    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od sprzedazy mieszkania - platnosc w ratach
    Date: 31 Jul 2007 20:16:56 +0200

    > Możesz podać jakikolwiek przykład w którym akt notarialny sprzedaży
    > nieruchomości nie przenosi własności z chwilą jego podpisania? Co do
    > powstania obowiązku podatkowego się nie wypowiadałam. Jedynie wyrażałam
    > swoją opinię na temat warunków, które miałyby warunkować przeniesienie
    > własności i które miałyby być umieszczone w akcie notarialnym sprzedaży
    > nieruchomości.
    > --
    > Pozdrawiam
    > Joanna
    > http://www.jduszczynska.republika.pl/

    Umowa przedwstępna sprzedaży nieruchomości gdzie sprzedający otrzymuje 99,9%
    ceny jako zaliczka lub zadatek , nieruchomość jest wydana kupujacemu we
    władanie ale strony postanawiają przenieść własność umową ostateczną za 4 lata
    i po dopłacie kwoty 1zł do ustalonej wcześniej ceny. To dość często stosowany
    zabieg "techniczny" odraczajacy moment powstania obowiązku podatkowego lub
    nawet brak powstania obowiązku.Jednym słowem kupujacy włada nieruchomością
    swobodnie jak właściciel ale właścicielem stanie się po 4 latach.Sprzedający
    natomiast dostaje kasę wolną od podatku i sobie nią obraca.

    pzdr-Kriss