    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Wed, 2 Jun 2004 08:08:45 +0200

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:w9d50e0ue5an.1emgap3tl8981$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 1 Jun 2004 13:01:31 +0200, WOJSAL naskrobał(a):
    >
    > zgodnie z ustawą o obrocie nieruchomościami ( o której także NIE masz
    > zielonego pojęcia)

    Ja nie twierdze tego, ze ow rzeczoznawca dziala niezgodnie z
    prawem. Twierdze, ze takie rozwiazania sa bez sensu.

    > znowu kupa bzdur. Przy wycenie istotą jest CEL. Ten sam rzeczoznawca
    ustali
    > inna wartość rynkową nieruchomości w tym samym dniu dla kredytu
    > hipotecznego, dla sprzedaży, dla egzekucji z nieruchmosci. Nie zrozumiesz
    > tego bo w ogole nie masz z tym kontaktu.

    Czyli wycena nieruchomosci przez rzeczoznawce ma
    niewiele wspolnego z rynkiem. Zalezy natomiast
    od widzimisie zlecajacego (np. urzednika). Zgadza sie?

    > znowu posługujesz sie słowami których nie rozmumiesz. Ale dobrze powiem to
    > łopatologicznie: cena - to jest rzeczywista kwota transakcji
    (niekoniecznie
    > ma związek rynkiem)

    Zastanow sie nad tym co to jest rynek, co to jest cena.
    Cena, na wolnym rynku, ma zawsze zwiazek z rynkiem.
    Jest wypadkowa popytu i podazy, kompromisem
    miedzy tendencja do zanizania ceny (kupujacy chce
    by ceny byly niskie) a tendencja do podwyzszenia
    ceny (sprzedajacy chce by ceny byly wysokie).
    Wartosc to liczba sztuk pomnozona przez cene
    (zajrzyj moze na paragon jak bedziesz cos
    kupowal w sklepie). W przypadku nieruchomosci
    w uproszczeniu przyjmuje sie (w mowie potocznej),
    ze cena nieruchomosci jest rownowazan jej wartosci
    (i odwrotnie).
    A to ze w prawie sa zapisy inaczej definiujace
    wartosc - to ja juz na to nic nie moge.

    Pojecia rynku, popytu, podazy, ceny rynkowej
    - sa trudne do zrozumienia dla biurokratow.
    Dowodem na to sa pojecia nowomowy biurokratycznej
    typu: "urzedowa wartosc rynkowa", "urzedowa
    cena rynkowa", "cena rynkowa niezwiazana z rynkiem" itp
    Te pojecia to oczywisty absurd.

    >, wartość to hipoteza ceny przy okreslonych założeniach
    > transakcji oraz ściśle pod określony cel, a wycena polega na oszacowaniu
    > wartości prawa własnosci nieruchomosci a nie cegiełek z których sie
    składa.

    Domyslam sie, ze mowisz w oparciu o przepisy prawne.
    Nie kwestionuje tego, ze tak byc moze jest w prawie.
    Twierdze jednak, ze jesli tak jest, to jest
    to bzdura.

    Nadal nie mozesz zrozumiec ze wartosc jednostki
    jest rowna cenie jednostki. Nic na to nie poradze.

    Nie mam nic przeciwko wycenianiu. Niech kazdy sobie
    wycenia co chce i jak chce. Tylko niech nikt takiej
    wyceny nazywa "wycena rynkowa". Bo wycene rynkowa
    robi rynek a nie fachowiec od tabelek ze wspolczynnikami.

    Osobny temat to definicja ceny, wartosci rynkowej. Ale
    to juz inny temat i bardziej nadaje sie na grupe
    ekonomiczna niz prawnicza. (oczywiscie cena, wartosc
    rynkowa nie jest wyznaczana przez rzeczoznawce)

    WOJSAL