  • 1. Data: 2004-04-19 08:57:08
    Temat: podatek od spadku...
    Od: "wia" <w...@c...com.pl>

    Zmarła moja mama. Muszę zapłacić podatek od spadku. Czy mogę kwotę wolną od
    podatku powiększyć o koszty pogrzebu, ewentualnie o koszt pomnika ?

    I jeszcze jedno pytanie . W budynku jest garaż ok. 20 m2. Jaki może być podatek
    spadkowy od tego garażu ?

  • 2. Data: 2004-04-19 16:43:29
    Temat: Re: podatek od spadku...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, wia wrote:

    >+ Zmarła moja mama. Muszę zapłacić podatek od spadku. Czy mogę kwotę wolną od
    >+ podatku powiększyć o koszty pogrzebu, ewentualnie o koszt pomnika ?

    Może np. Slayerowi będzie się chciało potwierdzić (ja tam specem
    podatkowym nie jestem) ale ponieważ pamiętałem charakterystyczne
    sformułowanie to odszukałem i zacytuję:
    +++
    3. Do długów i ciężarów zalicza się również [...] koszty pogrzebu
    spadkodawcy, łącznie z nagrobkiem, w takim zakresie, w jakim koszty
    te odpowiadają zwyczajom przyjętym w danym środowisku, wynagrodzenie
    wykonawcy testamentu, obowiązki wykonania zapisów [...]
    ---

    ...a długi się potrąca od spadku :)
    Przeczytaj sobie całość, to jest w ustawie o podatku od spadków
    i darowizn artykuł 7.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-04-19 17:22:30
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > I jeszcze jedno pytanie . W budynku jest garaż ok. 20 m2. Jaki może być
    podatek
    > spadkowy od tego garażu ?
    Wysokosc podatku ustala sie od wartosci tego garazu w dniu smieci Twojej
    mamy. Popytaj, ile moze kosztowac taki garaz w okolicy. Miejmy nadzieje, ze
    bedzie to mniej niz 10.000 zl, to moze w ogole nie zaplacisz podatku.
    JG

  • 4. Data: 2004-04-20 00:15:34
    Od: "-ZED-" <w...@w...polbox.com>

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    > ...a długi się potrąca od spadku :)

    Może troszkę OT, ale...
    IMO podatek jest jedną z najobrzydliwszych rozwiązań, które funkcjonują
    obecnie. Państwo IMO zachowuje się nad wyraz niemoralnie, wręcz podle -
    komuś umarła osoba bliska, a tu już czyha skarbowy sęp...
    Od wszystkich składników majątku państwo już pobrało podatek za życia ich
    właściciela, zatem podatek od spadku to w istocie zwykłe okradanie zmarłego -
    dużo gorsze od okradania grobów przez hieny cmentarne, bo dokonywane
    w świetle prawa.
    Jakie jest moralno-logiczne uzasadnienie dla istnienia takiego paskudztwa?

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    A o czym Ty piszesz, budujesz obrazy szybko jak Zin, żeby je momentalnie

  • 5. Data: 2004-04-20 06:24:27
    Od: "wia" <w...@c...com.pl>

    > Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi. Postanowiłam powalczyć trochę w Urzędzie
    Skarbowym :) Zobaczymy, może mi się uda...

    Pozdrawiam.
    W.P.

  • 6. Data: 2004-04-20 08:37:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wia wrote:

    > Skarbowym :) Zobaczymy, może mi się uda...
    >
    > Pozdrawiam.
    > W.P.

    Tylko nie zapomnij sprawdzic, czy za pogrzeb nie zaplacic fakycznie ZUS.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-04-20 11:48:27
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > ---
    >
    > ....a długi się potrąca od spadku :)
    > Przeczytaj sobie całość, to jest w ustawie o podatku od spadków

    wszystko sie zgadza, na pogrzeb jest ryczałt w kwocie 4300zł., jeżeli koszt
    pogrzebu, pochowku, nagrobka przewyzsza tą kwotę należy ja udokumentować
    stosownymi rachunkami, ale wtedy nie korzysta sie wtedy z w/w ryczałtu, nie
    ma górnej granicy, kwoty te odlicza sie od podstawy opodatkowania, nie jest
    to dodatkowa kwota wolna

  • 8. Data: 2004-04-20 22:20:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, Slayer wrote:
    [...]
    >+ wszystko sie zgadza, na pogrzeb jest ryczałt w kwocie 4300zł.

    O, właściwy człowiek na właściwym miejscu :)

    pozdrowienia, Gotfryd