  • Data: 2004-06-09 07:09:41
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jun 2004, WSm wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >+ > On Tue, 8 Jun 2004, WSm wrote:
    [...i tak w pętelce :)...]
> [...]
    >+ > >+
    >+ > >+ A komu mam szczerze zeznać, czy obraz jest namalowany przez
    >+ > >+ sprzedającego,
    >+ > >+ czy przez innego autora? Czym się taka _sprzedaż_ różni?
    >+ >
    >+ > W ustawie "o prawach autorskich" jest to art. 6.6 i nazywa się
    >+ > "wprowadzenie do obrotu" !
    >+ >
    >+ Ja zawężam problem przeniesienia praw majatkowych jedynie do przeniesienia
    >+ własności egzemplarza utworu bez przejścia autorskich praw majatkowych do

    Jasne. Ale to właśnie (IMO) owo "wprowadzenie do obrotu" jest
    samodzielnym autorskim prawem majątkowym które ma prawo wykonywać
    jego posiadacz i nikt inny: nikt poza tobą (lub kimś komu sprzedałeś
    prawo do rozpowszechniania lub wprowadzania do obrotu egzemplarzy)
    nie ma prawa z niego korzystać.
    To pierwsze wprowadzenie jest (IMO) właśnie "wykonywaniem autorskiego
    prawa majątkowego" :) (...i podlega podatkowi...)
    Może rzeczywiście jestem w błędzie - ale nie widzę miejsca w którym
    się mylę.
    Mało - wynikałoby z tego że rzeźbiarze, malarze itp. z zasady mogą
    nie płacić podatku dochodowego ("mogą" z zastrzeżenia że nie sprzedadzą
    np. prawa do powielania rzeźby) - i jakoś mi to nie przystaje do
    żadnych informacji które widziałem. Zwyczajnie nie wierzę że poza
    rolnikami ktoś jeszcze może nie płacić podatku dochodowego :)

    [...]
    >+ Jałowa w sensie odpowiadania na zarzuty niedoinformowania urzędników US
    >+ o specyfice uowy.

    A, to zrozumiałem inaczej i bez urazy poproszę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)