)) problem rozwiązuje.

    > 2 tokienów, 4 kodów do konta.

    Marudzisz :|

> [...]
    > jako osoby fizycznej. Jaka jest różnica jeżeli wypłacę gotówkę w bankomacie

    Różnica jest kiedy ten rower wpiszesz do EST i odliczysz VAT.
    I tak samo patrz na konto: to co nazywane jest potocznie "majątkiem
    firmowym" poprawnie powinno być nazywane "majątkiem związanym z DG",
    i to samo dotyczy konta: prowadzący DG *deklaruje* że rower kupił
    na cele "związane z DG" lub nic nie deklaruje (i wtedy przyjmuje
    sie że kupił na cele osobiste).
    To samo IMO dotyczy konta... obroty na koncie gospodarczym z założenia
    "są związane" - o ile nieujęcie w koszcie czegoś co nie jest TH IMO
    nie jest problemem to nieuęcie w przychodzie wręcz przeciwnie.
    Więc potencjalnie trzeba tłumaczyć... (się :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-06-19 12:59:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jun 2006, 'Tom N' wrote:

    > Gotfryd, Ty się przyznaj ile masz wpłat własnych -- znaczy się z wpłat z
    > innego konta niezwiązanego z DG -- na konto zgłoszone w US?

    Przekładanie pieniędzy z własnej kieszeni na cele DG nie jest przychodem
    w DG - nie ma takiej kategorii przychodu :)
    Ale już przyjmowanie CZYICHŚ wpłat na DG... to bym się zastanowił ;)