  • 11. Data: 2004-06-02 11:14:43
    Temat: Re: podpis na fakturze Vat - nie musi byc ?
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    a co rozumiemy przez ową technikę dokumentowania zapisów księgowych?
    moim zdaniem tylko wprowadzając dowody wewnetrzne typu pk (no moze jeszcze
    fv wewnetrznych) osoba wprowadzającą i sporzadzającą dokument jest zwykle ta
    sama. Ta sama jest też osoba otrzymujaca. I mozna sprawić, aby z zapisu
    księgowego mozna było odczytać, kto wprowadził (a zatem kto jest wystawcą i
    odbiorcą) dany dokument bez konieczności kazdorazowego wprowadzania jego
    danych.
    Nie wydaje mi się, żeby ktokolwiek bawił się w ewidencjonowanie np. przy
    księgowaniu osób odbierających towar czy wystawiających fv.

    A może faktycznie ja nie rozumiem tego zapisu?
    Powiedzcie, w jakim stopniu technika dokumentowania zapisów księgowych
    umozliwia nie zamieszczanie
    podpisów na fakturach sprzedazy czy zakupu?

    pozdrawiam
    monika

  • 12. Data: 2004-06-02 12:54:05
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > A może faktycznie ja nie rozumiem tego zapisu?
    > Powiedzcie, w jakim stopniu technika dokumentowania zapisów księgowych
    > umozliwia nie zamieszczanie
    > podpisów na fakturach sprzedazy czy zakupu?

    Być może zintegrowany system ksiegowo-fakturujący. Wystawiona faktura jest
    automatycznie dekretowana w księgach i zawiera dane o osobie wystawiającej.

    Karol

  • 13. Data: 2004-06-03 08:05:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Kalina wrote:

    >+ > >>1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z techniki dokumentowania zapisów
    >+ > >>księgowych."
    >+
    >+ a co rozumiemy przez ową technikę dokumentowania zapisów księgowych?

    Uwaga, dywaguję: "sposób wystawiania, obejmujący w szczególności
    formę, treść i środki techniczne oraz prawne dotyczące dokumentów
    opisanych w przepisach szczegółówych" ?

    Załapie się i wystawianie f-ry bez podpisu (nikt z powołujących
    się na UoR jakoś nie przyznał się że posyłał TPSA f-ry za telefon
    do korekty "bo nie ma podpisu" !) jak i bilet który nie może
    być f-rą (<50km) czy paragon (właśnie PARAGON) za mydło ?

> [...]
    >+ odbiorcą) dany dokument bez konieczności kazdorazowego wprowadzania jego

    To co z fakturami za telefon ?

    >+ A może faktycznie ja nie rozumiem tego zapisu?
    >+ Powiedzcie, w jakim stopniu technika dokumentowania zapisów księgowych
    >+ umozliwia nie zamieszczanie
    >+ podpisów na fakturach sprzedazy czy zakupu?

    ...a to zależy od definicji "techniki"... jak faktura jest
    z założenia TYLKO DRUKOWANA (TPSA :)) to... to nie ma podpisu ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-06-03 09:08:57
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Uwaga, dywaguję: "sposób wystawiania, obejmujący w szczególności
    > formę, treść i środki techniczne oraz prawne dotyczące dokumentów
    > opisanych w przepisach szczegółówych" ?

    Oby ta dywagacja była wystrczająca ;)

    pozdr. monika