    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od sprzedazy mieszkania - platnosc w ratach
    Date: Tue, 31 Jul 2007 13:40:44 -0500

    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:7f00.00000087.46af7c97@newsgate.onet.pl...

    > Umowa przedwstępna sprzedaży nieruchomości gdzie sprzedający otrzymuje
    > 99,9%
    > ceny jako zaliczka lub zadatek , nieruchomość jest wydana kupujacemu we
    > władanie ale strony postanawiają przenieść własność umową ostateczną za 4
    > lata
    > i po dopłacie kwoty 1zł do ustalonej wcześniej ceny. To dość często
    > stosowany
    > zabieg "techniczny" odraczajacy moment powstania obowiązku podatkowego lub
    > nawet brak powstania obowiązku.Jednym słowem kupujacy włada nieruchomością
> [...]
    Przykład nie na miejscu, bo w ogóle nie ma tutaj przeniesienia własności.
    A twój przykład raczej potwierdza niż zaprzecza temu co napisał Kriss.

    I strasznie ryzykowny. Bo właściciel takich umów przedwstepnych może
    podpisać kilka, a potem się ulotnić.
    I ani kasy ani mieszkania.
    Trzeba być frajerem, żeby dac komuś tyle kasy i nie mieć żadnego
    zabezpieczenia.