  • 1. Data: 2003-02-07 21:16:01
    Temat: podatek od alimentów
    Od: "Gosia" <G...@p...neostrada.pl>

    Jestem po rozwodzie.Rozliczam się wspólnie ze studiującą 20-letnią córką,
    która ma zasądzone alimenty z Funduszu Alimentacyjnego -350zł.Czy muszę
    gdzieś to umieszczać w zeznaniu podatkowym?

  • 2. Data: 2003-02-08 00:14:06
    Temat: Re: podatek od alimentów
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gosia -----###
    > Jestem po rozwodzie.Rozliczam się wspólnie ze studiującą 20-letnią córką,
    > która ma zasądzone alimenty z Funduszu Alimentacyjnego -350zł.Czy muszę
    > gdzieś to umieszczać w zeznaniu podatkowym?

    nie

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-08 07:38:52
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    > ###----- w odpowiedzi na list od Gosia -----###
    >
    > nie

    Czy to "nie" dotyczy tylko alimentów z funduszu alimentacyjnego - czy wogóle
    alimentó.
    W zeszlym roku z gazetowego wywiadu z nacz. urz. Skarbowego wynikalo ze
    opodatkowuje sie alimenty jak inne przychody...
    prosze o odpowiedz - z jakich zrodel korzystasz odpowiadajac -"nie"
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-08 07:40:02
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    przepraszam, nie wyciąłem do konca podpisow
    Kamil

  • 5. Data: 2003-02-08 09:52:19
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Kamil Dziwisz -----###

    art. 20 UPDOF:
    1. Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9,
    uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego
    funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego
    najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i
    funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia
    społecznego, *alimenty, z wyjątkiem alimentów na rzecz dzieci,*
    stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty,
    nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów
    określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w
    ujawnionych źródłach.