    From: kompek <k...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: polska działalność w kraju unijnym
    Date: Fri, 20 Apr 2012 14:46:05 +0200

    W dniu 2012-04-20 13:49, Katarzyna Wywiał pisze:
    > Witajcie, proszę o wskazówki - być może orientujecie się w
    > zagadnieniu.
    > Mam polską działalność gospodarczą, wykonywaną od lat - tłumaczenia i
    > nauczanie języka obcego. Nie jestem płatnikiem VAT. Obecnie mieszkam w
    > Belgii. Pracowałam tu etatowo, w tej chwili szukam pracy. Czy mogłabym
    > udzielać lekcji w Belgii mając polską działalność? Rejestracja
    > działalności jednoosobowej w BE (independant) wiąże się z dość bolesną
    > biurokracją (w porównaniu z PL, naprawdę), jest też sporo danin
    > finansowych. Belgijski aparat fiskalny uchodzi za bezlitosny i
> [...]

    kiedys czytalem cos takiego, ze jak masz dzialalnosc w pl to mozesz
    swiadczyc uslugi na terenie calej uni, ale nie moze to przekraczac
    czegos tam - inaczej musisz zarejestrowac lokalnie na terenie belgii

    przypuszczam, ze gdyby dawac np. lekcje przez tylko miesiac, to by sie
    to zalapalo, jesli przez roku juz nie