    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od sprzedazy mieszkania...
    Date: Thu, 6 Apr 2006 10:01:47 +0200

    On Tue, 4 Apr 2006, suhy wrote:

    > Od sprzedaży musze odprowadzić 10% podatku.
    >
    > Ale sprzedaję to mieszkanko nie w celach zarobkowych

    Mi się wydaje że owa regulacja prawna ma prosty cel - zapobiec
    takim "sprzedażom nie w celach zarobkowych" czyli prowadzenia
    de facto handlu nieruchomościami pod pozorem "kupowania na
    własne potrzeby".
    Zauważ że mimo wszystko JEDNAK planujesz:

    > Kupiłem je za 90k, teraz znalazłem kupca za 95k

    ...5 kzł zarobić.
    I owa regulacja ma doprowadzić do tego żeby ci się NIE OPŁACAŁO
    zarobić NIE prowadząc zarejestrowanej działalności "handel i pośrednictwo
    nieruchomościami".

    > ale podatek podobno mam zaplacic od całości, czyli 9,5k?
    > Czyli jestem w plecy?

    Ano :(

    > Czy to prawda?
    > Czy to państwo jest aż tak guzik warte, że tak delikatnie to określę?

    Nie, państwo broni się przed legalnym wykorzystywaniem "luk w prawie".
    Kto rozsądny zakładałby "handel nieruchomościami" jak mógłby zamiast
    użerania się z jakimiś licencjami, ewidencjami i co tam jeszcze trzeba
    "kupić dla siebie" nieruchomość i sprzedać ją zaniedługo znajdując
    innego chętnego ?
    5 (faktycznie dłuższy, bo "od końca roku") letni okres "zamrożenia"
    skutecznie zniechęca do takich pomysłów.
    A przy okazji "w plecy" dostają wszyscy co kupili jakąś nieruchomość
    i w krótkim czasie okazuje się ze ich na nią nie stać (czy wprost, czy
    pośrednio - że brakło im pieniędzy na inne cele, to już bez znaczenia),
    niestety...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)