  • 1. Data: 2007-07-20 02:14:35
    Temat: podatek od sprzedazy mieszkania - platnosc w ratach
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Sprawa ma sie nastepujaco. Sprzedano mieszkanie, w akcie notarialnym
    figuruje zapis, ze platnosc dokonana bedzie w dwoch transzach. W dniu
    podpisania aktu 10% bezposrednio na rachunek kredytowy banku (splata
    pozostalej kwoty) i transza 2 - do 30 dni po podpisaniu aktu, nie
    wczesniej niz +20 dni od dnia podpisania aktu.

    W jakim terminie zobowiazany jestem zaplacic 10% podatek od sprzedazy
    nieruchomosci? Od notariusza nie otrzymano zadnych wytycznych. Czy
    termin (zgaduje 14 dni (obym sie mylil)), liczony jest od dnia
    podpisania aktu czy od daty otrzymania zaplaty za mieszkanie?

    Dziekuje za pomoc.
    Jacek

  • 2. Data: 2007-07-20 02:30:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasek" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > (zgaduje 14 dni (obym sie mylil)), liczony jest od dnia podpisania aktu
    > czy od daty otrzymania zaplaty za mieszkanie?

    14 dni od dnia podpisania aktu.

  • 3. Data: 2007-07-20 02:34:28
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > 14 dni od dnia podpisania aktu.

    o zesz... dzieki.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-07-21 18:05:48
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > o zesz... dzieki.
    >
    > Jacek

    !14 dni od daty przeniesienia własności - akt -umowa może zawierać
    tzw "warunki" w tym rzozwiązujące lub dajace mozliwość odstapieniai w takiej
    sytuacji jest problem . Zawsze przed upływem terminu płatności podatku możesz
    wnieść do US o jego odroczenie do momentu uzyskania (zapłaty) "ceny"za
    mieszkamie.W przypadku zapłaty podatku w terninie i nie spełnieniu sie warunku
    pod jakim zawarto umowę - przysługuje Ci zwrot podatku i roszczenie o
    odszkodowanie od kupujacego.
    Pzdr- Kriss

  • 5. Data: 2007-07-22 14:41:33
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > !14 dni od daty przeniesienia własności - akt -umowa może zawierać
    > tzw "warunki" w tym rzozwiązujące lub dajace mozliwość odstapieniai w
    > takiej
    > sytuacji jest problem .

    Umowa przedwstępna być może, ale akt sprzedaży nieriuchomości przenosi
    własność z chwilą jego podpisania. Zapłata nie ma tu nic wspólnego. Można
    się umówić, że dostajesz zapłatę za rok, albo za 5 lat, że klucze od
    mieszkania oddasz za 11 lat, ale właścicielem jesteś do chwili podpisania
    aktu notarialnego. Nie istnieje żadna forma która przeności własność z
    odroczeniem. Jedynym znanym mi wyjątkiem jest sprzedaż działek rolnych.
    Kupujący wymieniony w akcie notarialnym może się nie stać właścicielem
    działki rolnej jeśli w ciągu miesiąca od daty podpisania aktu notarialnego
    ANR skorzysta z prawa pierwokupu.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 6. Data: 2007-07-26 22:01:52
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kupujący wymieniony w akcie notarialnym może się nie stać właścicielem
    > działki rolnej jeśli w ciągu miesiąca od daty podpisania aktu notarialnego
    Droga Joanno !
    Należy odróżniać "manie" -; własność od "posiadania" ; -władania i zapewniam
    Cię , że istnieją akty notarialne w których "jednoznaczność" powstania
    obowiązku podatkowego jest przedmiotem analiz ekspertów którzy tak radykalni w
    ocenach jak Ty nie są.
    Jedno jest pewne - notariusz zawsze wyjdzie na swoje - pozdrawiam - Kriss

  • 7. Data: 2007-07-27 22:10:23
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ocenach jak Ty nie są.
    > Jedno jest pewne - notariusz zawsze wyjdzie na swoje - pozdrawiam - Kriss

    Możesz podać jakikolwiek przykład w którym akt notarialny sprzedaży
    nieruchomości nie przenosi własności z chwilą jego podpisania? Co do
    powstania obowiązku podatkowego się nie wypowiadałam. Jedynie wyrażałam
    swoją opinię na temat warunków, które miałyby warunkować przeniesienie
    własności i które miałyby być umieszczone w akcie notarialnym sprzedaży
    nieruchomości.

  • 8. Data: 2007-07-31 18:16:56
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > swoją opinię na temat warunków, które miałyby warunkować przeniesienie
    > własności i które miałyby być umieszczone w akcie notarialnym sprzedaży

    Umowa przedwstępna sprzedaży nieruchomości gdzie sprzedający otrzymuje 99,9%
    ceny jako zaliczka lub zadatek , nieruchomość jest wydana kupujacemu we
    władanie ale strony postanawiają przenieść własność umową ostateczną za 4 lata
    i po dopłacie kwoty 1zł do ustalonej wcześniej ceny. To dość często stosowany
    zabieg "techniczny" odraczajacy moment powstania obowiązku podatkowego lub
    nawet brak powstania obowiązku.Jednym słowem kupujacy włada nieruchomością
    swobodnie jak właściciel ale właścicielem stanie się po 4 latach.Sprzedający
    natomiast dostaje kasę wolną od podatku i sobie nią obraca.

    pzdr-Kriss

  • 9. Data: 2007-07-31 18:40:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > latach.Sprzedający
    > natomiast dostaje kasę wolną od podatku i sobie nią obraca.

    Przykład nie na miejscu, bo w ogóle nie ma tutaj przeniesienia własności.
    A twój przykład raczej potwierdza niż zaprzecza temu co napisał Kriss.

    I strasznie ryzykowny. Bo właściciel takich umów przedwstepnych może
    podpisać kilka, a potem się ulotnić.
    I ani kasy ani mieszkania.
    Trzeba być frajerem, żeby dac komuś tyle kasy i nie mieć żadnego
    zabezpieczenia.

  • 10. Data: 2007-07-31 20:02:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, witek wrote:

> [...]
    > kilka, a potem się ulotnić.
    > I ani kasy ani mieszkania.
    > Trzeba być frajerem, żeby dac komuś tyle kasy i nie mieć żadnego

    Akurat tę część też da się obejść - ujmując w umowie przedwstępnej
    obciążenie hipoteczne :)
    Acz trzeba przyznać że nadal MOŻNA się naciąć - jak "obciążony"
    okaże się byc niewypłacalny z powodu pozwalającego łupnąć hipoteką
    przymusową - np. z powodu podatków (żeby było TG)

    pzdr, Gotfryd