    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek i VAT
    Date: Fri, 3 Jan 2003 23:44:59 +0100

    Użytkownik "PeTe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:av4t9a$9d8$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > właśnie otrzymałem fakturę z 17.12.2002 a zapłacę ją dopiero w tym roku.
    Jak
    > ją ująć w ewidencji (PKPiR) i jak rozliczyć podatek dochodowy i VAT ?
    Zawsze
    > unikałem takiej sytuacji i nie jestem pewien jak powinienem to prawidłowo
    > zaweidencjonować.
    > Pozdrawiam
    > PeTe

    1) Sprawa PDoF :
    Jeśli jest to f-ra dot. towaru handlowego, materiału itp - ujmujesz zawsze w
    chwili dostawy - bez względu na miesiąc, termin zapłaty i metodę
    (kasa-memoriał).
    Jeśli jest to f-ra kosztowa - to bez względu na stosowaną przez cały rok
    metodę (kasa - memoriał) - jeśli ów koszt dotyczy 2002 r - księgujesz w
    grudniu (chodzi o "kosztowe" rozliczenie roku podatkowego). Inaczej : jeśli
    przy kosztach cały rok stosowałeś metodę kasy - w grudniu wyjątkowo
    stosujesz metodę memoriału.
    Zobacz art. 22 UoPDoOF ust. 4,5 i 6 .

    2) Sprawa VAT :
    PKPiR nie ma nic do VAT - to dwa odrębne podatki. Grudzień to dla VAT-u taki
    sam dobry miesiąc jak każdy inny. Wszak w tym podatku nie ma "zamknięcia
    roku podatkowego".
    AR