    From: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatki od najmu pomieszczeń
    Date: Fri, 30 Aug 2002 09:32:04 +0200

    news:3D6F1A5B.3080501@esi.com.pl...
    > Podatek liczysz wg tabeli, czyli 19% od odchodu - 518,16zł (ta kwota
    > zmienia się co roku).
    a mogę tego nie pomniejszać, a pomniejszać dalej w zakładzie pracy (ulga)?

    > W pit-5 wykazujesz przychody, koszty i dochód narastająco, tzn. zawsze
    > od początku roku do miesiąca za który jest deklaracja. Podatek liczysz
    > "od wszystkiego" a potem odejmujesz to, co już w ciągu roku zapłaciłeś.
    > To co zostanie, wpłacasz do US.
    tego nie rozumiem...
    narastająco?
    jakie są koszty przy wynajeciu magazynu? mogę sobie wymyślić jakieś
    oświetlenie, ogrzewanie (energia elektr) ?

    > Owszem, trzeba zgłosić zmiane przeznaczenia nieruchomości z rolnej na
    > działalnośc gospodarczą i za to przysola Ci podatek od nieruchomości.
    od całości gospodarstwa, czy od 4m^2 które wynajmę?

    > Lepiej dowiedzieć się wcześniej w gminie jaki to będzie podatek mniej
    > więcej żeby uwzględnić go w czynszu. Inaczej może się zdażyć że z
    > dochodów z wynajmu starczy ci tylko na podatek od nieruchomości.
    może orientujesz się ile to mniej więcej

    > Tylko musisz jeszcze powiedzieć w kadrach u swojego pracodawcy żeby
    > przestali obniżać Ci zaliczkę na podatek dochodowy bo będziesz to robił
    > w pit-5. Kadrow juz bedzie wiedziala o co chodzi.... tzn. powinna
    > wiedzieć... różnie to bywa.
    a nie może on nadal odejmować ulgi, której nie uwzględnie w pit-5?

    zastanawiam się w ogóle czy to ma sens.
    wynajmę jakiejś firmie kawałek (4m) garażu, firma chce dać mi 200zł,
    pomniejsze to o vat 22%, czyli rachunek wystawię na 164zł, potem podatek
    19%, zostanie 132zł, dosolą mi coś jeszcze w gminie...
    bez sensu...

    --
    pzdr

    K S X